تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
plusresetminus
حزب الله:سیاوش کامکار، نوازنده سنتور، آهنگساز در گفت‌وگویی با ایسنا به پرسش‌هایی درباره برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی فجر که به صورت مجازی برگزار می شود، پاسخ داد. او معتقد است که در این شیوه برگزاری، انگار در خانه برای خودمان ساز می‌زنیم!
۰
کد مطلب : ۲۴۷۸۵۰
سیاوش کامکار: انگار در خانه برای خودمان ساز می‌زنیم!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این هنرمند پیشتر هم در دوره‌های گذشته به همراه گروه‌های مختلف در جشنواره حضور داشته ولی گروه «ژاو» که او امسال در آن حضور دارد، برای نخستین بار در جشنواره شرکت کرده است.

اجرای گروه «ژاو» در نخستین روز از جشنواره مجازی موسیقی فجر در دسترس مخاطبان قرار گرفت، در همین راستا با کامکار تماس گرفتیم تا با او درباره این دوره از جشنواره موسیقی فجر صحبتی داشته باشیم.
کامکار به ایسنا گفت: فضای امسال جشنواره حس و حال خاصی برای ما به همراه نداشت؛ چون به هر حال یک اجرا بود که آن را انجام دادیم و تنها می‌توان گفت بدتر بود نه بهتر. البته نبود مخاطبان در سالن باعث شده بود انرژی کمتری به ما منتقل شود؛ زیرا طبیعتا اجرا در حضور مردم خیلی بهتر است.
او در ادامه درباره پیش بینی خود از بازخورد مردم نسبت به اجرایی که در جشنواره ارائه داده‌اند، اظهار کرد: نوع موسیقی که ما اجرا می‌کنیم، عامه پسند نیست که انتظار بازخوردهای متفاوتی داشته باشیم؛ زیرا همان دسته از مخاطبانی که به تماشای اجراهای حضوری ما می‌نشستند، می‌توانند هرگاه که فرصتش را داشتند اجرای‌مان در جشنواره را نیز ببینند. درواقع انتظارِ داشتن بازخوردهای متفاوت نسبت به اجراهای از پیش ضبط شده، صرف گروه‌های پاپ است و برای ما تنها به این صورت خواهد بود که چون کلیه اجراها رایگان است شاید کسانی که خرید بلیط برایشان سخت بوده این اجرا را ببینند.
از کامکار سوال کردیم که بهتر نبود تا آنجا که ممکن بود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جشنواره را همانند جشنواره فیلم و تئاتر حضوری برگزار می‌کردند؟ پاسخ داد: همانطور که گفتم، نبود تماشاچی در سالن لطف را از اجرا می‌گیرد؛ زیرا با انرژی که از تماشاچی می‌گیریم کارمان را با عشق بیشتری انجام می‌دهیم. به خصوص هنرمندانی که همانند خود من در شهرها و کشورهای مختلف به روی صحنه رفته‌ایم و همیشه برایمان حائز اهمیت بوده که در هر شهری چه انرژی از تماشاچی می‌گیریم ولی این امکان در اجرای آنلاین وجود ندارد؛ کما اینکه این اجراها حتی آنلاین هم نیستند و بیشتر انگار در خانه نشسته و برای خودمان ساز می‌زنیم.
این آهنگساز درباره اینکه آیا بهتر نبود جشنواره به سال آینده موکول می‌شد؟ گفت: برگزاری جشنواره موسیقی فجر به خصوص در این شرایط جنبه حمایتی از هنرمندان دارد و همین که برگزار کرده‌اند کافی است.
او در پایان درباره شرایط کاری خود با آغاز کرونا گفت: خیلی از برنامه‌هایم لغو شد، بسیاری از سفرهای خارجی‌ام را از دست دادم و قرار بود در فستیوال‌های خیلی خوبی شرکت کنم که همه آنها نیز لغو شدند؛ البته تا حدی سعی کردم که به صورت آنلاین برنامه‌هایم را پیش ببرم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین