کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین مبالغ یارانه نقدی برای سال آینده اعلام شد

ایسنا , 6 بهمن 1399 ساعت 10:03

حزب الله:رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس آخرین تغییرات این لایحه را اعلام کرد.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبات کمیسیون تلفیق ۳۵ میلیون نفر اول بیش از ۱۸۰ هزار تومان، حدود ۲۳ میلیون نفر دیگر ۱۳۸ هزار تومان و مابقی که حدود ۲۰ میلیون نفر هستند هم ۹۱ هزار تومان در ماه، یارانه دریافت می‌کنند.

 
وی افزود: اساسی‌ترین محور پیشنهاد‌های کمیته تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها، مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، یارانه‌های دارو، بخش‌های تولید و اشتغال و محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور بود.
 
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ادامه داد: در این محور‌ها مواردی که الآن کمیسیون تلفیق مصوب کرده این است که هر آنچه از تغییر قیمت نرخ ارز برای مردم امکان آثار تورمی داشته باشد برای مصرف کننده‌ها جبران خواهد شد.
 
نادران درباره پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم گفت: پیشنهاد دولت ۷۴ هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ به بیش از ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
 
وی افزود: در این طرح تأثیر نرخ ارز اعمال شده است و در موضوع دارو هم برای اطمینان از تأمین منابع آن ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد که هر کدام از واردکنندگان دارو مابه التفاوت نرخ ارز را مستقیم از بانک مرکزی دریافت می‌کنند.
 
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره مددجویان کمیته امداد هم گفت: برای این افراد که الآن متوسط در خانوار تک نفره ۵۳ هزار تومان دریافت می‌کنند مبلغ ۸۳ هزار تومان به آن اضافه شد که بتوانند حداقل معیشت را برای اداره زندگی داشته باشند البته این مبلغ به غیر از یارانه نقدی است که دریافت می‌کنند.
 
این نماینده مجلس درباره افزایش حقوق سربازان هم افزود: سربازان در سال آینده بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد تا بتوانند حداقل حقوق را در دوران سربازی داشته باشند.
 
نادران افزود: مجلس ۳۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید به خصوص تولید فرآورده‌های دامی، بخش‌های کشاورزی و بخش‌هایی که احتمال آسیب دیدن آنان وجود دارد قرار داده است و همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان هم برای محرومیت زدایی از مناطق مختلف که به توانمندی مناطق محروم کشور کمک کند در نظر گرفته شده است.


کد مطلب: 245906

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/245906/آخرین-مبالغ-یارانه-نقدی-سال-آینده-اعلام

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com