تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
plusresetminus
حزب الله:معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به بازنگری پروتکل‌های بازگشایی مدارس و مهدکودک‌ها، در عین حال از لزوم انجام تست‌های دوره‌ای کرونا توسط مربیان مهدکودک‌ها خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۰۳۰
بازنگری پروتکل بازگشایی مدارس و مهدکودک‌ها/ امکان برگزاری حضوری جشنواره فجر در مناطق زرد و آبی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهندس محسن فرهادی درباره بازگشایی مدارس و مهدکودک‌ها در مناطق زرد و آبی، گفت: در خصوص مهدکودک‌ها نیاز به بازنگری پروتکل‌ها داریم زیرا خدمت‌گیرندگان این واحد صنفی، کودکان هستند و در این مورد هم تا ابتدای هفته آینده نسبت به تهویه و وسعت مراکز اعلام می‌کنیم که مجاز به پذیرش چه تعدادی هستند. در مهدکودک‌ها نیز مربیان مهد موظف به دادن تست دوره‌ای کرونا با رپید تست‌ها هستند.
 
شرایط سختگیرانه برای مدارس
وی افزود: در مورد مدارس با مصوبات ستاد ملی کرونا قرار نیست بازگشایی کامل صورت گیرد؛ تنها پایه‌های اول و دوم به نسبت جمعیت کلاس ۵ تا ۱۰ نفر مجاز به حضور در کلاس هستند. در شهرهای آبی پایه‌های دیگر هم در مدارس خلوت مجاز به فعالیت هستند که برنامه‌ریزی آن با وزارت آموزش و پرورش است اما طبیعتا شرایط در مورد مدارس سختگیرانه‌تر شده است.
 
امکان برگزاری حضوری جشنواره فجر در مناطق زرد و آبی
تجمع و صف، ممنوع
 
فرهادی درباره نحوه برگزاری جشنواره‌های تئاتر، موسیقی و سینمایی دهه فجر، گفت: نظرات همکاران وزارت ارشاد را گرفته و در تصمیم‌گیری‌ها اعمال کردیم. در صورت لزوم جلسات ویژه با ذی‌نفعان موضوع خواهیم داشت زیرا کارهای تخصصی این موضوع را آنها بهتر می‌دانند و انشالله پروتکل کامل و قابل اجرایی در این مورد هم خواهیم نوشت. در شهرهای زرد و آبی امکان برگزاری حضوری جشنواره‌ها با رعایت پروتکل‌ها و اعلام ظرفیت مجاز پذیرش سالن‌های تئاتر و سینما از سوی ما وجود دارد البته کماکان تجمع و صف‌های طولانی ممنوع است‌.
 
کاهش ۱.۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی
وی درباره آمار تخلفات کرونایی، تصریح کرد: تا انتهای هفته گذشته بیش از ۱۸ هزار پرونده قضایی و اخطار صادر شده است و حدود ۸۰۰ تا ۸۱۰ مورد پلمب فقط توسط بازرسان ما صورت گرفته است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم حدودا ۱.۵ درصد نسبت به هفته ماقبل کاهش یافته است و به عدد ۸۲ درصد رسیده است. متاسفانه حمل و نقل درون شهری، پاساژها و سپس نانوایی‌ها سه گروه آخر رعایت پروتکل‌ها هستند.
 
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پاسخ به منتقدان بازگشایی‌ها، گفت: بازگشایی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توام شده است ‌و در این صورت حلقه انتقال بیماری وصل نخواهد شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین