تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
plusresetminus
حزب الله:بسیاری از اعضای تیم جدید بایدن قبلا با یکدیگر کار کرده‌اند و همکاری خوبی هم داشتند که این تضاد آشکاری با تیم رقابتی ترامپ دارد.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۸۶۹
حلقه نزدیکان جو بایدن: فضایی کاملا متفاوت با دولت ترامپ
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در هسته دولتی که جو بایدن در حال تشکیل آن است، حلقه‌ای از مقام‌های معتمد قرار دارند که سال‌ها در تیم صمیمی و متحد در دولت اوباما کار کرده‌اند و اطمینان مشترک و در برخی موارد از طریق رابطه‌ای با بو، پسر مرحوم بایدن به هم مرتبط می‌شوند.
این رویکرد کاملا با عملکرد دونالد ترامپ در تضاد است. او یک تیم خود رای و رقیب تشکیل داده بود؛ مردان قدرتمندی از طبقات مختلف که قبلا هرگز با یکدیگر کار نکرده بودند. بایدن به کار و همکاری آشناست و چهارشنبه به اعضای جدید دولتش هشدار داد که اگر با احترام با یکدیگر برخورد نکنند، بدون تاخیر اخراج می‌شوند.   

تونی بلینکن: این نامزد وزارت خارجه آمریکا حدود دو دهه در کنار بایدن کار کرده است. او مشاور سیاست خارجی بایدن در سنا بود و زمانی که بایدن در دولت اوباما معاون بود، مشاور امنیت ملی او شد. افرادی که به آنها شناخت دارند از همفکری آنها در زمینه سیاست خارجی و دیگر موارد سخن می‌گویند. درست همانطور که بایدن ضد ترامپ است، بلینکن هم نقطه مقابل پامپئو به شمار می‌رود؛ ساکت، کم حرف و دانشگاهی. او در جلسه استماع خودش خواستار اعتماد به نفس و تواضع آمریکایی در عرصه جهانی شد که نقطه مقابل تکبر پامپئو است. بلینکن بر خلاف سلف خود، یک چندجانبه‌گرای غریزی است که در فرانسه بزرگ شده و دوزبانه است.

جیک سالیوان: او با ۴۳ سال سن، جوانترین مشاور امنیت ملی در ۶۰ سال گذشته و همچنین چهره‌ای کاملا شناخته شده برای رئیس جمهوری آمریکاست. او که مدرک کارشناسی ارشد خود در روابط بین‌الملل را از آکسفورد دارد، به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن در دولت اوباما خدمت کرد و برای ۱۸ ماه این پست را داشت. او بابت مذاکراتی که در نهایت به توافق ۲۰۱۵ با ایران انجامید، شناخته می‌شود. تفکرات او کاملا منطق با دیدگاه‌های بایدن است؛ اینکه قدرت ایالات متحده در خارج از کشور بر اساس انسجام اجتماعی و رفاه در قلب آمریکا ساخته می‌شود.

لوید آستین: نامزد مورد نظر بایدن برای وزارت دفاع آمریکا به عنوان "ژنرال ساکت" توصیف می‌شود چون از رسانه‌ها دوری می‌کند اما گفته می‌شود که او پشت درهای بسته پنتاگون نظرات سیاسی قدرتمندی دارد و آنها کاملا با نظرات بایدن مطابقت دارند. او دیپلماسی را به نیروی نظامی خصوصا در خاورمیانه ترجیح می‌دهد. او قاطعانه مخالف حمایت آمریکا از مداخله سعودی در یمن بود؛ جایی که فرماندهی مرکزی آمریکا با حوثی‌ها برای مقابله با القاعده در شبه جزیره عربی همکاری کرده بود. مهمتر از همه، ژنرال آستین ۱۰ سال پیش با بو بایدن در عراق آشنا شد و آن زمان فرمانده نیروهای آمریکایی بود و بایدن جوان هم یک سرگرد. آنها با یکدیگر در مراسم‌های کاتولیک شرکت می‌کردند و این یک نقطه اشتراک با رئیس جمهوری جدید آمریکاست.

آوریل هینس: مدیر جدید اطلاعات ملی آمریکا هم که اولین گزینه بایدن است که از سنا تاییدیه گرفت، سابقه کاری زیادی با بایدن دارد. او در روزهای حضور بایدن در سنا برایش کار می‌کرد و زمانی که معاون مدیر سیا و معاون مشاور امنیت ملی در دولت اوباما بود، تقریبا هر روز به او گزارش می‌داد. کارمندان ارشد در آن شورای امنیت ملی، گزینه اصلی برای مشاغل برتر در دولت بایدن هستند. مانند بلینکن، اکثر افرادی که با هینس کار کرده‌اند، بر مهربانی و سخت‌کوشی او تاکید می‌کنند اما او بابت فعالیت‌هایش در دولت اوباما، کدگذاری قوانین و فرایندهایی که تروریست‌های مظنون را با حملات پهپادی هدف می‌گرفت و ایفای نقش در سانسور اسناد سیا در رابطه با شکنجه و رد توصیه یک بازرس کل برای تادیب افسرانی که در این برنامه دست داشتند، تحت فشار قرار گرفت.

کامالا هریس: انتخاب او به عنوان معاون بایدن در ابتدا با هدف غلبه بر زخم‌هایی بود که در دوران رقابت داخلی دموکرات‌ها بر سر بحث نابرابری نژادی وارد شد. اما ریشه روابط هریس با خانواده بایدن بسیار عمیق‌تر است. زمانی که او دادستان کل کالیفرنیا بود، بو بایدن همین کار را در دلاور انجام می‌داد و آنها در زمان بحران مسکن و بحران مالی متحد شدند و خواستار تنظیم مقررات واقعی در بانکداری شدند. آنها تا زمان مرگ بو بایدن در ۲۰۱۵ در سن ۴۶ سالگی، دوستان نزدیکی باقی ماندند.  

ران کلین: او سه ویژگی دارد و همین‌ها او را به گزینه ریاست ستاد کارکنان کاخ سفید بایدن تبدیل کرده است. او رئیس جمهوری آمریکا را به خوبی می‌شناسد، در سال‌های اول دولت اوباما رئیس دفتر بایدن بود و در سه کمپین انتخاباتی او هم کار کرده است. او ارتباط نزدیک و به ظاهر هماهنگی با جیک سالیوان داشت. او همچنین به عنوان هماهنگ‌کننده واکنش اوباما به شیوع ابولا در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ خدمت کرد و در رابطه با پاندمی‌ها تجربه دارد.

جان کری: او و بایدن چندین دهه در سنا همکاری داشتند. این دو سناتور از شمال شرق آمریکا، کاتولیک بوده و ریشه‌های ایرلندی و منفعت عمیق در سیاست خارجی دارند. کری جزو اولین تاییدکنندگان سومین تلاش بایدن برای ریاست جمهوری بود و با او همکاری داشت. زمانی که او جان کری را نماینده خودش در تغییر اقلیمی قرار داد، گفت این وزیر خارجه آمریکا "یکی از نزدیکترین دوستان من است و بنابراین جهان باید بداند که او از طرف رئیس جمهور صحبت می‌کند. هیچکس دیگری وجود ندارد که به اندازه کری به او اعتماد داشته باشم."

جیل بایدن: او ۴۳ سال است که همسر رئیس جمهوری آمریکاست و جزو معتمدان و اصلی‌ترین حامیان او به شمار می‌رود، بر عکس رابطه دونالد ترامپ و ملانیا. او در رقابت‌های انتخاباتی به شکلی فیزیکی جلو آمد و از همسرش در برابر معترضان و روزنامه‌نگارانی که در دوران این پاندمی خیلی جلو آمده بودند، دفاع کرد. او ناماداری هانتر بایدن است و دختری به اسم اشلی از جو بایدن دارد. جیل بایدن در زمان سکونت در کاخ سفید به صورت پاره وقت به کارش در دانشگاه ادامه خواهد داد و به تدریس نگارش در دانشکده جوامع ویرجینیای شمالی می‌پردازد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین