کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار البرز خبر داد؛

اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها در کرج و فردیس

مهر , 25 دی 1399 ساعت 9:27

حزب الله:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز از اجرایی شدن طرح تردد زوج و فرد خودروها از درب منازل از فردا در شهرستان های کرج و فردیس خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی درویش‌پور شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی‌های صورت‌گرفته و جمع‌بندی کارشناسی طرح زوج و فرد خودروها از درب منازل در شهرستان‌های کرج و فردیس اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به دلایل افزایش آلودگی هوا بیان کرد: پدیده وارونگی و پایداری هوا که در بیشتر مواقع در ماه‌های سرد سال صورت می‌گیرد، عاملی برای افزایش شاخص‌های آلایندگی در سطح شهرهای استان به ویژه در کرج و فردیس شده است که سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز تصریح کرد: جلسات کارگروه اضطرار آلودگی هوا چندین بار برگزار و در همه آنها بر انجام اقداماتی عاجل برای کاهش آلودگی هوا تأکید شد.
عدم استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه منتظر قائم و سیمان آبیک
وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات انجام‌شده در این راستا توقف عملیات عمرانی، پیشگیری از سوزاندن شاخ و برگ‌ها، عدم استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه منتظر قائم و سیمان آبیک، تعطیلی معادن شن و ماسه و دیگر اقدامات پیشگیرانه بود اما با همه این اقدامات به دلیل استمرار شرایط موجود و عدم جابه‌جایی هوا هر روز حجم آلودگی‌ها افزایش می‌یابد.
درویش‌پور گفت: در این راستا به دلیل اینکه بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته بخش اعظم آلودگی هوا در شهرها به دلیل تردد خودروها ایجاد می‌شود، به خاطر اهمیت حفظ سلامت عمومی مقرر شد از فردا تا زمان کاهش شاخص‌های آلودگی هوا، طرح تردد خودروها طبق شماره پلاک زوج و فرد از درب منازل از ساعت ۷ صبح با همکاری پلیس اجرایی شود.
وی متذکر شد: از همه همشهریان می‌خواهیم ضمن کاهش مصرف انرژی از جمله برق و گاز، برای حفظ سلامتی خود و دیگران از تردد غیرضروری پرهیز کرده و در این شرایط پرخطر برای حفظ سلامتی خود و دیگران در خانه بمانند.


کد مطلب: 245143

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/245143/اجرای-طرح-تردد-زوج-فرد-خودروها-کرج-فردیس

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com