کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان چهارشنبه به رای گذاشته می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان , 23 دی 1399 ساعت 12:26

حزب الله:پس از حوادث کنگره آمریکا، مجلس نمایندگان این کشور روز چهارشنبه طرح استیضاح رئیس‌جمهور را به رای خواهد گذاشت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بنا بر اعلام دموکرات‌ها، مجلس نمایندگان آمریکا -که در کنترل آن‌هاست- روز چهارشنبه طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، را به رای می‌گذارد.
استنی هویر، رهبر اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد این مجلس در ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد تا ماده استیضاح را بررسی کند.
او روز دوشنبه به دموکرات‌ها گفت اعضا باید در نظر بگیرند که عصر سه‌شنبه به واشنگتن برگردند و یک قطعنامه مجلس را که از مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، می‌خواهد با استناد به اقتدار قانون اساسی، ترامپ را از سمت خود برکنار کند، بررسی کنند.
احتمال می‌رود این قطعنامه تصویب شود، اما بعید است پنس اقدامی در این خصوص کند.
در بیانیه استیضاح آمده است: «ترامپ با رفتار خود در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا بود، سوگندنامه وفاداری‌اش بر اساس قانون اساسی را برای انجام وظایف ریاست جمهوری، استفاده از توانایی‌های برای حفاظت و دفاع از قانون اساسی آمریکا نقض کرد. او همچنین وظایف خود بر اساس قانون اساسی آمریکا را به منظور اجرای قوانین نقض کرد و در واقع ترامپ با دامن زدن به خشونت علیه دولت آمریکا در یک جرم قابل توجه مشارکت داشت.»
این بیانیه می‌افزاید ترامپ قبل از روز ششم ماه ژانویه، جلسه مشترک کنگره برای تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، «بار‌ها و بار‌ها با صدور بیانیه‌های دروغین اعلام کرد نتایج انتخابات ریاست جمهوری محصول تقلب گسترده است و مردم آمریکا نباید آن را بپذیرند و همچنین مقامات ایالتی یا فدرال نیز نباید این نتیجه را تأیید کنند.»
 بیانیه مذکور همچنین اضافه می‌کند که قبل از برگزاری نشست مشترک در روز ششم ماه ژانویه، رئیس‌جمهور در جمع حامیان خود در واشنگتن سخنرانی کرد و او در آنجا ادعا‌های دروغینی را در این باره تکرار کرد که «ما در این انتخابات پیروز شدیم، و ما با قاطعانه پیروز شدیم» و «عمدا سخنانی گفت که سبب یک اقدام غیر قانونی در کنگره شد».
این بیانیه به بیانیه ترامپ اشاره کرد که در آن آمده است: «اگر نجنگید، دیگر کشوری نخواهید داشت.»
بیانیه مذکور می‌افزاید: «بدین ترتیب، جمعیتی که از سوی رئیس جمهور ترامپ تحریک شده بودند، تلاش کردند در نشست مشترک برای تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اخلال ایجاد کنند. آن‌ها به طور غیرقانونی وارد ساختمان کنگره شدند و اقدام به تخریب کردند. آن‌ها پرسنل مجری قانون را کشتند و مجروح کردند. آن‌ها اعضای کنگره، معاون رئیس‌جمهور و پرسنل کنگره را تهدید کردند و در دیگر اقدامات خشونت‌آمیز، مهلک، مخرب و فتنه‌آمیز دست داشتند.»
این بیانیه می‌افزاید رفتار ترامپ «به دنبال تلاش‌های قبلی او برای لغو و ممانعت از تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰» انجام شد و در این باره به تماس تلفنی او در اوایل این ماه با برد رافنسپرگر معاون فرماندار ایالت جورجیا اشاره شده است، که ترامپ او را تحت فشار قرار داد تا آرای کافی «پیدا» کند تا بتواند نتایج انتخابات در این ایالت را تغییر دهد.
در این بیانیه آمده است: «در همه این موارد، رئیس‌جمهور ترامپ امنیت آمریکا و نهاد‌های دولتی آن را به شدت به خطر انداخت. او یکپارچگی سیستم دموکراتیک را تهدید، در انتقال مسالمت‌آمیز قدرت دخالت کرد و نهادی برابر با دولت را در معرض خطر قرار داد.»
بیانیه مذکور افزود: او به اعتماد افراد به خود به عنوان رئیس جمهور خیانت کرد و سبب آسیب رسیدن به مردم آمریکا شد. 
در این بیانیه خاطرنشان شده است: بر اساس این حکم، ترامپ برای استیضاح و محاکمه، برکناری از سمت خود و رد صلاحیت برای در اختیار داشتن هرگونه مقامی در آمریکا صادر می‌شود.


کد مطلب: 244993

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/244993/طرح-استیضاح-ترامپ-مجلس-نمایندگان-چهارشنبه-رای-گذاشته-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com