کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشانه های بازگشت اعتماد مردم در بورس دیده می شود

باشگاه خبرنگاران جوان , 30 بهمن 1399 ساعت 9:47

حزب الله:
کارشناس بازار سرمایه گفت: ورود نقدینگی که توسط حقیقی ها در بازار تزریق شد، نشان دهنده آن است که سرمایه گذاران منتظر بازگشت تعادل به بازار بورس هستند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد مهدی مومن زاده کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در ۲۶ بهمن بیشترین میزان ورود نقدینگی  از طرف حقیقی ها در زمستان اتفاق افتاد درباره  بازگشت حقیقی ها  به بورس برای سرمایه گذاری مجدد در بازار گفت: این مسئله می تواند یکی از نشانه های بازگشت حقیقی ها به بازار سرمایه باشد و اقدامات اخیر سازمان بورس مبنی بر اینکه به صورت مستمر  به حقیقی ها درباره افزایش سرعت سودآوری در بازار سرمایه نسبت به متحمل  شدن به ضرر امید داده اند البته متغیرهایی مانند، افزایش قیمت دلار و چشم انداز تورمی که برای سال آینده پیش بینی می شد کمی دچار تغییر شد و  تمام این عوامل دست به دست هم دادند و سبب شد بازار بورس کمی صعودی شود و حقیقی ها به بازار بازگردند.
این کارشناس بازار بورس  در پاسخ به این سوال که آیا حقیقی ها هنوز به بازار امید دارند و با تلنگری به بازار برای سرمایه گذاری باز می گردند؟ پاسخ داد: در روزهای اخیر شاخص بورس  مثبت بوده  است و این نشانه خوبی برای بازار است البته  با توجه به ورود پولی که توسط حقیقی ها صورت پذیرفته، می توان این برداشت را داشت که سرمایه گذار منتظر بازگشت تعادل و سپس تغییر روند بازار است که بعد از آن اقدام به سرمایه گذاری کند.

اجرای  حمایت های لازم  اعتماد حقیقی ها را به بورس باز می گرداند
او  بیان کرد: در مدت زمان کوتاه  نمی توان گفت بازار به روند  قبلی خود باز می گردد و باید یک روند شکل بگیرد تا بتوان نسبت به روند قبلی نظر داد  ولی اگر این مهم محقق شود و حمایت هایی که تواناییش را دارند در بازار انجام دهند، حقیقی ها اعتمادشان جلب می شود و دوباره به بازار برمی گردند.

مومن زاده  افزود: برآیند اقدامات مختلف، مثل، تصمیمات سازمان بورس و وزارت اقتصاد و تغییر در نرخ دلار کمک به جلب اعتماد حقیقی ها و توجیه پذیری سرمایه گذاری را بیشتر می کند.

این کارشناس بازار سرمایه  با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه توصیه ای به سرمایه گذاران کرد و گفت: افرادی که از بازار خارج شده اند تابه تعادل رسیدن بازار صبر کنند  و بعد از آن مجدد وارد بازار شوند و اگر سهامی در بورس  دارند آن  را حفظ کنند، چراکه  احتمال کاهش قیمت از میزان موجود بسیار کم است و بازار در آستانه رشد خوبی قرار خواهد گرفت.


کد مطلب: 247854

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/247854/نشانه-های-بازگشت-اعتماد-مردم-بورس-دیده-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com