کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان/سینماها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند

ایسنا , 6 بهمن 1399 ساعت 9:53

حزب الله:معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان تصریح کرد: در حال حاضر برای برگزاری جشنواره فیلم فجر بنا بر نمایش فیلم در استان‌هاست. طی یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد که شیوه نمایش به چه صورت خواهد بود و آیا ستاد استانی مقابله با کرونا با برگزاری جشنواره موافق است یا خیر.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدرضا محمدی در خصوص وضعیت سینماها پس از بازگشایی اظهار کرد: خوش‌بختانه با توجه به روند نزولی کرونا در سطح استان و پس از قرارگیری خراسان رضوی در وضعیت زرد و آبی شیوع کرونا، سینماها فعالیت‌های خود را از سر گرفته‌اند.
وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا در این وضعیت سالن‌های سینما باید با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت داشته باشند و میان هر صندلی، یک صندلی خالی فاصله وجود داشته باشد. همچنین استفاده از ماسک در سینما اجباری است. به گردانندگان سینماها گفته شده دستگاه‌های ضدعفونی کننده در سالن‌ها قرار دهند و حداقل پس از هر یک یا دو نوبت اکران، باید سالن سینمایی گندزدایی شود.
محمدی تصریح کرد: با این وجود نظارت بر سالن‌های سینما نیز اعمال و بازدیدهایی در این خصوص انجام می‌شود. خوشبختانه مردم نیز مراعات می‌کنند و مدیران سینماها نیز نظارت‌های خوبی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینمایی دارند.
وی تأکید کرد: با این حال اگر شهروندان مشاهده کردند که در جایی پروتکل‎‌های بهداشتی رعایت نشده بود، می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند. همچنین در صورت تماس با معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ما نیز تیم‌های نظارتی خود را به سالن مذکور اعزام کرده و در صورت تخلف از پروتکل‌های بهداشتی با سالن مختلف برخورد خواهد شد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه تعدادی فیلم‌ در نوبت اکران است، خاطرنشان کرد: اکران این فیلم‌ها از سوی مرکز ابلاغ خواهد شد. همچنین در بهمن ماه جشنواره فیلم فجر در پیش است که پس از آن نیز احتمالا تهیه‌کنندگان فیلم‌های بیشتری را در اختیار سینماها بگذارند.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر تنها یک فیلم «دیدن این فیلم جرم است» در سینماها اکران می‌شود و هنوز اعتماد مردم نسبت سینماها جلب نشده، می‌توان گفت استقبال از سینماها بد نبوده است.
محمدی افزود: با این حال در صورت بازگشت استان به شرایط نارنجی کرونایی، ممکن است سینماها و سالن‌ها تئاتر بار دیگر با محدودیت فعالیت مواجه شود. امیدواریم این اتفاق نیفتد زیرا صنعت سینما در این مدت به اندازه کافی ضربه اقتصادی خورده و توان تعطیلی مجدد را ندارد.
وی همچنین با اشاره به امکان خرید اینترنتی بلیت از سوی متقاضیان بیان کرد: سامانه خرید اینترنتی بلیت فعال است و مشکلی برای خرید اینترنتی بلیت سینماها وجود ندارد.


کد مطلب: 245899

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/245899/آخرین-وضعیت-برگزاری-جشنواره-فیلم-فجر-استان-سینماها-ملزم-رعایت-پروتکل-های-بهداشتی-شدند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com