کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رژیم صهیونیستی: آشتی شورای همکاری خلیج فارس، به توافق صلح با دوحه منجر می‌شود

ایسنا , 22 دی 1399 ساعت 12:13

سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در سندی که به تازگی منتشر شده مدعی است که آشتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به عادی‌سازی روابط میان دوحه و تل‌آویو منجر می‌شود.


 روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی هفته گذشته سند مهمی را بعد از اعلام آشتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس منتشر کرد.
در این سند آمده است: ازسرگیری روابط قطر با عربستان، امارات، مصر و بحرین می‌تواند به امضای توافق صلح میان دوحه و تل‌آویو منجر شود.
این روزنامه نوشت، قطر روابط رسمی خود با رژیم صهیونیستی را در سال ۲۰۰۹ بعد از جنگ این رژیم علیه غزه قطع کرد. هرچند که روابط میان دو طرف به ویژه درباره هماهنگی درخصوص مسئله فلسطین ادامه یافت.
در این سند آمده است: روابط رسمی با قطر به تل‌آویو در سطح سیاسی کمک می‌کند تا پلی را با اخوان المسلمین بسازد و روابطش با ترکیه نیز به روال عادی بازگردد همچنین ثبات امنیتی و اقتصادی در غزه حفظ شود.
در این سند درباره دستاوردهایی که رژیم صهیونیستی می‌تواند از توافق صلح با قطر به دست آورد، آمده است: از جمله این دستاوردها مجهز شدن اسرائیل به گاز و جذب سرمایه‌گذاری‌هاست. همچنین دوحه می‌تواند از تولیدات کشاورزی، شیمیایی و صنعتی اسرائیل استفاده کند. از زمینه‌های دیگر همکاری در زمینه کشاورزی، آب، گردشگری و هواپیمایی است.
در این سند اشاره شده که تهیه‌کنندگان آن نگران ادامه تنش میان قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس حتی بعد از امضای بیانیه آشتی در نشست العلا عربستان هستند و این تکمیل عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و دوحه را در مرحله کنونی دشوار می‌کند.
در این سند به اظهارات ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی بعد از اعلام آشتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اشاره شده که گفته بود، این آشتی گام مهمی برای ثبات منطقه‌ای و زمینه مهمی برای تقویت روابط دوحه و تل‌آویو است.


کد مطلب: 244880

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/244880/رژیم-صهیونیستی-آشتی-شورای-همکاری-خلیج-فارس-توافق-صلح-دوحه-منجر-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com