تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
plusresetminus
حزب الله: واشنگتن دی سی شاهد اقدامات شدید امنیتی به مناسبت مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکاست گفته شده حداقل ۱۰ هزار گارد ملی مسلح در شهر مستقر شده‌اند و نرده‌هایی که فردی قادر به بالا رفتن از آنها نیست اطراف ساختمان کنگره و کاخ سفید گذاشته شده و بناهای یادبود ملی بسته شده‌اند.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۱۰۹
واشنگتن قُرُق شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اقدامات ویژه امنیتی زودتر از موعد مقرر و به دنبال حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در جریان نشست تایید ریاست‌جمهوری بایدن اعمال شده‌اند.

بر اساس گزارش یک عکاس خبرگزاری فرانسه، سربازان گارد ملی آمریکا که در خیابانهای واشنگتن مستقر شده‌اند در یک تغییر وضعیت عمده در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور از اواخر سه شنبه شروع به حمل سلاح کرده‌اند.
سربازان گارد ملی آمریکا در اصل برای به عمل آوردن حمایت عمدتا لجستیکی از پلیس واشنگتن به کار گرفته شده‌اند. گارد ملی مجوز اعزام ۱۵ هزار نیرو به واشنگتن را دارد اما تا روز شنبه حداقل ۱۰ هزار نیرو مستقر خواهند شد و ۵ هزار نیروی باقیمانده در حالت آماده‌باش هستند.    
کارشناسان امنیتی گفته اند، صحبت از برگزاری راهپیمایی‌های مسلح و تهدید به خشونت در پایتخت آمریکا و شهرهای دیگر این کشور در میان افراطی‌ها و حامیان دونالد ترامپ در رسانه‌های اجتماعی در روزهای اخیر افزایش یافته است.
روز شش ژانویه هنگامی که حامیان ترامپ به کنگره آمریکا در تلاش برای متوقف کردن تایید پیروزی بایدن در انتخابات به کنگره حمله و آن را تعطیل کردند، پنج تن کشته شدند.
در آن زمان سربازان گارد ملی در نزدیک محل حضور داشتند اما غیرمسلح بوده و بیش از حد دیر فراخوانده شدند تا از پلیس کنگره برای حفاظت از آن حمایت کنند.
نیویورک تایمز گزارش کرد، مجوز حمل سلاح روز سه شنبه برای سربازان محافظت کننده از مجموعه کنگره داده شده است.

انتهای پیام
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین