تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
plusresetminus
حزب الله:برای مقابله با موج سوم کرونا، سینماهای مالزی دوباره تعطیل شدند.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۰۹۶
سینماها در مالزی دوباره تعطیل شدند/ مقابله با موج سوم کرونا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، با اعلام وضعیت اضطراری سراسری در مالزی که دیروز سه‌شنبه از سوی پادشاه این کشور اعلام شد، سینماها نیز تعطیل شدند.
گفته شده این وضعیت اورژانسی می‌تواند تا یکم آگوست (نیمه تابستان) ادامه پیدا کند.
این در حالی است که یک روز پیش از آن اقدامات کنترلی جدیدی برای سینماها اعلام شده بود. این اقدامات کنترلی جدید در ۵ ایالت مالزی ضروری اعلام شد و بر مبنای آن سفر بین‌استانی ممنوع و در کل دستور ماندن در خانه صادر شد. به این ترتیب بیشتر شغل‌های غیرضروری از جمله سینماها برای دو هفته تعطیل شدند.
در همین حال وضعیت شیوع ویروس نگران کننده اعلام و هشدار داده شد که خدمات سلامتی کشور در حال فروپاشی است.
پس از اینکه کنترل اجتماعی از ماه دسامبر اندکی سبک‌تر شد شمار مبتلایان به ویروس کرونا به شدت افزایش یافت و تنها در روز دوشنبه بیش از ۲۲۰۰ مورد ابتلا گزارش شد. تاکنون ۵۵۰ نفر در این کشور از این بیماری جان باخته‌اند.
به دنبال این دستورالعمل جدید زنجیره‌های بزرگ سینمایی مالزی فعالیت سینماها را از چهارشنبه (امروز) تعطیل اعلام کردند و انتظار می‌رود پول بلیت‌های پیش فروش شده نیز بازگردانده شود.
در ماه نوامبر نیز صدور چنین دستوری موجب تعطیلی یک ماهه سینماها شده بود و پس از آن با رعایت نکات ایمنی سینماها دوباره کارشان را آغاز کردند.
سینماداران مالزی این وضعیت را چالش برانگیز می‌دانند زیرا علاوه بر شیوع ویرس و نیاز به واکسن، سینماها نیاز به فیلم‌های جدید دارند.
در مالزی زنجیره بزرگ سینمایی MBO از فعالان این بخش است که به دلیل تعطیلی‌های ناشی از کرونا حتی پرداخت اجاره‌های شان به تعویق افتاده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین