تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
plusresetminus
حزب الله:روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماسی نگرفته است، ابراز نگرانی کرد.
۰
کد مطلب : ۲۴۶۱۵۰
جروزالم پست: چرا بایدن با نتانیاهو تماس نمی‌گیرد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، یک رسانه صهیونیستی با یادآوری تماس‌های تلفنی رئیس جمهور جدید آمریکا با سران برخی کشور‌های دنیا، این سوال را مطرح می‌کند که چرا گفتگو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فهرست اولویت‌های جو بایدن قرار ندارد.
روزنامه جروزالم پست در مطلبی با عنوان «بایدن کی با نتانیاهو تماس می‌گیرد» یادآور می‌شود که صهیونیست‌ها اولین کسانی بودند که از خاورمیانه با دولت جدید آمریکا تماس گرفته و پیروزی آن‌ها را تبریک بودند. آن‌ها همچنین یکی از هفت گروه اول در سراسر دنیا بودند که با تیم جدید کاخ سفید ارتباط برقرار کردند، آنهم در اولین روز‌های ریاست جمهوری بایدن.
با این حال ۷ روزی از ریاست جمهوری بایدن می‌گذرد او در این مدت با برخی سران دنیا گفتگو کرده، اما هنوز هیچ تماسی با بنیامین نتانیاهو گرفته نشده است.
این رسانه صهیونیستی نگرانی خود را نسبت به قرار نگرفتن نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فهرست اولویت‌های دولت بایدن اینگونه ابراز می‌کند: اولین تماس‌های تلفنی اغلب نشان دهنده اولویت‌های یک دولت است. باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در اولین روز حضور خود در کاخ سفید با ایهود اولمرت، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس گرفت. نتانیاهو سومین مقامی بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از مقامات کانادا و مکزیک با او صحبت کرد. تماسی که روابط نزدیک میان دو طرف را منعکس می‌کرد.
بایدن در یک هفته اول ریاست جمهوری خود با همتایان روس و مکزیکی خود و نیز نخست وزیر کانادا به صورت تلفنی گفتگو کرده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین