تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
plusresetminus
حزب الله:مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به راه اندازی طرح غربالگری زودهنگام بیماری کرونا در مساجد و محلات گفت: تا کنون در استان تهران در قالب ۱۰۰ پایگاه فعال بیش از ۵۰ هزار مورد مشکوک به بیماری کرونا طی سه ماه غربالگری شده اند که حدود ۲۰ هزار مورد از مراجعین از طریق سامانه تله مدیسین یا دوراپزشکی معاینه شده‌ اند.
۰
کد مطلب : ۲۴۴۹۳۰
غربالگری زودهنگام کرونا در مساجد و محلات/جزئیات خدمات تله مدیسین ستاد اجرایی فرمان امام
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سعید سلیمانی با اشاره به طرح این بنیاد پیرامون خدمات دوراپزشکی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد ملی کرونا بر تشخیص زودهنگام بیماری کرونا تاکید کردند. در همین راستا ستاد اجرایی فرمان امام نیز توسط بنیاد احسان طرح غربالگری زودهنگام بیماری کرونا در مساجد و محلات را راه اندازی کرد.
وی افزود: در واقع در گام دوم خدمات سلامت الکترونیک بنیاد احسان که با همت سامانه ۴۰۳۰ و شرکت برکت تل توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) آغاز شده، امکان خدمت رسانی در حوزه سلامت الکترونیک از طریق سامانه دوراپزشکی در سراسر کشور ایجاد شد. در این طرح که با همکاری گروه‌های جهادی دانش آموخته‌ علوم پزشکی و مرکز ‌رسیدگی‌ به‌ امور مساجد تا کنون در استان تهران اجرایی شده است، در قالب ۱۰۰ پایگاه فعال بیش از ۵۰ هزار مورد مشکوک طی سه ماه غربالگری شده اند که حدود ۲۰ هزار مورد از آن‌ها از طریق دوراپزشکی معاینه شده‌ است.
مدیرعامل بنیاد احسان ستاداجرایی فرمان امام با بیان اینکه این طرح در مرحله دوم خود علاوه بر خدمات به بیماران کرونایی، آمادگی خدمات دهی به مراجعین دیگر بیماری‌ها را هم دارد، در پاسخ به اینکه چه کسانی می توانند از این خدمت بهره مند بشوند گفت: همه افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز ایجاد شده در سطح استان تهران که غالبا در مناطق کم‌برخوردار است، بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان از معاینه، ویزیت پزشک و ارائه داروهای مورد نیاز استفاده کنند.
سلیمانی ادامه داد: مراکز ایجاد شده این طرح به صورت شیفت های روزانه فعال هستند و هر روز نیز امکان ارتباط گیری با پزشک مقدور است. تمامی خدمات در این طرح، رایگان است.
وی درباره ارائه خدمات تخصصی از طریق خدمات دوراپزشکی نیز گفت: در روش دوراپزشکی امکان ارائه خدمات برای دیگر بیماری‌ها به جز کرونا وجود دارد و در روند توسعه این خدمت در سراسر کشور به وسیله پایگاه‌های سلامت و کاروان‌های سیار سلامت احسان گسترش پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: پس از معاینه ابتدایی توسط کارشناس در پایگاه سلامت و بررسی علائم ابتدایی و بعد از ویزیت توسط پزشک متخصص در سامانه دوراپزشکی نیاز بخش اعظمی از مراجعین برطرف می‌شود، ولی در صورت نیاز به بررسی تخصصی تر نیز با صلاحدید پزشک، مراجعین با کمک کارشناس حاضر در پایگاه به مراکز تخصصی هدایت می‌شوند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین