تاریخ انتشارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
plusresetminus
حزب الله:هافبک برزیلی سابق تراکتور و صنعت نفت آبادان از سال‌های فوتبالی و زیر و بم زندگی‌ فوتبالی‌اش در ایران گفت.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۷۱۱
پیمنتا: ایران خانه من است/ مربی‌گری امیر قلعه‌نویی را دوست داشتم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، لئوناردو آندره پیمنتا فاریا هافبک برزیلی که ۱۸ نوامبر ۱۹۸۲ در ریودوژانیرو متولد شد و چند سالی را در مسیر فوتبالی‌اش در ایران حضور داشت و سال‌های موفقی را در لیگ برتر فوتبال ایران گذراند. او با صنعت نفت آبادان در ایران کار خود را شروع کرد و در ادامه پیراهن تراکتور و گسترش فولاد را بر تن کرد.
پیمنتا ۳۸ ساله است و هنوز فوتبال بازی می‌کند. او علاوه بر باشگاه‌های ایرانی در باشگاه‌هایی از جمله پورتوB ، ویتوریا ستوبال B، بوآویستا برزیل و تیم حتی امارات بازی کرده است و اکنون نیز در اواخر فوتبالی‌اش حضور دارد. گفت‌وگوی لئوناردو پیمنتا با ایسنا را در ادامه می‌خوانید.
*در ابتدا چگونه وارد فوتبال ایران شدید؟
اولین بار ابراهیم قاسمپور بازی من را در برزیل دید و توسط او به صنعت نفت آبادان آمدم. البته قبل از آن به ترکیه رفتم و فصل اول را در آنجا بازی کرد و بعد از آن به ایران رفتم و در لیگ نهم به صنعت نفت پیوستم. با شهر زیبای آبادان آشنا شدم و عاشق این شهر شدم.
*تجربه بازی در صنعت نفت چگونه بود؟
در مورد صنعت نفت باید بگم که از صمیم قلب این تیم را دوست دارم و بهترین تیمی است که می‌شناسم. امیدوارم روزی فقط به خاطر صنعت نفت و آبادان به این تیم برگردم و به دیدن دوستان و برادرانم که در این شهر هستند بیایم. خوشحالم از این که در صنعت نفت یک خانواده دارم و برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. آرزو دارم که دوباره پیراهن تیم صنعت نفت را بر تن کنم.
*با پیراهن این تیم در فوتبال ایران دیده شدید ...
با لطف خدا با پیراهن صنعت نفت معروف شدم و سخت کوشی خودم و تیمم بود که در را برای من باز کرد. بعد از آن هم به امارات و بعد تراکتور رفتم که یک تیم بسیار عالی بود. چهار فصل با تراکتوری‌ها کار کردم و در مجموع هفت فصل در ایران بازی کردم که بسیار برای من خوشحال کننده بود. همیشه تلاش کردم بهترین‌ها را نشان دهم و همه چیز را شاکر خدا، طرفداران، مربی‌ها و مسئولان هستم که باعث شدند از من نام خوبی در فوتبال ایران به جا ماند.
*از حضورتان در گسترش فولاد و بازگشت‌تان به ایران صحبت کنید.
بعد از تراکتور پیشنهادی هم از برزیل دریافت کردم و به کشورم برگشتم اما با تراکتور قرارداد داشتم. همیشه عشق و ارتباط خوبی با تراکتور داشتم اما بعد از این‌که از برزیل به ایران برگشتم مدیریت تراکتوری‌ها تغییر کرده بود و در آن زمان یک پیشنهاد بسیار عالی از گسترش فولاد داشتم و در نهایت به این تیم پیوستم و دو فصل در این تیم حضور داشتم.
*کیفیت تیم‌های ایرانی را چگونه دیدید؟
تمام تیم‌های ایرانی که دیدم جا برای پیشرفت و رشد دارند و هدف اتحاد برای داشتن یک تیم قوی برای آسیا است. همه تیم‌های ایرانی را دوست دارم و اکنون هم بازی‌های لیگ ایران را پیگیری می‌کنم و می‌بینم. اعتقاد دارم تمام مدیران ایرانی تلاش می‌کنند تا در مقابل تیم‌های کره‌ای و ژاپنی رقابت ‌می‌کنند.
*کار با مدیران ایرانی چگونه بود...
مربیان ایرانی بسیار اهل رقابت هستند و انضباط را رعایت می‌کنند. من مربی‌گری امیر قلعه‌نویی را دوست داشتم و واقعا مربی خوبی بودند. مربیان ایرانی بسیار به روز و واقع بین هستند و بسیار رقابتی عمل می‌کنند. مثلا ایران همیشه در جام‌های قهرمانی تصویر خوبی از خود به جای می‌گذارد.
*تا چه زمانی فوتبال‌تان را ادامه خواهید داد؟
اگر فرصتی باشد در تیم‌های دیگر بازی خواهم کرد. به جز ایران حتی به بازی در اروپا فکر می‌کنم و اعتقاد دادم با تجربه‌ای که در سال‌های گذشته به دست آورده‌ام می‌توانم موفق شوم و به نتیجه خوبی برسم. من اکنون در ریودوژانیرو هستم و قراردادم به تازگی با تیمی به نام بانگو در سری دی برزیل پایان رسیده است. همچنان فعالیتم را ادامه خواهم داد و فکر می‌کنم تا ۳ یا ۴ سال دیگر می‌توانم فوتبال بازی کنم. چند ماهی است پروژه‌ای را به نام آژانس ورزشکاران شروع کردیم و به ورزشکارانی کمک می‌کنیم در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند و علاقه‌ بسیار زیادی دارم این کار را ادامه دهم. با باشگاه‌های ایرانی در ارتباط هستم. امیدوارم هر چه زود تر فراگیری ویروس کرونا تمام شود و همه چیز به حالت عادی برگردد چون بسیار دلتنگ ایران هستم.
و صحبت پایانی...
همیشه گفته‌ام ایران خانه من است و از تمام ایرانی‌ها تشکر می‌کنم. مردم بی‌نظیری هستند و همیشه به آن‌ها ارادت دارم. خانواده من هم نسبت به ایرانی‌ها ارادت دارند. افتخار می‌کنم که در این کشور زندگی کردم و دوستان ایرانی دارم. ایران کشوری زیبا است و امیدوام این ارتباط‌ها ادامه دار باشند. برای آبادان، تبریز و مردم ایران آرزوی موفقت می‌کنم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین