کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازار گوشت در ثبات نسبی به سر می‌برد

باشگاه خبرنگاران جوان , 6 بهمن 1399 ساعت 10:01

حزب الله:رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بازار گوشت در ماه‌های آتی هم نوسانی نخواهد داشت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور با بیان اینکه صادرات دام کشور یک ضرورت به شمار می‌رود، اظهار کرد: گرچه صادرات دام یک ضرورت است نه یک انتخاب، اما از نظر زمانی به علت نزدیک شدن به ایام‌پایانی سال و ازدیاد تقاضا برای خرید، صادرات مناسب نیست.

 
صادرات دام یک ضرورت است نه انتخاب
او افزود: در ایام پایانی سال تقاضا برای خرید گوشت بالا می‌رود که خوشبختانه در شرایط کنونی به سبب وضعیت مناسب دام، تعادل میان عرضه و تقاضا ایجاد شده است، به همین خاطر با نظر ستاد تنظیم بازار مبنی بر نبود زمان مناسب صادرات موافق هستیم.
 
پوریان با اشاره به اینکه مازاد دام در بخش سبک بسیار بالاست، بیان کرد: گرچه یک میلیون راس مازاد دام باید به بازار‌های هدف صادر شود، اما الان زمان مناسبی نیست چرا که بازار گوشت به تازگی به ثبات رسیده است.
 
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: در ایام‌پایانی سال نباید دست به کار‌هایی زد که سبب افزایش قیمت و برهم ریختگی نظم بازار شود.
 
جمعیت دام سبک کشور به ۷۰ میلیون راس رسید
او جمعیت دام سبک کشور را ۷۰ میلیون راس اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ذخیره سازی مناسبی در بخش گوشت از طریق شبکه خصوصی و دولتی انجام شده که می‌تواند از هیجانات و کمبود بازار جلوگیری کند.
 
رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام با اشاره به اینکه بازار گوشت در ثبات خوبی به سر می‌برد، بیان کرد: اگر اتفاق خاصی در حوزه کلان گوشت رخ ندهد، عرضه به صورت روان خواهد بود و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد. اما به طور کلی در شرایط فعلی دولت در بخش دام سبک همانند سنگین باید خرید حمایتی انجام دهد تا دامداران دچار چالش نشوند.
 
پوریان ادامه داد: امسال نسبت به سال‌های گذشته ذخیره سازی خوبی از طریق بخش دولتی و خصوصی در حوزه گوشت انجام شده که نیاز مصرفی را تامین می‌کند.
 
او قیمت هر کیلو گوساله زنده را ۳۵ هزار تومان و هر کیلو گوسفند زنده را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو لاشه گوساله ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان و قیمت هر کیلو لاشه گوسفند ۹۲ تا ۹۳ هزار تومان است که متاسفانه در سایه کمبود نظارت‌ها با اختلاف چندبرابری قیمت در مغازه‌ها عرضه می‌شود.
 
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان تصریح کرد: همه ساله در فصل زمستان بازار دچار نوسانات شدید قیمت می‌شد که امسال با وجود نبود برخی مشکلات نظیر جابه‌جایی دام از استانی به استان دیگر افزایش قیمتی نخواهیم داشت.


کد مطلب: 245905

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/245905/بازار-گوشت-ثبات-نسبی-سر-می-برد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com