تاریخ انتشارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
plusresetminus
حزب الله:معاون سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: فضای ایران در موقعیت جغرافیایی و راهبردی خاص بین پروازها از آسیا به اروپا و امریکا قرار دارد و نگرانی بابت کاهش پروازهای قطر وجود ندارد.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۲۴۱
نگران کاهش پروازهای عبوری قطر نیستیم/ آسمان ایران به‌صرفه‌ترین مسیر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در پی توافق صورت گرفته بین قطر و عربستان پس از اختلافات طولانی مدت این دو کشور خبرهایی مبنی بر کاهش پروازهای عبوری هواپیمایی قطر به دلیل گذشتن پروازهایش از آسمان عربستان و هدف برخی کشورهای متخاصم برای حذف پروازهای عبوری از آسمان ایران منتشر شد.
 
ابوالقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره به ایسنا گفت: هیچ نگرانی بابت کاهش پروازهای عبوری هواپیماهای قطری از آسمان ایران نیست چرا که فضای هوایی ایران کوتاه‌ترین مسیر بین کشورهای اروپایی و آسیا و بلعکس است.
 
وی افزود: بنابراین شاید کشور قطر برای پروازهای عبوری به آفریقا از فضای عربستان  استفاده ‌کند اما در پروازهای خود به مقاصد اروپایی، آمریکا و کانادا همچنان آسمان ایران به صرفه‌تر و منطقی‌تر خواهد بود.
 
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزینی مانند آسمان ایران برای هواپیماهای منطقه معرفی کند، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی دنیا می‌دانند که فضای آسمان ایران در موقعیتی جفرافیایی و راهبردی خاص در بین دو جریان ترافیک هوایی بین آسیا و اروپا قرار دارد.
 
جلالی گفت: در واقع تجربه نشان داده است که آسمان ایران واقعیت انکارناپذیر دنیای هوانوردی در دنیاست و تحولات کوتاه مدت منطقه‌ای نمی‌تواند ارزش آن را در دراز مدت تحت تاثیر قرار دهد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین