کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت آتش‌سوزی کانکس معلمان دزفول؛ صاعقه یا نشت گاز؟

6 بهمن 1399 ساعت 15:32

حزب الله:مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به حریق کانکسی در دزفول، گفت: طبق بررسی‌ها، آتش‌سوزی بر اثر گاز رخ داده است، با این وجود بررسی‌های بیشتر در حال انجام است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امید بن‌عباس در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه مدرسه کانکسی سردشت دزفول اظهار کرد: در پی گزارشی مبنی بر وقوع حادثه سوختگی در یک مدرسه در بخش سردشت دزفول در روز سه‌شنبه (۳۰ دی‌ماه)، بررسی‌های لازم توسط کارشناسان امر انجام شد.
وی افزود: طبق تایید فرماندار دزفول، این حادثه ساعت ۲۲:۰۰ روز سه‌شنبه رخ داده است. خبرهای اولیه منتشرشده در فضای مجازی، این حادثه را به دلیل برخورد صاعقه در کانکس مدرسه عنوان کردند که منجر به آتش‌سوزی کانکس شده و در پی آن، سه معلم و سه نفر از اهالی منطقه دچار آتش‌سوزی شدند.
بن‌عباس تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، این آتش‌سوزی بر اثر برخورد صاعقه نبوده است. طبق شواهد، هیچگونه اثر برخورد صاعقه با سقف کانکس یا آنتن تلویزیون موجود بر بالای کانکس مشاهده نشده است. نوع آتش‌سوزی و وضعیت فیزیکی کانکس نیز نشان می‌دهد که حریق در درون کانکس رخ داده است.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: البته کانکس دچار آتش‌سوزی، کانکس مدرسه نبوده و محل استراحت یکی از معلمان بوده است که آموزش عشایر را انجام می‌دهد و دو فرد دیگر مستقر در کانکس نیز معلمان آن منطقه نبوده‌اند.
وی بیان کرد: در این کانکس گاز پیک‌نیک مشاهده شده است در حالی که برای معلم سه وعده غذایی گرم ارسال می‌شد و نیازی به استفاده از کپسول گاز نبوده است.
بن‌عباس افزود: در این حادثه کانکسی که از آن به عنوان مدرسه استفاده می‌شد نیز جنب کانکس آسیب‌دیده قرار داشته است و به دلیل اینکه دو موتورسیکلت بین این دو کانکس قرار داشتند، کانکس آسیب‌دیده است اما کلاس درس نبوده است.
وی بیان کرد: یکی از آسیب‌دیدگان از ناحیه سر آسیب دیده است و احتمالا حائلی شبیه پتو روی وی قرار داشته است.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: آسیب‌دیدگان به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز منتقل شده‌اند و بر اساس شواهد موجود، مصدومان عارضه ریوی ناشی از استشمام گاز داشته‌اند. طبق بررسی‌ها، آتش‌سوزی بر اثر گاز رخ داده است، با این وجود بررسی‌های بیشتر در حال انجام است.


کد مطلب: 245973

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/245973/علت-آتش-سوزی-کانکس-معلمان-دزفول-صاعقه-یا-نشت-گاز

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com