کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز:

روند سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها مختل شده است/برای قطع برق زمان‌بندی نداریم

ایسنا , 24 دی 1399 ساعت 11:39

حزب الله:مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز در پاسخ به اینکه چرا با توجه به اینکه مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری مراکز دیگر تعطیل هستند و با نیمی از ظرفیت خود فعالیت دارند همچنان با مشکل کمبود گاز و برق مواجه هستیم، گفت: همه این مراکز ارباب رجوع و مراجعه کننده دارند و نمی‌توانند وسایل گرمایشی خود را خاموش کنند به همین دلیل در مجموع مصرف‌ها تغییر چندانی ایجاد نشده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بهنام بیات با اشاره به اینکه در دوران شیوع کرونا میزان مصرف گاز افزایش یافته اظهار کرد: اغلب مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فصل زمستان پنجره‌های خود را باز می‌گذرانند که همین باعث می‌شود برای حفظ دمای مطلوب خانه درجه بخاری و دیگر وسایل گرمایشی خود را بالا ببرند.
وی ادامه داد: علاوه براین، طی دو هفته گذشته به یک باره شاهد کاهش محسوس دما بوده‌ایم که همین امر باعث شده طی این مدت میزان مصرف گاز بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و میزان مصرف برق هم حدود شش درصد افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه چرخه سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور دچار خلل شده، توضیح داد: نیروگاه‌های کشور در اوج مصرف تابستانه توان تولید ۶۵ هزار مگاوات برق را دارند و بدون شک در صورت تامین سوخت مشکلی در تولید برق زمستانه کشور که در اوج مصرف به ۴۰ هزار مگاوات می‌رسد، ندارند ولی متاسفانه در حال حاضر شاهد ایجاد خلل در روند سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها هستیم که همین امر روند تولید برق را با خلل مواجه کرده است.
این مسئول توضیح داد: علی رغم مشکلاتی که برای تامین سوخت نیروگاه‌ها وجود دارد، حتی یک قطره مازوت در نیروگاه منتظر قائم استفاده نشده است.
بیات تاکید کرد: با توجه به اینکه شاخص آلودگی هوا در کرج به ۱۷۴ و در فردیس به ۲۰۰ می‌رسد، به دستور استاندار استفاده از مازوت در نیروگاه منتظر قائم ممنوع است.
وی در خصوص قطع برق طی روزهای اخیر هم با اشاره به اینکه نمی‌توان برنامه و زمان بندی دقیقی در خصوص ساعات قطعی برق در مناطق مختلف استان ارائه داد، اضافه کرد: با توجه به اینکه میزان تولید برق و مصرف آن و همچنین وضعیت سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها متغیر است، نمی‌توان زمان‌بندی دقیقی برای قطعی مقطعی برق ارائه داد.
بیات گفت: دیروز برق ۱۷ درصد از مشترکین البرز در فواصل زمانی مختلف قطع شد و برخی از مشترکان هم صبح و هم عصر خاموشی را تجربه کردند که سعی می‌کنیم دوبار خاموشی امروز تکرار نشود.
وی اضافه کرد: مشترکین البرزی دیروز در فواصل زمانی مختلف از ساعت هشت صبح تا ۲۰:۳۰ قطعی برق را تجربه کردند و سعی داریم امروز مدت زمان قطعی را کاهش دهیم.
وی در پاسخ به اینکه چرا با توجه به اینکه مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری مراکز دیگر تعطیل هستند و با نیمی از ظرفیت خود فعالیت دارند همچنان با مشکل کمبود گاز و برق مواجه هستیم، گفت: همه این مراکز ارباب رجوع و مراجعه کننده دارند و نمی‌توانند وسایل گرمایشی خود را خاموش کنند به همین دلیل در مجموع مصرف‌ها تغییر چندانی ایجاد نشده است.


کد مطلب: 245078

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/245078/روند-سوخت-رسانی-نیروگاه-ها-مختل-شده-قطع-برق-زمان-بندی-نداریم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com