تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
plusresetminus
حزب الله: سازمان بهداشت جهانی ابراز نگرانی کرد که عوارض پسا کرونا در بهبودیافتگان، ممکن است به دلیل بزرگی اپیدمی بر سلامت جهانی تأثیر بگذارد.
۰
کد مطلب : ۲۴۷۸۶۰
عوارض عجیبی که پس از چندماه بهبود یافتن از کرونا بروز می‌کند

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، جانت دیاز رئیس بخش آمادگی مراقبت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی می‌گوید برخی از افرادی که از کرونا بهبود می‌یابند دچار عوارضی طولانی مدت خواهند شد که باعث ضعف یا عدم توانایی آن‌ها در بازگشت به کار می‌شود.
جانت دیاز ابراز نگرانی کرد که علائم به اصطلاح «post-Covid-۱۹» در میان کسانی که بهبود می‌یابند می‌تواند بر سلامت جهانی به دلیل گستردگی این همه گیری تأثیر بگذارد.
عوارض ناهمگن
این پزشک متخصص و مسئول سازمان بهداشت جهانی توضیح داد که علائم پس از بهبودی Covid-۱۹، که یک گروه ناهمگن از علائم است و پس از بهبودی از موارد حاد ابتلا بروز می‌یابد، شناسایی شده است.
خستگی و مغز مه آلود
 دیاز توضیح داد که گزارش‌ها نشان می‌دهد شایع‌ترین این علائم یا عوارض که می‌تواند پس از یک ماه، سه یا حتی ۶ماه پس از بهبودی ظاهر شود شامل احساس درماندگی و خستگی مفرط پس از فعالیت‌های جسمی و اختلال شناختی است که برخی از بیماران از آن به عنوان مغز مه آلود یاد می‌کنند.
عوارض عجیبی که پس از چندماه بهبود یافتن از کرونا بروز می‌کند
او اظهار کرد که با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری در مورد مدت دوام این علائم شناخته شد که بیشتر در ارتباط با موارد حاد ابتلا که تحت درمان در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند مشاهده شده است. این عوارض مشکلات نسبتا شایعی هستند که عموما به عنوان سندرم پس از مراقبت‌های ویژه شناخته می‌شوند.
موارد خفیف
این مسئول سازمان بهداشت جهانی افزود: اما آنچه جدید است این که در برخی موارد خفیف بیماران Covid-۱۹ که در بیمارستان درمان نشده اند، اما شیوه نامه درمانی برای آن‌ها در کلینیک‌های سرپایی بیمارستان‌ها تجویز شد و در خانه ماندند نیزعلائم طولانی مدت مذکور پس از بهبودی از Covid-۱۹ در آن‌ها مشاهده شد. از دیگر عوارض طولانی مدت کرونا می‌توان به تنگی نفس، سرفه و عوارض بهداشتی روانی و عصبی اشاره کرد.
دیاز با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که چه عواملی باعث بروز این علائم یا عوارض می‌شود یا پاتوفیزیولوژی این بیماری چیست گفت: محققان سخت تلاش می‌کنند تا رمز و راز این علائم را شناسایی کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین