کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر صمت در دیدار با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد:

رشد ۶ درصدی بخش صنعت و معدن علی‌رغم تحریم‌ها و محدودیتهای کرونا تا پایان سال/ داخلی سازی ۷۰ درصد از قطعات مورد نیاز در تولید لوازم خانگی کشور

وزارت صنعت معدن و تجارت , 4 بهمن 1399 ساعت 14:43

حزب الله:وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با آیت‌الله حسینی‌ بوشهری «رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» از رشد ۶درصدی بخش صنعت و معدن علی‌رغم تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا تا پایان سال خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا رزم‌ حسینی در این دیدار با بیان این مطلب، افزود: با وجود همه مشکلات در ۲۹ رشته صنعتی رشد تولید از ۱۰ درصد تا ۱۰۰ درصد را داشتیم و در برخی اقلام حتی رشد تولید بیش از ۴۰۰ درصد بوده است.

رشد تولید لوازم خانگی علیرغم خروج شرکت‌های خارجی از ایران
وی با اشاره به خروج شرکت‌های خارجی از حوزه لوازم خانگی پس از تحریم ها، گفت: علی‌رغم این خروج اما در حوزه لوازم خانگی رشد تولید به وجود آمده است و پیشرفت های خوبی داشتیم به طوری که حتی با بازگشت این شرکت‌ها نیز آماده رقابت و تولید محصول با کیفیت خواهیم بود.
داخلی سازی ۷۰ درصد از قطعات مورد نیاز در تولید لوازم خانگی کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بیش از ۷۰ درصد قطعات مورد نیاز در تولید لوازم خانگی در کشور تولید می‌شود که این شاخص قبل از تحریم‌ها حدود ۳۰ درصد بوده است.
رزم حسینی همچنین به برخی آمارها در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: در حوزه فولاد رشد ۱۰ درصدی، در حوزه فلزات رنگین رشد تولید ۱۲ درصدی و در حوزه خودرو رشد تولید ۲۸ درصدی داشتیم.
افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو تا پایان خرداد ماه سال آتی
رزم حسینی همچنین بیان کرد: تا پایان خردادماه سال آتی افزایش ۵۰ درصدی را در حوزه تولید خودرو خواهیم داشت که این هدف گذاری بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است.
کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو داخلی و کاهش ۵۰ درصدی قیمت خودرو خارجی
وی همچنین بیان کرد: بر اساس اقدامات انجام شده کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو داخلی و کاهش ۵۰ درصدی قیمت خودرو خارجی را مشاهده کرده ایم.
وزیر صمت همچنین سیاست وزارت صمت را فراوانی کالا دانست و گفت: صدور ابلاغیه‌های جدید صادراتی در این حوزه کمک شایانی کرده است.
رزم حسینی این وزارتخانه را یکی از وزارتخانه‌های مهم در خط مقدم جنگ اقتصادی دانست و گفت: بار اصلی اقتصاد کشور را این وزارتخانه متحمل می شود.
تراز ۵۷ میلیارد دلاری تجارت کشور در ۹ ماهه امسال
وی همچنین بیان کرد: تراز بازرگانی در حوزه واردات و صادرات در ۹ ماهه اخیر ۵۷ میلیارد دلار بوده است که این مهم با وجود همه محدودیت‌ها و شرایط سخت به وجود آمده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تفویض اختیارات تنظیم بازار به کارگروه های استانی به ریاست استاندار هر استان، از مسئولان استان قم خواست تا از این ظرفیت برای تنظیم بهتر بازار بیشترین استفاده را ببرند.


کد مطلب: 245773

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/245773/رشد-۶-درصدی-بخش-صنعت-معدن-علی-رغم-تحریم-ها-محدودیتهای-کرونا-پایان-سال-داخلی-سازی-۷۰-درصد-قطعات-مورد-نیاز-تولید-لوازم-خانگی-کشور

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com