تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
plusresetminus
حزب الله:وزیر امور خارجه گفت: آقای تخت روانچی سه هفته‌ای است در تهران بودند و خبرنگار فیگارو بی حساب صحبت کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۵۷۳
تخت روانچی مذاکره‌ای با آمریکا نداشته است/ آمریکا باید به تعهدات خود برگردد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات خبرنگار فیگارو مبنی بر اینکه تخت روانچی مذاکراتی با دولت جدید آمریکا داشته و حامل پیام‌هایی در این زمینه است، اظهار کرد: آقای روانچی سه هفته‌ای است در تهران بودند و خبرنگار فیگارو بی حساب صحبت کرده است.
وی در رابطه با شکاف‌های میان ایران و آمریکا در رابطه با برجام عنوان کرد: اصلا نیازی به مذاکره نیست آنچه اتفاق افتاد این است که دولت آمریکا تعهدات خود را شکسته است. آقا فرمودند اگر آن‌ها اجرا کردند، اگر آن‌ها تحریم‌ها را بردارند ما مشکلی نداریم. وظیفه بایدن برداشتن تحریم‌ها است و همانطور که رهبری و رئیس‌جمهور صریح گفتند، اگر تحریم برداشته شود ما به برجام بر می‌گردیم.
ظریف ادامه داد: آنچه که آقای بایدن باید انجام بدهد این است که کل تعهداتی که آمریکا از آن خارج شده است را به آن برگردد و تحریم‌ها را رفع کند در این صورت ایران هم همه تعهدات خودش را بر می‌گرداند.
وزیر امور خارجه گفت: ما به کره ای‌ها گفتیم که پول بانک مرکزی صرف غذا و داروی مردم می شود و شما به دستور آمریکا غذا و داروی مردم ایران را نگه داشته اید بدانید که این موضوع در آینده در مورد نحوه نگرش مردم ایران به کره تاثیر خواهد گذاشت و آنکه بازنده این بازی خواهد بود کره جنوبی است چرا که مردم ما این رفتار را به دقت رصد می کنند.
ظریف در پاسخ به مخالفانی که مدعی هستند مسیر مذاکره دولت اشتباه بوده و در رابطه با اینکه آیا راه دیگری برای مذاکره وجود داشته و دارد که چنین انتقاداتی مطرح می‌شود، گفت: مثالی هست که می‌گوید، املای نوشته نشده غلط ندارد. توافق و نوشتن یک متن یعنی هم شما باید راضی باشید هم طرف مقابل.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: آقایانی که می‌گویند ما این توافق را نخواندیم بیایند دو صفحه توافق خود را نشان بدهند. دوستان ما اگر بخواهند چنین توافقی انجام دهند باید خیلی زحمت بکشند و اگر روزی توافقی بهتر از این نوشتند من جلوی آن‌ها سر تعظیم فرود می‌آورم.
وی بیان کرد: بایدن باید شرایط را به قبل از دوران منحوس ترامپ برگرداند؛ آنچه که ما باید انجام بدهیم صریح اعلام کرده ایم و یک دستگاه ناظر به اسم سازمان انرژی اتمی داریم که گفتیم به محض آنکه آمریکا تعهدات خودش را انجام داد و ما نتیجه آن را دیدیم ما هم به تعهدات خودمان عمل خواهیم کرد این حرف را بالاترین سطح مقام کشور یعنی مقام معظم رهبری گفته اند و دیگر حجت را برای کل دنیا تمام کردند که بدانند ایران به تعهدات خودش پایبند است. ما دنبال کاغذ بازی نیستیم بلکه دنبال اقدام هستیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین