کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یکپارچه‌سازی روند پژوهشی در شهرداری کرج ضروری است

پایگاه خبری کرج امروز , 30 دی 1399 ساعت 10:36

حزب الله:یکپارچه‌سازی روند پژوهشی در شهرداری کرج، سازمان‌های تابعه و مناطق ازجمله مباحثی بود که در یک نشست پژوهشی مطرح و موردبررسی قرار گرفت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، فرهاد صوفیان در نشستی پژوهشی با محوریت سازمان آتش‌نشانی، با اشاره به اینکه مطالعه امری زمان‌بر است و چه‌بسا مطالعاتی که امسال انجام می‌شود سال بعد به ثمر بنشیند خواستار یکپارچه‌سازی روند پژوهشی در چشم‌انداز سازمان شد.
وی با ابراز تأسف از اینکه در ذهنیت برخی عوامل شهرداری مطالعه یک فعالیت دکوری است به اهمیت تلاش برای شکستن این تفکر اشاره کرد و گفت: جا افتادن کامل این مهم مستلزم زمان است.
رئیس گروه پژوهش و توسعه شهرداری کرج اضافه کرد: در رویکردهای نوین پژوهشی و مطالعاتی، شهرداری کرج صرفاً مسئله محور اقدام نمی‌کند بلکه با رویکردی تحول‌گرا و آینده‌نگر در راستای پیشگیری مشکلات شهروندان تلاش می‌کند و با رویکرد پیشگیرانه به‌جای درمان را الگوی این حوزه می‌داند.
صوفیان گفت: شهرداری کرج چند سالی است که در راستای هرچه نزدیک‌تر شدن به تفکر پژوهش و مطالعه با اقدامات اجرایی در شهر و حمایت از فکر و ایده در حوزه‌های شهری اقدام به  حمایت از مطالعات و مقالات پژوهشی و پایان‌نامه‌های شهروندان و کارکنان کرده است.
وی در ادامه مرکز پژوهش‌ها را پشتوانه‌ای برای تصمیم‌گیری‌های سازمانی ارزیابی کرد و گفت: خروجی این مرکز باید کمک‌حال مردم و بهبود روش‌های پیشگیری از حریق و حوادث باشد. لذا درخواست همکاری هرچه بیشتر با کارکنان سازمان برای تولید محتوای مرتبط با عملیات و رویکرد سازمان ضروری است.
در ادامه این نشست بیتا حسن‌زاده، مسئول امور پژوهش و بهبود روش‌های سازمان آتش‌نشانی نیز گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نقش مؤثری را در حیات شهروندان ایفا می‌کند و لذا رویکردهای دانش‌محور و پژوهش محور این سازمان در همه زمینه‌ها اهمیت بسیار زیادی پیداکرده است.
وی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان از آن بابت که بازندگی انسان‌ها ارتباط تنگاتنگی دارد بحث پژوهش و دانش‌محوری حائز اهمیت است، افزود: شهرها با افزایش شهرنشینی و درواقع به‌عنوان مکان تبلور خرد زیست جوامع بشری در طول زمان دچار تغییرات و تحولاتی ازجمله افزایش تراکم جمعیت و به‌تبع آن مرتفع شدن ساختمان‌ها و برج‌سازی شده که همسو با ساخت‌وسازهای کلان و برج‌سازی با طرح تفصیلی جدید که دیگر شیوه‌های قدیمی برای اطفا حریق و حوادث کافی نیست و باید رعایت حداکثری ایمنی و استاندارد بناها رعایت و منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی باشد.
مسئول امور پژوهش و بهبود روش‌های سازمان آتش‌نشانی بابیان اینکه رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مطالعه و پژوهش را مورد غفلت قرار نداده و با نگاه عمیق و بلند به این‌گونه مباحث از فعالیت‌های پژوهشی در راستای سازمان‌دهی و هدایت تجارب کارکنان جهت مدیریت دانش و استقبال از ایمنی و پیشگیری از حوادث ناگوار به عمل می‌آورد، گفت: حمایت از مطالعات و پژوهش و مقالات در قالب امتیازدهی و درج در پرونده کارکنانی و ثبت محتوای ارزشمند آنان در فصلنامه شهرداری و سایت‌های معتبر جهت تشویق و قوت قلب کارکنان شاغل در آتش‌نشانی در دستور کار این حوزه قرار دارد.
وی تأکید کرد: در این راستا باید مطالعات و پژوهش‌هایی در ابعاد مختلف ایمنی شهری و مباحث پیشگیری حریق و حوادث صورت  پذیرد. در سازمان  بر این باوریم داشتن ساختمان‌های ایمن و دارای استاندارد محقق نخواهد شد مگر آنکه در ابتدا صاحب‌نظران با تجارب و سابقه فعالیت در حوزه‌های مختلف سازمان با اتفاق‌نظر به داشتن شهر ایده آل و امن در چارچوب اساسنامه و آئین‌نامه سازمان در فرصت‌های مناسب نسبت به پژوهش و مطالعه و ارائه راهکارهای جدید اقدام کنند و بدین ترتیب الگویی تازه برای رسیدن به اهداف فراهم خواهند کرد. همچنین با تأکید بر تدابیر اندیشیده شده و استفاده از ایده‌های نوین و رویکرد ارائه‌شده در مطالعات و پژوهش با ارائه مجوزهای آتش‌نشانی مبتنی بر استانداردهای موردقبول سازمان با مشارکت مردم  اجرا خواهد شد.


کد مطلب: 245452

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/245452/یکپارچه-سازی-روند-پژوهشی-شهرداری-کرج-ضروری

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com