تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
plusresetminus
حزب الله:به گفته یک منبع مطلع، اف‌بی‌آی نسبت به وقوع اعتراضات مسلحانه در واشنگتن و ۵۰ ایالت دیگر در آستانه تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هشدار داده و همین امر تدابیر امنیتی گسترده‌ای به راه انداخته است.
۰
کد مطلب : ۲۴۴۹۳۲
هشدار اف‌بی‌آی و آماده باش واشنگتن و ایالت‌های آمریکا هم‌زمان با تحلیف بایدن
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این منبع گفت، به دنبال تهدید به خشونت بیشتر از جانب حامیان دونالد ترامپ بعد از حمله ششم ژانویه به کنگره، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) هشدارهایی برای روزهای آتی صادر کرد که دست‌کم تا روز تحلیف در بیستم ژانویه ادامه خواهد داشت.
در اقدامات دیگری برای تامین امنیت پایتخت آمریکا، گارد ملی برای اعزام ۱۵ هزار نیرو به واشنگتن مجوز گرفت و گردشگران تا ۲۴ ژانویه از بازدید از بنای یادبود واشنگتن منع شدند.
دانیل هوکانسون، رئیس دفتر گارد ملی آمریکا به خبرنگاران گفت، انتظار دارد حدود ۱۰ هزار نیرو تا روز شنبه در واشنگتن مستقر شوند و به تامین امنیت، لجستیک و ارتباطات کمک کنند. او گفت در صورتی که مقام‌های محلی درخواست کنند، ممکن است این تعداد به ۱۵ هزار تن افزایش یابد.
دست‌کم یک قانونگذار آمریکایی از پنتاگون خواسته است تا تعداد نیروی بیشتری مستقر کند.
سناتور کریس مورفی که دوشنبه نامه‌ای به رئیس موقت پنتاگون ارسال کرد، گفت مشخص نیست که آیا گارد ملی برای حفاظت از پایتخت این کشور کافی خواهد بود یا خیر و شاید به نیروهای تمام وقت هم نیاز باشد.
در همین حال موریل بوزر، شهردار واشنگتن از وزارت امنیت داخلی آمریکا خواسته است تا ۲۴ ژانویه مجوزهای گردهمایی عمومی را ملغی کند. او دوشنبه به خبرنگاران گفت: برنامه‌ریزی برای این مراسم تحلیف باید متفاوت‌تر از سایر تحلیف‌ها باشد.
بوزر یکشنبه در نامه‌ای به چاد وولف، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا خواستار یک رویکرد تازه به مسائل امنیتی، در پی آنچه او "حمله تروریستی بی‌سابقه" خواند، شد.
شهردار واشنگتن از چاد وولف خواست تا دوره "رویداد امنیت ویژه ملی" را از دوشنبه تا ۲۴ ژانویه تمدید کند. سرویس مخفی ریاست عملیات‌های امنیتی برای مراسم‌ها از جمله تحلیف‌های ریاست جمهوری که از اهمیت ملی برخوردارند، در دست دارد.
او در یک بیانیه گفت که از سرویس مخفی خواسته است تا عملیات‌های خودش را که از قبل برای ۱۹ ژانویه برنامه‌ریزی شده از چهارشنبه همین هفته آغاز کند. با این حال، این سرپرست به کارکنانش گفته بود که دوشنبه کناره‌گیری می‌کند.
در مرکز ایالت‌ها هم فرمانداران در آستانه تحلیف وضعیت هشدار اعلام کرده‌اند. در ویسکانسین، ایالت سرنوشت‌سازی که ترامپ مدعی وقوع تقلب در آنجاست، فرماندار تونی اورز به گارد ملی ویسکانسین دستور داده تا از پلیس کنگره این ایالت حمایت کند.
در میشیگان، دیگر ایالت مهمی که ترامپ پیروزی بایدن را در آنجا به چالش کشید، کمیسیون کنگره این ایالت که بر قانونگذاران نظارت دارد، با صدور دستوری حمل سلاح در داخل ساختمان کنگره در لنسینگ را ممنوع اعلام کرده است.
یک مسئول در فرماندهی گارد ملی آمریکا هم به شبکه اسکای ‌نیوز گفت که شهر واشنگتن در روز تحلیف، در حالت تعطیلی کامل و منع آمد ‌و شد به سر می‌برد.
هم‌زمان با دستور وزارت امنیت داخلی آمریکا برای آغاز تدابیر مراسم تحلیف بایدن، برخی شهرها و ایالت‌ها از شهروندان خود خواستند در روز بیستم ژانویه از منازل خود خارج نشوند. پنتاگون همچنین اعلام کرد برای مراسم تحلیف بایدن، تدابیر ویژه امنیتی از روز ۱۳ ژانویه آغاز خواهد شد.
همچنین کاخ سفید اعلام کرد، پس از آنکه مقام‌ها درباره تهدیدهای امنیتی در روز تحلیف جو بایدن هشدار دادند، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه یک اعلامیه برقراری وضعیت فوق‌العاده را به مناسبت مراسم تحلیف در واشنگتن مورد تایید قرار داد که تا ۲۴ ژانویه ادامه خواهد داشت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین