تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
plusresetminus
درباره «کلود مونه» و مجموعه‌های مشهورش

او ۲۵۰ بار نیلوفرهای مرداب را کشید!

حزب الله: «اسکار کلود مونه» هنرمندی بود که برای خلق تابلوهای نقاشی در قالب مجموعه‌ شهرت داشت. او یک سوژه را بارها در ساعات مختلف روز، در نورپردازی‌های مختلف، در آب و هوا و فصل‌های گوناگون نقاشی می‌کرد.
۰
کد مطلب : ۲۴۴۹۳۹
او ۲۵۰ بار نیلوفرهای مرداب را کشید!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «مونه» نقاش فرانسوی از سال ۱۸۸۰ خلق تابلوهای نقاشی در قالب مجموعه را آغاز کرد و به این کار تا پایان عمرش یعنی تا سال ۱۹۲۶ ادامه داد.
در ادامه با برخی از مشهورترین مجموعه تابلوهای نقاشی این هنرمند آشنا می‌شوید:
«کومه‌های علف خشک»


«کومه‌های علف خشک» نخستین مجموعه تابلوهایی بودند که «مونه» آن‌ها را به نمایش گذاشت. در سال ۱۸۹۱ در یک گالری هنری ۱۵ تابلو نقاشی از این مجموعه به نمایش گذاشته شد. این تابلوها نقطه عطفی هم در دوران حرفه‌ای «مونه» و هم در تاریخ هنر فرانسوی بودند. موضوع این تابلوها و همچنین ایده نمایش آن‌ها به صورت یک مجموعه تابلو سبب شد تا این آثار تازگی داشته‌ باشند.
«کلیسای روآن»


تابلوهای نقاشی از ۲۶ نمای کلیسای «روآن» احتمالا مشهورترین مجموعه تابلوهای «مونه» محسوب می‌شوند. «مونه» این مجموعه را در سال‌های ۱۸۹۲ و ۱۸۹۳ خلق کرد. او برای خلق این تابلوهای نقاشی فضاهای نزدیک به کلیسا را اجاره می‌کرد تا بتواند کارگاه‌های موقتی برپا کند.
«درخت‌های صنوبر»


«مونه» این مجموعه تابلوها را در طول تابستان و پاییز سال ۱۸۹۱ خلق کرد. این درختان در حاشیه رود «اپت» که فقط چند کیلومتر از خانه و کارگاه «مونه» فاصله داشت، قرار داشتند.
«ونیز»


مونه در مجموع ۳۷ تابلو نقاشی از نماهای مختلف «ونیز» خلق کرد که اکنون در بین محبوب‌ترین آثارش قرار دارند.
«ساختمان پارلمان»


«مونه» مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی از ساختمان پارلمان انگلستان در پاییز ۱۸۹۹ و اوایل ۱۹۹۰ تا ۱۹۰۱ و در دوران اقامتش در لندن خلق کرد. تمامی این تابلوها از همان نمایی از ساختمان پارلمان که از اتاق محل اقامت «مونه»  دیده می‌شد خلق شده‌اند. با این حال «مونه» این تابلوهای نقاشی را در ساعات مختلف شبانه روز و در آب و هوای مختلف نقاشی کرد.
«نیلوفرهای آبی»


مجموعه «نیلوفرهای آبی» مونه بزرگترین مجموعه این هنرمند محسوب می‌شود. «مونه» طی ۳۰ سال پایانی عمرش ۲۵۰ تابلو نقاشی رنگ روغن خلق کرد که نیلوفرهای آبی باغش در «ژیورنی» را به تصویر می‌کشند. در سال ۱۹۰۸، «مونه» ۱۵ تابلو نقاشی از مجموعه «نیلوفرهای آبی» را درست پیش از برگزاری یک نمایشگاه هنری نابود کرد. احتمالا آنقدر از این تابلوها ناراضی بود که ترجیح می‌داد آن‌ها را نابود کند تا اینکه برای عموم مردم به نمایش بگذارد.
نکته جالب اینجاست که «مونه» در حالی بسیاری از تابلوهای مجموعه «نیلوفر آبی» را نقاشی کرده که به آب‌مروارید مبتلا شده بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین