تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
plusresetminus
حزب الله: نماینده کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، اقداماتی که در زمینه فعالیت های هسته ای از پنجم اسفند متوقف می‌شوند را تشریح کرد.
۰
کد مطلب : ۲۴۷۷۳۸
اقداماتی که درزمینه فعالیت های هسته ای از پنجم اسفند متوقف می شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران، اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در زمینه فعالیت‌های هسته از پنج اسفند متوقف می‌کند را تشریح کرد.
کاظم غریب آبادی گفت که این اقدامات شامل مفاد پروتکل الحاقی، کد ۳.۱ اصلاحی ترتیبات فرعی موافقت نامه پادمان (برای اظهار زودهنگام تأسیسات هسته‌ای به آژانس)، استفاده از فناوری‌های مدرن و حضور درازمدت آژانس در ایران، اقدامات شفاف ساز در رابطه با کیک زرد، اقدامات شفاف ساز در رابطه با غنی سازی و دسترسی‌ها پیرو مفاد برجام است.
وی، نظارت و راستی آزمایی اجرای اقدامات داوطلبانه، همچنین اقدامات شفاف ساز در رابطه با ساخت قطعات سانتریفیوژها را از دیگر اقداماتی برشمرد که قرار است، متوقف شوند.
در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد، مدیر کل آژانس پیشنهاد داده است تا برای رسیدن به راه حلی که بتواند موجب تداوم فعالیت بازرسان در ایران شود، به ایران سفر کند.
این نهاد بین المللی افزود، ایران بیست و سوم فوریه تصمیم خود را برای توقف تدابیر داوطلبانه در توافقنامه هسته‌ای، از جمله پروتکل الحاقی، به ما اطلاع داده بود.
گفتنی است؛ مجلس شورای اسلامی ۱۱ آذرماه با تصویب قانون لغو تحریم‌ها دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود کرده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.
بر اساس ماده ۶، «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت ۲ ماه از تصویب این قانون، دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.»
منبع : صداوسیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین