کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون عتبات سازمان حج و زیارت:

اعزام به عراق شایعه است

روابط عمومی سازمان حج و زیارت , 29 بهمن 1399 ساعت 12:47

حزب الله:
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تکذیب برخی اخبار ضد و نقیض درباره تاریخ از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز پاسخ نهایی درباره اعزام‌ها را نداده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی با اشاره به انتظار متقاضیان سفر به عتبات عالیات به ویژه در ماه رجب و شعبان، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت همواره بر زیارت همراه با کیفیت، معنویت، حفظ عزت، کرامت، امنیت و به ویژه سلامت تاکید داشته و این مهم در برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته لحاظ شده است. طبق تاکید رییس سازمان حج و زیارت مبنی بر توجه به سلامت زائران، از سرگیری اعزام‌ها به تاییدیه ستاد ملی مقابله با کرونا منوط شده است.
او با بیان این‌که در یک سال گذشته سفرهای زیارتی به عتبات عالیات به دلیل بحران کرونا تعطیل شده است، یادآور شد: بعد از شیوع این بحران، دستورالعمل بهداشتی کاملی از سوی کارشناسان وزارت بهداشت، سازمان حج و زیارت و هیأت پزشکی تهیه شد که بعد از تدوین در اختیار وزارت بهداشت و وزارت خارجه کشورمان و کشور میزبان قرار گرفته است تا در صورت از سرگیری اعزام‌ها این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد، اما هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا پاسخ نهایی درباره اعزام‌ها را نداده و راه‌اندازی دوباره سفرها به تاییدیه این ستاد منوط است.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: امیدواریم با اهتمام به رعایت شیوه‌نامه‌های تدوین‌شده و از طرفی اشتیاق وصف‌ناپذیر مردم به این زیارت پربرکت و معنوی، شاهد اعزام دوباره زائران به عتبات باشیم.

رحمانی تاکید کرد: در صورت تاییدیه ستاد ملی مقابله با کرونا برای از سرگیری سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، برنامه‌های دقیقی از نظر امکانات و توجه به سلامت زائران در رفت و بازگشت تدوین شده که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد. در صورت مشخص شدن این موضوع، اطلاع‌رسانی دقیقی از سوی سازمان حج و زیارت انجام می‌گیرد و مردم به اخبار ضدونقیض برخی رسانه‌ها و شایعات توجه نکنند.
پیش‌تر اعلام شده بود که ستاد ملی کرونا با ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات موافقت کرده است که این ستاد آن را تکذیب کرد. به تازگی نیز اخباری مبنی بر ازسرگیری سفرهای زیارتی به عراق در تعطیلات نوروز منتشر شده است.


کد مطلب: 247795

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/247795/اعزام-عراق-شایعه

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com