تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
plusresetminus
حزب الله:بر اساس افشاگری پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس سعودی، ولیعهد عربستان در نامه‌ای به دولت جدید آمریکا خواستار گشوده شدن کانال تماس با واشنگتن شده است.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۴۹۱
بن سلمان به بایدن نامه نوشت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پایگاه اینترنتی-خبری ویکی‌لیکس سعودی فاش کرد شماری از منابع موثق گفتند محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به دولت جدید آمریکا پیام داده است. 
این منابع گفتند بن سلمان در نامه‌اش خواستار گشوده شدن کانال تماس با دولت بایدن و جلب محبت وی شده است. این نامه دو روز مانده به روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید فرستاده شده است.
دولت بایدن تاکنون از گشودن هرگونه کانال ارتباط با بن سلمان و تیم وی خودداری کرده است.
منابع مذکور گفتند بن سلمان برنامه‌هایش را در این نامه تشریح کرده است و گفته می‌شود این کار موجب بهبود روابطش با بایدن و کاستن از فشار‌ها به بن سلمان می‌شود.
بنا بر این گزارش، بن سلمان در این نامه برنامه‌هایش درباره کاستن از حکم بازداشت شدگان اندیشه و آزادی ولید فتیحی، پزشک آمریکایی سعودی‌تبار، و نیز برنامه‌هایش را برای آشتی با قطر و کاستن از تولید نفت عربستان و عادی‌سازی تدریجی با رژیم صهیونیستی در تلاش برای جلب نظر بایدن و تیم وی توضیح داده است.
شماری از ناظران معتقدند گام‌های اخیر بن سلمان به مثابه پیام‌هایی است که می‌خواهد به بایدن و تیم وی بدهد و بگوید تغییر کرده و خواهان روابط جدیدی با واشنگتن است. این در حالی است که بن سلمان همچنان صد‌ها مخالف را زندانی و خانواده‌های آنان را به گروگان گرفته است و نمی‌گذارد سفر کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین