تاریخ انتشارسه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
plusresetminus
حزب الله:فدراسیون جهانی ژیمناستیک بازهم اعلام کرد که برخی از رقابت های جام جهانی این رشته که حکم انتخابی المپیک را برای ورزشکاران دارد لغو و یا به زمان دیگری موکول شده اند.
۰
کد مطلب : ۲۴۶۰۴۸
تعویق یا لغو چندباره جام‌های جهانی ژیمناستیک به دلیل شیوع کرونا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، فدراسیون جهانی ژیمناستیک باتوجه به شیوع مجدد ویروس کرونا دست به تغییراتی در تقویم خود زد. با توجه به اطلاعیه صادر شده بازهم برخی از  مسابقات رسمی لغو و یا به زمان دیگری موکول شدند.
در جدید ترین اخبار اعلام شده مشخص شد جام جهانی باکو که قرار بود از ۴ مارس کار خود را آغاز خود به طور کلی لغو شد. این جام جهانی از مسابقات هنری ژیمناستیک محسوب می شد. در ژیمناستیک هنری پیش از این جام جهانی "Apparatus" که قرار بود از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۱  در آلمان برگزار شود به طور کامل کنسل شده بود.

فدراسیون جهانی در خصوص برگزاری  مسابقات جام جهانی آلمان که به نوعی انتخابی المپیک توکیو ۲۰۲۰ محسوب می شود اعلام نظر کرده و بیان داشته است که کلیه رقابت های جام جهانی  که از ۲۰ تا ۲۱ مارس ۲۰۲۱ در اشتوتگارت آلمان برنامه ریزی شده بود ، در این شهر برگزار نمی شود. با این حال ، فدراسیون ژیمناستیک آلمان ، در حال بررسی احتمال انتقال این رویداد به شهر دیگری است. قرار است  تصمیم نهایی تا پایان ژانویه اتخاذ خواهد شود.
با این تفاسیر برگزاری مسابقات ژیمناستیک قطر هم در هاله ای از ابهام قرار دارد. البته تاکنون در خصوص لغو یا تعویق این مسابقات صحبتی به میان نیامده است.
سعید رضا کیخا شانس اصلی کسب سهیمه المپیک قرار است در مسابقات قطر حضور داشته باشد و در صورت موفقیت، شانس حضور در المپیک توکیو را خواهد داشت. همچنین کهنی دیگر ملی پوشی است که برای کسب مدال در این مسابقات حضور خواهد داشت.
همچنین در ترامپولین هم جام جهانی باکو که قرار بود از ۱۳ تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ برگزار شود به طور کامل لغو شده و تاکنون در خصوص آن تصمیم گیری به عمل نیامده است. 
در آکروباتیک ژیمناستیک دو جام جهانی روسیه و بلژیک به زمان دیگری موکول شد و هم‌چنان تاریخ دقیق آن مشخص نیست و قرار است در اولین فرصت تاریخ جدید اعلام شود. هم‌چنین جام جهانی پرتغال به  ۱۴ تا ۱۶ می موکول شده و باید دید آیا بازهم این تاریخ عوض خواهد شد یا خیر؟
در شاخه ایروبیک هم جام جهانی ژاپن تعویق به افتاده بود و در جدیدترین اخبار مشخص شد جام جهانی پرتغال هم به طور کامل کنسل شده است.  این چندمین بار است که مسابقات رسمی به تعویق می افتد و فدراسیون جهانی ژیمناستیک هم از این موضوع راضی نیست.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین