کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت میوه را نمی توان پیش بینی کرد

باشگاه خبرنگاران جوان , 30 بهمن 1399 ساعت 9:50

حزب الله:رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به کاهش یا افزایش قیمت در بازار میوه داشت چرا که کشف قیمت از مبدا انجام می‌شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از کاهش ۵ هزار تومانی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی میوه و تره بار ۳۲ تا ۴۵ هزار تومان است و استمرار روند کاهشی به شرایط واردات و قیمت گذاری بستگی دارد.

او نرخ هر کیلو انار شیراز را ۱۲ تا ۱۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو انار دماوند ۱۲ تا ۱۹ هزار تومان، انار ساوه ۹ تا ۱۹ هزار تومان، انار کوهستان ۱۵ تا ۲۱ هزار تومان، انگور شاهرودی ۱۱ تا ۱۶ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۹  تا ۱۳ هزار تومان، پرتقال خونی ۸ تا ۱۵ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، پرتقال ناول ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان و خرمالو کن ۸  تا ۱۶ هزار تومان است‌.

انار شیراز ۱۲ تا ۱۹ هزار تومان
انار دماوند ۱۲ تا ۱۹ هزار تومان
انار ساوه ۹ تا ۱۹ هزار تومان
انار کوهستان ۱۵ تا ۲۱ هزار تومان
انگور شاهرودی ۱۱ تا ۱۶ هزار تومان
پرتقال تامسون شمال ۹  تا ۱۳ هزار تومان
پرتقال خونی ۸ تا ۱۵ هزار تومان
پرتقال رسمی جنوب ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان
پرتقال ناول ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان
خرمالو کن ۸  تا ۱۶ هزار تومان
کارگر ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو خیار رسمی با نرخ ۹ تا ۱۵ هزار تومان، خیار گلخانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، سیب زرد دماوند ۸ تا ۱۶ هزار تومان، سیب قرمز دماوند ۵ تا ۹ هزار تومان، کیوی ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، نارنگی انشو ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، نارنگی بندری ۲۰ تا ۲۷ هزار تومان، نارنگی پیچ ۱۱ تا ۱۷ هزار تومان، نارنگی تانجلو ۷ تا ۱۱ هزار تومان و نارنگی تخم پاکستانی ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

خیار رسمی ۹ تا ۱۵ هزار تومان
خیار گلخانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
سیب زرد دماوند ۸ تا ۱۶ هزار تومان
سیب قرمز دماوند ۵ تا ۹ هزار تومان
کیوی ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان
نارنگی انشو ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
نارنگی بندری ۲۰ تا ۲۷ هزار تومان
نارنگی پیچ ۱۱ تا ۱۷ هزار تومان
نارنگی تانجلو ۷ تا ۱۱ هزار تومان
نارنگی تخم پاکستانی ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو بادمجان دلمه را ۵ تا ۷ هزار تومان اعلام‌ کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۵ تا ۸ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، پیاز شیری ۳ تا ۵ هزار تومان، پیاز قرمز ۶ تا ۸ هزار تومان، پیاز نو ۲ تا ۴ هزار تومان، پیاز زرد ۳  تا ۵ هزار تومان، ترب سیاه ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، تره فرنگی ۸ تا ۱۴ هزار تومان، سیب زمینی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و سیر خشک ۲۳ تا ۳۳ هزار تومان است.

بادمجان دلمه ۵ تا ۷ هزار تومان
بادمجان قلمی ۵ تا ۸ هزار تومان
بادمجان گلخانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
پیاز شیری ۳ تا ۵ هزار تومان
پیاز قرمز ۶ تا ۸ هزار تومان
پیاز نو ۲ تا ۴ هزار تومان
پیاز زرد ۳  تا ۵ هزار تومان
ترب سیاه ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
تره فرنگی ۸ تا ۱۴ هزار تومان
سیب زمینی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان
سیر خشک ۲۳ تا ۳۳ هزار تومان
او با اشاره به نرخ سایر صیفی در بازار بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو فلفل تند ریز با نرخ ۷ تا ۱۲ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۹ هزار تومان، کدو حلوایی ۶ تا ۹ هزار تومان، کلم بروکلی ۸ تا ۱۶ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمی ۳ تا ۵ هزار تومان، کدو مسمایی ۷ تا ۱۰ هزار تومان، کرفس ۳ تا ۵ هزار تومان، کلم سفید ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم قرمز ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم ۵ تا ۸ هزار تومان، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا سبز ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان، لیموترش ۱۴ تا ۲۲ هزار تومان و هویج ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

فلفل تند ریز ۷ تا ۱۲ هزار تومان
فلفل دلمه سبز ۵ تا ۹ هزار تومان
کدو حلوایی ۶ تا ۹ هزار تومان
کلم بروکلی ۸ تا ۱۶ هزار تومان
کاهو پیچ سالادی ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
کاهو رسمی ۳ تا ۵ هزار تومان
کدو مسمایی ۷ تا ۱۰ هزار تومان
کرفس ۳ تا ۵ هزار تومان
کلم سفید ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
کلم قرمز ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
گل کلم ۵ تا ۸ هزار تومان
گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان
لوبیا سبز ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان
لیموترش ۱۴ تا ۲۲ هزار تومان
هویج ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان
رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان و سبزی خوردن را ۶ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد.

سبزی جور ( پلو، آش، قورمه) ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان
سبزی خوردن ۶ تا ۸ هزار تومان
او افزود: با توجه به نوسانات اخیر قیمت خیار و سبزی در بازار نمی‌توان پیش بینی راجع به کاهش یا افزایش قیمت در بازار داشت چرا که کشف قیمت از مبدا انجام می‌شود و تنها با احتساب ۳۵ درصد سود مصوب و قانونی در مغازه‌ها باید عرضه شود.

کارگر درباره آینده بازار میوه گفت: بنابر تجربه سنوات گذشته در اسفند ماه تقاضا برای خرید میوه کاهش می‌یابد و مجدد در ۲ روز پایانی اسفند به اوج خود می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش نظارت در ایام پایانی سال جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر گران فروشی و آشفتگی بازار نیست.


کد مطلب: 247856

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/247856/قیمت-میوه-نمی-توان-پیش-بینی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com