کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورزشگاه‌های میزبانی احتمالی ایران، برای جام ملت‌های آسیا

باشگاه خبرنگاران جوان , 25 دی 1399 ساعت 9:39

حزب الله:به احتمال زیاد کشورمان میزبان برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا خواهد بود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تیم ملی فوتسال کشورمان کمتر از ۳ ماه دیگر باید در مسابقات جام ملت‌های آسیا حاضر شود، رقابت‌هایی که هنوز مشخص نیست که آیا در فروردین ماه برگزار خواهد شد و یا اینکه به زمان دیگری موکول می‌شود. طبق آخرین اخباری که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده تاریخ مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا تغییر نکرده و این مسابقات طبق برنامه قرار است از ۳ تا ۱۴ فروردین ماه برگزار شود. تنها مشکل این مسابقات بر سر میزبانی است. ابتدا مسابقات جام ملت‌های آسیا قرار بود در ترکمنستان برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا ترکمنستان از میزبانی بازی‌ها انصراف داد و بعد از آن قرار شد کویت میزبانی این مسابقات را بر عهده بگیرد.

شنیده می‌شود تیم‌هایی که می‌خواهند در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کنند باید هر ۴ روز یک بار در تست کرونا شرکت کنند و همین موضوع قطعا باعث هزینه‌های زیادی خواهد شد. از همین رو کویتی‌ها اعلام کردند به دلیل بالا بودن هزینه‌های تست PCR نمی‌توانند میزبانی مسابقات جام ملت‌ها را قبول کرده و به همین دلیل از میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا انصراف دادند.
حال گفته می‌شود ۲ کشور ایران و تایلند شدیدا به دنبال گرفتن میزبانی جام ملت‌ها هستند و شانس این ۲ نسبت به دیگر کشور‌ها بیشتر است. تایلندی‌ها تا کنون ۲ بار در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ میزبانی جام ملت‌های فوتسال آسیا را بر عهده گرفته اند. همچنین این کشور چند بار موفق شده در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا میزبانی کند. از طرفی دیگر ایران هم مانند تایلند توانسته ۲ بار در مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا به عنوان میزبان به مصاف رقبای خود برود و همچنین کشورمان خرداد ماه سال ۱۳۹۷ موفق شد میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا را در اختیار بگیرد. از نظر امکانات و سالن مسابقات در سطح خوبی قرار داریم و از مجموعه ۱۲ هزار نفری تهران گرفته تا شهید پورشریفی تبریز و شهید بهشتی مشهد، هر کدام می‌توانند میزبانی خوبی از مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا به عمل بیاورند. در زیر اشاره‌ای به این سالن‌ها خواهیم داشت که به شرح زیر است:

سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران

سالن ۱۲ هزار نفری تهران تا کنون میزبان چندین دوره از مسابقات بین المللی ورزشی بوده است. از کشتی و والیبال گرفته تا رقابت‌های فوتسال در این سالن برگزار شده است. سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ موفق شده ۲ بار میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا را بر عهده بگیرد. این سالن جزو با کیفیت‌ترین سالن‌های ورزشی کشورمان است و علاوه بر مسابقات فوتسال موفق شده رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال را هم میزبانی کند. از همین رو این سالن یکی از پیشنهاد‌های کمیته فوتسال برای میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا است. همچنین دسترسی این سالن به هتل بسیار آسان است و به نظر می‌رسد که سالن ۱۲ هزار نفری تهران یکی از شانس‌های اصلی برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا است.

سالن شهید پورشریفی تبریز

سالن شهید پورشریفی تبریز یکی دیگر از سالن‌های پیشنهادی کمیته فوتسال برای میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا است. این سالن در سال ۱۳۹۷ میزبان رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا بود و جالب است بعد از پایان این مسابقات، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از ساخت چنین سالنی به وجد آمده و معتقد بودند سالن شهید پورشریفی جزو سالن‌های استانداردی است که با متد‌های روز دنیا همخوانی دارد و نه تنها می‌تواند میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را بر عهده بگیرد، بلکه این سالن به راحتی می‌تواند میزبانی مسابقات جام جهانی را در اختیار داشته باشد. به هر حال سالن شهید پورشریفی تبریز با استاندارد‌هایی که AFC مد نظر دارد همخوانی داشته و اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهد رقابت‌های فوتسال جام ملت‌ها را به ایران دهد، قطعا سالن شهید پورشریفی تبریز یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند از این بازی‌ها میزبانی کند.

سالن پیروزی اصفهان

از دیگر سالن‌های کشورمان که می‌تواند میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را بر عهده گیرد، می‌توان به سالن پیروزی اصفهان اشاره کرد. این سالن از سال‌های گذشته موفق شده چندین بار میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را بر عهده بگیرد و از جمله سالن‌های با کیفیت کشورمان به حساب می‌آید. سالن پیروزی اصفهان بار‌ها میزبان تیم گیتی پسند در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بوده و از جمله سالن‌های با کیفیتی است که می‌تواند میزبانی خوبی از این رقابت‌ها به عمل بیاورد. پیروزی اصفهان یکی از سالن‌های پیشنهادی کمیته فوتسال برای گرفتن میزبانی جام ملت‌ها است و باید منتظر ماند و دید در نهایت مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیمی در این مورد می‌گیرد.  

سالن شهید بهشتی مشهد

سالن شهید بهشتی مشهد یکی دیگر از سالن‌های بسیار خوب کشورمان است که می‌توان بازی‌های جام ملت‌های آسیا را در آن برگزار کرد. این سالن یک بار در سالن گذشته میزبان تورنمنت ۴ جانبه دوستانه با حضور کشور‌های اروپایی بود که بعد از پایان آن رقابت‌ها هر ۳ کشور اروپایی از میزبانی ایران و به خصوص شهر مشهد ابراز رضایت کردند و همگی آن‌ها معتقد بودند که سالن شهید بهشتی مشهد از جمله سالن‌های با کیفیت ایران است و به نظر می‌رسد کمیته فوتسال سالن شهید بهشتی مشهد را به عنوان یکی از میزبانان مسابقات جام ملت‌ها معرفی کند.

سالن صدرای شیراز

سالن صدرای شیراز یکی دیگر از سالن‌های فوتسال کشورمان است که می‌تواند میزبانی خوبی از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داشته باشد. سالن صدرای شیراز این روز‌ها مراحل پایانی ساخت خود را می‌گذارند و آن طور که گفته می‌شود به احتمال بسیار زیاد تا ۱۲ بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید. ابتدا قرار بود تیم ملی فوتسال کشورمان بهمن ماه و همزمان با افتتاح این سالن به مصاف تیم‌های ملی عراق و جمهوری آذربایجان برود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا جمهوری آذربایجان از حضور در این تورنمنت انصراف داد. حال به گفته مسئولان کمیته فوتسال ساخت سالن صدرای شیراز تا بهمن ماه به پایان می‌رسد و می‌تواند یکی از گزینه‌های برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا باشد.


کد مطلب: 245146

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/245146/ورزشگاه-های-میزبانی-احتمالی-ایران-جام-ملت-های-آسیا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com