تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
plusresetminus
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

افزایش قیمت ارز غیر منطقی و احساسی بود

حزب الله:محمد باقر نوبخت گفت: افزایش قیمت ارز غیر منطقی، احساسی و تابع شرایط کور بود و انتظار داریم به رقم‌های متعادل برگردد.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۶۶۷
افزایش قیمت ارز غیر منطقی و احساسی بود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی گفت:   امیدوارم قیمت دلار در جلسه علنی مجلس که ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تقلیل یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: قیمت نفت در لایحه بودجه سال آینده ۴۰ دلار پیش‌بینی شده که با توجه به وضعیت موجود، امکان تحقق کامل آن وجود دارد.
 
محمد باقر نوبخت گفت: افزایش قیمت ارز غیر منطقی، احساسی و تابع شرایط کور بود و انتظار داریم به رقم‌های متعادل برگردد.
 
او  با اشاره به سهم نفت در بودجه و انتقاد‌های وارده در این زمینه بیان کرد: دولت ابتدا از بودجه ۸۴۱ هزار میلیارد تومانی ۱۹۹ هزار میلیارد تومان آن را به عنوان سهم نفت در نظر گرفت که حدود ۲۳ درصد کل بودجه را شامل می‌شود.

او تصریح کرد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اینطور تشخیص داد که سهم نفت را به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد و در بخش درآمدی و مالیات ۱۲۸ هزار میلیارد تومان افزوده شد که در مجموع ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به سقف منابع در این خصوص افزوده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نتایج شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی تاکید کرد: در این جلسه اعتبار مورد نیاز برای ۵۲ طرح و پروژه نیمه‌تمام که قابلیت اتمام تا پایان دوره خدمت دولت دوازدهم را دارند، تامین شد.

نوبخت اظهار کرد: این ۵۲ پروژه نیازمند هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که ۳۴۴ میلیارد تومان آن پرداخت شده و برای قسمت باقی مانده با توجه به تخصیص‌ها امکان ابلاغ جود دارد و توافق شد که تا قبل از پایان دوره خدمت دولت این پروژه‌ها در سراسر خراسان رضوی اجرایی شوند.

او افزود: همچنین اجرای ۱۲۰ پروژه با اعتبار هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان که اشتغال هشت هزار و ۵۰۰ نفر را در خراسان رضوی در بر دارد، در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی به تصویب رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: مقرر شد در یک مرحله هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی اختصاص یابد که طرح‌های تولیدی در راستای جهش تولید و طرح‌های عمرانی برای توسعه استان و تکمیل زیرساخت‌ها می‌باشد.

نوبخت بیان کرد: سال گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی مصوب شد تعدادی واحد مسکونی در اختیار افراد نیازمند در خراسان رضوی قرار گیرد و امروز این افتخار را داریم که کلید چهار هزار واحد مسکونی را تحویل خانواده‌ها می‌دهیم.

او همچنین در زمینه بودجه‌های زیارت و حاشیه مشهد تصریح کرد: برای حاشیه مشهد یک ردیف مستقل داشتیم که بر این اساس عمل می‌شد و و ردیف دیگری به نام "شهید برونسی" در مشهد وجود داشت که با تزریق اعتبار می‌توانستیم به تکمیل زیرساخت‌ها در این زمینه اقدام کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: در این راستا اینجانب تا الان از محلات مشهد و حاشیه مشهد بازدید‌های مختلف داشته‌ام و از آنجا که سایر استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان متقاضی این اعتبارات بودند، برای اینکه تعداد این ردیف‌ها زیاد نشوند، همه ردیف‌ها در مجلس به ردیف متمرکز تحت عنوان زیرساخت حاشیه شهر‌ها اختصاص پیدا کرد.

نوبخت اظهار کرد:اما همانطور که اهمیت و اولویت توجه به حاشیه مشهد برای مسئولان ملی و منطقه‌ای روشن و متمایز بود، اکنون موافقت دولت برای اینکه ردیف مستقل با همین عنوان برای مشهد مقدس داشته باشیم، جزو مصوبات امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی قرار گرفت و طبق پیشنهاد استاندار خراسان رضوی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های مشهد و خراسان رضوی لازم است.

او در باره بودجه زیارت هم افزود: هر استان و هر شهری در کشور یک مقبره و امامزاده دارد و وقتی بحث اعتبار ویژه پیش می‌آید، بقیه مناطق کشور خواستار استفاده از این بودجه هستند، درحالی که حجم زائر و مسافر در مشهد مقدس قابل قیاس با هیچ جای کشور نیست و به دلیل اهمیت و اولویت مشهد، دولت آمادگی خود را برای تخصیص اعتبار ویژه مربوط به زائران در این مشهد اعلام کرده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین