تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
plusresetminus
حزب الله:در اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ موضوع تغییر کاربری فضاهای آموزشی دانشگاه ها و تعمیم اعتبار قانون ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته به دانشگاه‌ها از لایحه بودجه ۱۴۰۰ حذف شد.
۰
کد مطلب : ۲۴۷۷۶۰
حذف «تغییر کاربری فضاهای آموزشی دانشگاه‌ها» از لایحه بودجه ۱۴۰۰
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که در آذرماه ۹۹ به مجلس ارائه شده بود در بهمن ماه ۹۹ با اصلاحیه در کلیات و ماده واحده به تصویب مجلس رسید.
در اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که در ۲۸ بهمن ۹۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، بندهای «د» و «و» تبصره ۹ که مربوط به دانشگاه‌ها بوده است حذف شده است.
بند «د» تبصره ۹ به موضوع تغییر کاربردی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اختصاص داشت.
در این بند آمده بود: «د- به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه داده می‌شود به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آنها اقدام کند.
تغییر کاربری موضوع این بند به ترتیب به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان و همچنین هیأت امنای هر دانشگاه و تصویب کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مصوب ۲۲ اسفند ۱۳۵۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی صورت می‌گیرد و از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، أخذ گواهی بهره برداری، احداث، تخریب، بازسازی و سایر عوارم شهرداری معاف است.
پهنه‌های بزرگ از جمله پردیس‌های دانشگاهی مشمول مفاد این بند نمی‌شوند.
همچنین در این اصلاحیه بند «و» تبصره ۹ نیز حذف شده است.
این بند به موضوع «اعتبار قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و گردشگری مستقر در استان» اختصاص داشت.
در این بند آمده است: «و- به منظور ارتقای شاخص‌های علمی، پژوهشی، فناوری، مهارتی و همچنین گردشگری اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته مصوب ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی قابل اختصاص به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و گردشگری مستقر در استان نیز است.»
بر این اساس دیگر این اعتبارات قانونی قابل تعمیم برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن استان‌ها نیست.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین