تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
plusresetminus
حزب الله:عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدام ایران خودرو در طراحی و تولید موتور سه استوانه که با کمک فناوران و مهندسان داخلی انجام شده، به لحاظ علمی و فناوری دستاورد بسیار خوبی در حوزه توان و ساخت داخل است اما برای تولید انبوه نیازمند سرمایه گذاری و حمایت دولت و مجلس است.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۴۱۵
میرسلیم: تولید انبوه موتور سه استوانه نیازمند حمایت است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مصطفی میرسلیم، در مراسم رونمایی موتور سه استوانه ایران خودرو گفت: در سال هشتاد و یک برای تولید پیشرانه داخلی سازی شده دست به کار شدیم و در سال هشتاد و پنج یعنی کمتر از پنج سال، راه‌اندازی موتور چهار استوانه را به ثمر رسانده و در سال ۸۷ نیز توانستیم تولید انبوه آن را آغاز کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه پس از اعمال تحریم ها، شرکای خارجی که برای تولید موتور سه استوانه در مراحل اولیه ما  را همراهی می کردند، کشور را ترک کرده و ما را تنها گذاشتند، خاطرنشان کرد: علی رغم تاخیر دو ساله، با تکیه بر توان داخل، وارد فاز طراحی و نمونه سازی این محصول شدیم.
وی با بیان این‌که این پیشرانه بر اساس یک نقشه ساخته شده و مستقیما وارد مرحله نمونه سازی آزمایشگاهی شده، یادآور شد: موتوری که امروز رونمایی می شود، موتور نمونه سازی شده‌ای است که از منظر آلایندگی و توان و گشتاور امتحان خود را پس داده و قابلیت تولید انبوه دارد.
میرسلیم اظهار کرد: این سرمایه گذاری، ولخرجی محسوب نمی شود، بلکه به این مفهوم است که در اقتصاد ملی زودتر بتوانیم به نتیجه برسیم. قطعا در صورت تولید، این موتور می تواند سرمایه های به‌کار رفته دیروز را بازگرداند.
وی ابراز امیدواری کرد: این پیشرانه که مطابق با استانداردهای روز است، هرچه سریع تر به مرحله تولید انبوه برسد.
منبع : ایکوپرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین