کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باقریان: مدیران جدید فدراسیون فوتبال تفاوتی با قبلی‌ها نخواهند داشت

ایسنا , 25 دی 1399 ساعت 11:15

حزب الله:مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان گفت: باید به سیستم و ساختار تکیه کرد نه افراد چرا که اگر ساختار وجود داشت، هر فردی که هرکاری انجام می‌داد باقی می‌ماند و نفر بعدی وارث ماحصل کارهای قبلی می‌شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اصغر باقریان  درباره انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: مشکل فوتبال ما اشخاص نیستند که با حضورشان این مشکلات حل شود. مشکل اصلی نداشتن برنامه است. یعنی یک برنامه مدون که همه یقین داشته باشند که به سر انجام می‌رسیم. با جابجایی آدم‌ها و گروه‌ها این مشکلات حل نمی‌شود چرا که یک شرایطی به وجود آمده که هیچ‌کسی به این مساله اهمیت نمی‌دهد و چیزی که در مدیریت کشورمان جا افتاده این مساله است که همه زور می‌زند که بیایند و در انتخابات شرکت کنند اما هیچ‌کس زور نمی‌زند که چه کاری باید انجام دهیم که مشکلات ریشه‌ای حل شوند.
او ادامه داد: حداقل 20 سال است که فوتبال به صورت حرفه‌ای در کشورمان راه افتاده و برای بحث حرفه‌ای شدن بیش از دو سال با مسئولان کلنجار شدید داشتیم که اصلا فوتبال حرفه‌ای یعنی چه و پیش نیازهایش چه چیزی‌ هستند. آن موقع می‌گفتیم یا ارتباطمان را با فوتبال دنیا قطع کنیم یا به سمتی برویم که مشکلات را ریشه کن کنیم چرا که اگر این کار صورت بگیرد، دیگر کسی دنبال از نو شروع کردن نمی‌رود. ما فکر کردیم این کار را انجام می‌دهند اما بعدها متوجه شدیم که هر چیزی را که به راحتی به دست می‌آوریم، به راحتی هم از دست می‌دهیم.
مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان با بیان این‌که مقوله فوتبال حرفه‌ای حساب و کتاب و برنامه خودش را دارد، گفت: فوتبال حرفه‌ای بر درآمد مبتنی است نه بر هزینه. در فوتبال حرفه‌ای تا درآمد نداشته باشید اصلا حق و اجازه هزینه کردن ندارید. در این 20 سال مگر تغییری در درآمدهایمان به وجود آمد؟ در فوتبال حرفه‌ای دنیا چون درآمدها به وجود آمده ساختارها حرفه‌ای شده است اما اکنون خیلی‌ها اسم صنعت و تجارت در فوتبال را می‌آورند اما در رابطه با این مساله چه کردیم؟ فوتبال کشور به جز هزینه چه چیزی از آن حاصل شده است؟
او اضافه کرد: اگر در 20 سال گذشته به دلیل نداشتن برنامه و همه مشکلات تا اینجا با همان روند گذشته آمدیم، باز هم همین مسیر را می‌رویم. هیچ فرقی ندارد چه کسی بر سر کار بیاید. مسئولان فدراسیون جدید هیچ تفاوتی با مسئولان قبلی نخواهند داشت و توفیقی حاصل نمی‌شود. اگر برنامه وجود داشته باشد هر کسی بیاید در یک چارچوب خاص قرار می‌گیرد و کارش را طبق برنامه مدونی که وجود دارد پیگیری می‌کند. در این بین یکی ممکن است 10 درصد انرژی و توان بیشتر و یکی توان کمتری می‌گذارد و اختلاف زیادی میان این‌ها وجود ندارد.
باقریان در رابطه با حضور افرادی فوتبالی در فدراسیون گفت: علی کریمی یا هر فوتبالیستی هم که ‌بیاید باید از صفر شروع کند. او با دیدگاه خودش شروع می‌کند و بعد از رفتنش آیا نفر بعد می‌تواند بر پشتوانه‌های او تکیه کند؟ چون سیستم و ساختار وجود ندارد کاری پیش نخواهد رفت. باید به سیستم و ساختار تکیه کرد نه افراد چرا که اگر ساختاری وجود داشت، هر فردی که هرکاری انجام می‌داد باقی می‌ماند و نفر بعدی وارث ماحصل کارهای قبلی می‌شد اما وقتی ماحصلی در کار نیست، در واقع درجا می‌زنیم.


کد مطلب: 245164

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/245164/باقریان-مدیران-جدید-فدراسیون-فوتبال-تفاوتی-قبلی-ها-نخواهند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com