کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اورژانس اجتماعی کشور:

مردم گزارش‌های کودک آزاری را به ۱۲۳ اطلاع دهند/ رتبه بالای کودک‌آزاری در بین گزارش‌های مردمی

باشگاه خبرنگاران جوان , 4 بهمن 1399 ساعت 9:08

حزب الله:علی‌گو گفت: مردم در صورت مشاهده کودک آزاری با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمود علی‌گو رئیس اورژانس اجتماعی کشور  درباره خبر‌های مختلف در خصوص کودک آزاری اظهار کرد: در حال حاضر مدتی است که اطلاع رسانی در خصوص کودک آزاری زیاد شده، اما آمار کودک آزاری تغییری نکرده و افزایش نیافته است.

 
رئیس اورژانس اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه مردم در صورت مشاهده کودک آزاری با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند، گفت: بزرگترین راه شناسایی موارد کودک آزاری هم این گزارشات مردمی است و به ما این گزارشات کمک می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه بعد از آنکه موارد کودک آزاری از طریق گزارشات مردمی شناسایی شد مداخلات ما صورت میگیرد، بیان کرد: نوع آزار و مدت زمان آزار توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود بعد از آن که اطلاعات لازم را به دست آوردیم بررسی می‌کنیم که این کودک نیاز به دریافت چه خدمتی دارند تا مداخلات روان شناسی، روان پزشکی و مددکاری آغاز شود و به دنبال آن کودک وارد مراکز شبه خانواده، مراکز بهزیستی و یا درون سایر اعضای خانواده کودک مانند؛ دایی، خاله، عمو، عمه و ... می‌شود.
 
علی‌گو درخصوص بازگشت مجدد کودک به خانواده‌ها، تصریح کرد: گاهی اوقات کودک مادر نرمالی دارد، اما پدر کودک نرمال نیست و بهزیستی در صورتی کودک را تحویل مادر می‌دهد که اطمینان پیدا کند پدر حضور فیزیکی در خانه ندارد، هر چند که بهزیستی اختیار تام ندارد تنها پیشنهاد دهنده است و باید قاضی حکم را در این خصوص صادر کند.
 
رئیس اورژانس اجتماعی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کودک آزاری چندمین رتبه را در بین تماس‌های ۱۲۳ دارد؟ گفت: کودک‌آزاری رتبه بالایی را در بین گزارشات مردمی به ۱۲۳ دارد، اما در استان‌های مختلف متفاوت است در استانی گزارش کودک آزاری و در استانی گزارش همسر آزاری بیشتر است.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نقش سازمان بهزیستی برای فرهنگ سازی و کاهش موضوع کودک آزاری، بیان کرد: یک قانونی به عنوان قانون حمایت از کودکان و نوجوانان داریم که دستگاه‌های مختلف باید در زمینه فرهنگ سازی در خصوص مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان حضور پررنگی داشته باشند و ما باید سراغ این دستگاه‌ها برویم چرا که در خصوص کودک آزاری یک همت جمعی و همکاری بین دستگاهی لازم است.
 
علی‌گو  با بیان اینکه کودک آزاری یک بُعد از مسائل مربوط به کودکان است، ادامه داد: کودک آزاری ابعاد مختلفی دارد، به تازگی دادستان مشهد اقدامی را به انجام داده و کسانی را که به اجبار کودکان را بر سر چهارراه‌ها نگه می‌دارند بازداشت می‌کند چرا که کار کردن کودک یکی از مصادیق کودک آزاری است.
 
رئیس اورژانس اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: بر روی تربیت کودکان در خانواده و فرزند پروری باید کار شود، مبلمان شهری ما باید دوستدار کودک باشد، آموزش و پرورش در تربیت معلمان و خانواده‌ها باید نقش جدی و پررنگی داشته باشد تا بتوانیم در خصوص کاهش کودک آزاری فرهنگسازی کنیم.


کد مطلب: 245689

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/245689/مردم-گزارش-های-کودک-آزاری-۱۲۳-اطلاع-دهند-رتبه-بالای-کودک-آزاری-بین-مردمی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com