تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
plusresetminus
حزب الله:استاندار تهران گفت: با توجه به تراکم دانش آموزی بیش از ۴۰ نفر در استان تهران پیشنهاد ما تداوم تعطیلی مدارس تا ایام عید است.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۰۰۳
پیشنهاد تعطیلی مدارس تا عید نوروز
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران با محوریت طرح شهید سلیمانی با اشاره به اینکه شش شهرستان استان تهران در وضعیت آبی قرار دارند بر لزوم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی در چهار محور شناسایی، رهگیری، قرنطینه و حمایت اقدامات ارزشمندی بود که مورد توجه قرار گرفت.
او ادامه داد: البته شرایط استان تهران با توجه به ساختار‌های مختلف، شکننده است، از این رو هرگونه عادی انگاری شرایط را دشوار خواهد کرد.
استاندار تهران با تاکید بر استمرار دستور العمل‌های بهداشتی تصریح کرد: شهرستان‌های قدس، ملارد، قرچک، پیشوا، بهارستان و پردیس در وضعیت آبی کم خطر و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند. خوشبختانه با اهتمام و تلاش مسئولان و همکاری مردم ، استان تهران در وضعیت زرد قرار دارد.
او در مورد وضعیت رهگیری در این طرح ادامه داد: با شناسایی یک بیمار باید ۱۰ نفر از اطرافیان آن‌ها رهگیری شوند براین اساس میانگین رهگیری در استان تهران به ازای هر فرد شناسایی شده، شش و نیم نفر باید رهگیری شوند.
تراکم دانش آموزی در استان تهران بیش از ۴۰ نفر است
استاندار تهران با اشاره به تراکم دانش آموزی بیش از ۴۰ نفر در استان تهران گفت: پیشنهاد تجدید نظر درباره بازگشایی مدارس به ستاد مقابله با کرونا داده شد.
محسنی بندپی ادامه داد: با اقدامات انجام شده توانستیم شاهد روند نزولی این بیماری در چند استان باشیم، این امر مرهون اقدامات چندگانه از جمله اجرای محدودیت‌های هوشمند، منع تردد و شروع طرح شهید سلیمانی است.
او افزود: حفظ این دستاورد‌ها منوط به استمرار اجرا و اعمال محدودیت‌های ستاد ملی و اجرای دستور العمل‌های بهداشتی و نظارت بر اجرای آن‌هاست که این اقدامات در استان تهران اجرایی می‌شود.
استاندار تهران بیان کرد: در استانی هستیم که تراکم جمعیت ۹۵۰ هزار نفر است، میانگین فاصله گذاری اجتماعی با درنظر گرفتن وضعیت مترو و اتوبوس ۷۷ درصد است که نشان دهنده شرایط شکننده است و فاصله گذاری بالای ۹۰ درصد اطمینان ایجاد می‌کند؛ از اینرو باید راهبرد‌هایی اتخاذ شود که این دستاورد‌ها را از دست ندهیم.
محسنی بندپی گفت: پیشنهاد مشخص در مورد بازگشایی مدارس با توجه به اینکه میانگین سرانه دانش آموزی در کشور ۲۳ نفر و در استان تهران بیش از ۴۰ نفراست، تداوم تعطیلی تا ایام عید است.
او ادامه داد: با توجه به اینکه چند شهرستان در استان‌های شمالی در وضعیت قرمز هستند در ایام پیش رو به کمیته امنیتی و انتظامی پیشنهاد می‌کنیم که همچون ایام عید رفتار شود و مجوزی برای تردد به استان‌های شمالی صادر نشود.
فعالیت تالار‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت؛ نظارت بر رعایت دستور العمل‌های بهداشتی تشدید می‌شود
استاندار تهران با اشاره به فعالیت تالار‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت بر تشدید نظارت بر رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در بازگشایی تالار‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا در شهر‌های زرد نماز جمعه در مصلی و مساجد با رعایت شیوه نامه های مربوطه برگزار می‌شود که این اقدام ارزشمندی است تا مردم ضمن رعایت موارد بهداشتی از سلامت روانی مراسم عبادی، سیاسی و دینی استفاده کنند.
او ادامه داد: نماز جمعه با ۵۰ درصد ظرفیت در مصلی‌ها برگزار می‌شود البته تلاش این است که نسبت به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به صورت جدی اقدام شود.
استاندار تهران با اشاره به اینکه فعالیت گروه‌های ۴ همچنان با محدودیت همراه است، افزود: در شرایط زرد بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا تالار‌ها مشمول بازگشایی هستند که تالار‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت، سینما‌ها با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت و رستوان‌ها هم با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت داشته باشند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین