کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قدرت چندین برابری سرایت پذیری در کرونای جهش یافته

ایسنا , 29 بهمن 1399 ساعت 15:14

حزب الله:کارشناس مسئول بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سرایت پذیری کرونای جهش یافته که هم اکنون در حال شیوع است، چندین برابر است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،برزگر با اشاره به اینکه خوشبختانه خراسان شمالی وارد فاز چهارم کرونا نشده است، اظهارکرد: وضعیت خراسان شمالی در حال حاضر در وضع آبی و زرد است اما اوضاع شکننده است و این احتمال وجود دارد که با روشن شدن یک جرقه خراسان شمالی در پیک چهارم قرار گیرد.
وی افزود: ویروسی که هم اکنون در حال چرخش است بیشتر گروه های سنی را درگیر می کند که در این میان گروه سنی پنج تا ۱۰ ساله را نیز شامل می شود.
برزگر ادامه داد: اما نگرانی آنجا است که گروه سنی پنج تا ۱۰ سال ارتباط زیادی با گروه همسالان در مکان هایی همانند مدرسه و ... دارند و از سوی دیگر همانند گروه بزرگسال به صورت جدی نمی توانند دستورالعمل ها را رعایت کنند، بنابراین احتمال انتقال ویروس در آن ها افزایش می یابد.
وی در ادامه تاکیدکرد: مردم باید توجه بیشتری نسبت به رعایت دستورالعمل ها داشته باشند از رفتن به مراسمات و تجمعات و یا برگزاری آن ها به شدت خودداری کنند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خریدهای نوروزی آغاز شده اما باید مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند که سلامتی مهمتر از هرچیز دیگری است و نسبت به این ویروس خطرناک عادی نباشند و ساده از کنار آن نگذرند.


کد مطلب: 247815

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/247815/قدرت-چندین-برابری-سرایت-پذیری-کرونای-جهش-یافته

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com