کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گیشه سینماهای کره جنوبی نفس کشیدند/ گشایشی که «روح» رقم زد

مهر , 29 بهمن 1399 ساعت 11:52

حزب الله:
گیشه‌های کره جنوبی که تا اینجای سال با کاهش شدید فروش روبه‌رو بودند، در آخر هفته‌ای که گذشت بهترین وضعیت سال ۲۰۲۱ را تجربه کردند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،گیشه سینماهای کره جنوبی با نمایش «روح» و «دیو کش» و ۲ فیلم جدید توانستند وضعیت بهتر فروش را برای نخستین بار در سال جدید تجربه کنند.
«روح» همچنان در جایگاه نخست فروش قرار گرفت و با افزایش ۵ درصدی فروش موفق شد تا ۱.۸۴ میلیون دلار بفروشد و در چهارمین هفته اکرانش جایگاه خوبی داشته باشد. این فیلم از ۲۰ ژانویه اکران شده و تا اینجا ۱۳.۱ میلیون دلار در مجموع فروش کرده است.
فیلم ژاپنی «دیو کش» در مکان دوم ایستاد و ۷۹۶ هزار دلار دیگر فروش کرد تا در سومین هفته اکرانش در مجموع ۵.۳۳ میلیون دلار در کره فروخته باشد.
هوای تازه به سینماهای کره نیز با اکران فیلم کمدی رمانتیک کره‌ای «بلوز سال نو» وارد شد که ۷۲۸ هزار دلار در سه روز آخر هفته و ۱.۱ میلیون دلار در کل اکرانش فروخت. این فیلم داستان ۴ زوج را در یک آخر هفته سرنوشت ساز تصویر می‌کند و هونگ-جی یونگ آن را کارگردانی کرده است.
فیلم جدید دیگر گیشه‌های کره جنوبی «شکارچی هیولا» ساخته پل آندرسون بود که با فروش ۴۷۶ هزار دلاری در آخر هفته اولش، در جایگاه چهارم قرار گرفت.
همه این‌ها کمک کرد تا گیشه کره جنوبی در سال نو بتواند فروش ۴.۷۰ میلیون دلاری را ثبت کند که بیش از همیشه در روزهای کرونایی بوده است. با این حال به نظر می‌رسد راه درازی برای رسیدن به وضعیت نرمال وجود داشته باشد زیرا این فروش یک هفتم وضعیت نرمال سینماهای کره در مقطع سال نو است.
در عین حال که اکران چندین فیلم هم به تعویق افتاد، اما فوریه ماه بهترین نسبت به ژانویه است.
در همین حال باز اکران فیلم «هری پاتر و جام آتش» با فروش ۱۶۷ هزار دلار به فیلم پنجم بازار کره جنوبی بدل شد. این فیلم ۴ درصد فروش سینماها را از آن خود کرد.
در هر حال از امروز برخی از محدودیت‌های کرونایی در کره کاهش می‌یابد و این می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند. منع محدودیت‌ها از ساعت ۹ شب نیز برداشته می‌شود و انتظار می‌رود به توجه مردم به سینماها کمک کند. همچنین قرار است ظرفیت مجاز سینماها از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش پیدا کند.


کد مطلب: 247784

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/247784/گیشه-سینماهای-کره-جنوبی-نفس-کشیدند-گشایشی-روح-رقم-زد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com