کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بر اساس اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا؛

خانواده بیمار کرونایی در منزل ماسک بزنند

مهر , 30 بهمن 1399 ساعت 9:29

حزب الله:
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا می‌گوید که اگر عضوی از خانواده به نشانه ‌های کووید ۱۹ دچار شد، همه در خانه‌ از ماسک استفاده کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رؤسای بهداشت اروپا می‌گویند اگر فردی از اعضای خانواده به نشانه‌های کووید ۱۹ دچار شد یا آزمایش مثبت داشت، همه باید در داخل خانه‌شان از ماسک استفاده کنند.
به توصیه مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا (ECDC)، افرادی که در یک خانه زندگی می‌کنند، در صورتی که فردی آزمایش مثبت داشت یا به تب، سرفه یا از دست دادن چشایی و بویایی دچار شد، در داخل خانه‌شان باید از ماسک استفاده کنند.
هم فردی که بیمار است و هر فرد دیگری که با او زندگی می‌کند باید تا جایی که امکان دارد از ماسک یا پوشش صورت استفاده کنند.
این آژانس اروپایی یک گزارش فنی منتشر کرد که چگونگی استفاده از ماسک را در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا بررسی می‌کند.
پژوهش‌ها درباره‌ی اینکه گونه‌های مختلف ماسک و پوشش‌های صورت، با چه کیفیتی در برابر ویروس محافظت می‌کنند، متفاوت هستند، اما کارشناسان و سیاستمداران به طور کلی به این ایده گرایش پیدا کرده‌اند که برخی محافظت‌ها از هیچ بهتر است.
در انگلستان، استفاده از ماسک و پوشش‌های صورت ابتدا در ماه ژوئن در وسیله‌های حمل و نقل همگان و سپس برای فروشگاه‌ها و سایر فضاهای بسته اجباری شد.
«سیمون کلارک» استادیار میکروب‌شناسی مولکولی در دانشگاه ریدینگ، گفت که شواهد برای پشتیبانی از استفاده از ماسک‌ها در خانه قوی‌تر از استفاده آن در خارج از خانه است.
سال گذشته، پژوهشی در چین نشان داد که استفاده از ماسک‌ها پیش از پدیدار شدن نشانه‌های بیماری، در کاهش انتقال ویروس بین افراد در یک خانه ۷۹ درصد مؤثر بود.
اما پروفسور کلارک خاطرنشان کرد که این پژوهش نشان نداد که ماسک‌ها هنگامی که نشانه‌ها ایجاد شد محافظت ایجاد کردند و ECDC تنها استفاده از آنها را هنگامی که فردی به نشانه‌های بیماری دچار شد، پیشنهاد می‌کند.
به نظر می‌رسد که افرادی در یک خانه مشترک زندگی می‌کنند، احتمالاً کمتر بتوانند رعایت فاصله اجتماعی را به درستی رعایت کنند و کمتر بتوانند از استفاده مشترک از آشپزخانه و سرویس بهداشتی خودداری کنند.
آژانس ECDC همچنین پیشنهاد می‌کند که افراد در فضاهای همگانی محدود از ماسک استفاده کنند و استفاده از آنها باید در محیط‌های شلوغ در فضای باز مورد توجه قرار گیرد.


کد مطلب: 247842

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/247842/خانواده-بیمار-کرونایی-منزل-ماسک-بزنند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com