تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
plusresetminus
حزب الله:وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البرز از استانهای مهاجرپذیر است که نیاز به ساخت ۵۰۰ کلاس درس جدید دارد، گفت: هیچ‌کس حق دریافت شهریه اجباری از دانش‌آموزان مدارس دولتی را ندارد.
۰
کد مطلب : ۲۴۷۸۳۵
هیچ مدرسه‌ای حق دریافت شهریه اجباری از دانش‌آموزان ‌را ندارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محسن حاج‌میرزایی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در استان البرز در مقایسه با کشور پایین است و داخل استان نیز توزیع فضای آموزشی نرمال نیست.

وی افزود: در فاصله سال 96 تا 99 اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در استان البرز بیش از 6 برابر شده است و مشارکت خیّرین نیز در این سال‌ها 10 برابر رشد داشته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها اثر این میزان مشارکت را کاهش داده است، بیان کرد: در یک سال گذشته به‌نسبت مدت مشابه سال قبل 60 درصد تعداد کلاس‌های ساخته‌شده بیشتر بوده است و تلاش این است که محرومیت در این حوزه کاهش یابد.

حاج‌میرزایی با تصریح به اینکه نرخ مهاجرت در استان البرز رقم بالایی است، ادامه داد: 17 هزار دانش‌آموز ابتدایی جدید در این استان داریم و باید 500 کلاس درس جدید بسازیم تا پاسخگوی این جمعیت دانش‌آموزان باشیم.

وی با ابراز اینکه محرومیت البرز بیشتر در فضای آموزشی است،‌گفت: در دیگر شاخص‌ها رتبه البرز از سطح قابل قبولی برخوردار است.

وی همچنین در مورد تبلت و توزیع آن بین همه دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان محروم از تبلت از برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند و این‌گونه نیست که این دانش‌آموزان به‌واسطه نداشتن تبلت از آموزش محروم شوند.

وی با اعلام اینکه همه اقشار ازجمله کسبه و فعالان اقتصادی برای تأمین تبلت دانش‌آموزان کم‌برخوردار مشارکت کرده‌اند، ادامه داد: این تبلت‌های اهدایی به جامعه هدف خیرین اختصاص می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالی مبنی بر دریافت پول اجباری از دانش‌آموزان مدارس دولتی گفت: هیچ کس حق دریافت پول اجباری از دانش‌آموزان مدارس دولتی را ندارد و در این مورد بارها اطلاع‌رسانی شده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین