تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
plusresetminus
رئیس هیات فوتبال هرمزگان به شایعات درباره ارعاب و تهدید برخی اعضای مجمع در آستانه حزب حزب الله:انتخابات فدراسیون فوتبال دامن زده و می‌گوید به آن‌ها سفارش و دستور داده شده به علی کریمی رای ندهند. این مساله‌ای است که موجب ابهامات بیشتری شده و می‌تواند سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد.
۰
کد مطلب : ۲۴۴۸۷۱
چه کسی دستور داده به علی کریمی رای ندهند؟/ رای سفارشی!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نام‌نویسی داوطلبان برای انتخابات فدراسیون فوتبال به پایان رسید و برای نخستین بار از زمان ریاست محمد دادگان، یک فوتبالیست حرفه‌ای برای کرسی ریاست این فدراسیون نام‌نویسی کرده است. ورود علی کریمی و در پی آن مهدی مهدوی‌کیا و چندین چهره دیگر به این عرصه در شرایطی به وقوع پیوست که در سال‌های گذشته اهالی فوتبال با مشکلاتی در قوانین انتخابات مواجه بودند اما تغییرات اساسنامه، راه را برای فوتبالیست‌های سابق باز کرده است.
حالا علی کریمی این شانس را دارد تا شانه به شانه مدیران باسابقه رقابت کند و چه بسا با انتخاب اعضای مجمع، به مدت چهار سال اداره این فدراسیون در اختیار بازیکنان فوتبال قرار گیرد. با این حال در روزهای گذشته یکی از اعضای مجمع اظهاراتی عجیبی را به زبان آورده است. این صحبت‌ها وقتی جدی‌تر می‌شود که تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر تهدید و فشار به برخی از اعضای مجمع شنیده شده که نیامند ورود نهادهای نظارتی است.
قاسم رنجبریان، رئیس هیات فوتبال هرمزگان که به تازگی به این سمت انتخاب شده، در گفت‌وگو با برنامه زنده شبکه تلویزیونی استان هرمزگان درباره شانس علی کریمی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: «متاسفم که بگویم شکست می‌خورد.» او گفته است که «جامعه ایران هنوز آمادگی پذیرش یک مدیر فوتبالی را ندارد» و همینطور عنوان کرده که به اعضای مجمع «سفارش شده» به چه کسی رای بدهند.
با این تفاسیر، سوال این است که چه کسی یا چه کسانی می‌توانند به امثال قاسم رنجبریان «دستور» دهند که به علی کریمی یا گزینه‌های دیگر رای ندهند؟ اینکه فردی برای ترغیب اعضای مجمع برای رای دادن به آن‌ها تلاش کند، امری غیرطبیعی نیست اما اینکه سفارش شود به فرد دیگری رای ندهند، بسیار عجیب است.
برای بررسی این موضوع به سراغ برخی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال رفتیم که اتفاقا برخی از آن‌ها در انتخابات هم نام‌نویسی کرده‌اند.
افشاریان: مردانه کسی به من نگفته به کریمی رای ندهم
یکی از این افراد خداداد افشاریان، داور بازنشسته و کارشناس فعلی و همینطور رئیس هیات فوتبال کهکیلویه و بویراحمد است که برای کرسی کارشناس در هیات رئیسه نامزد شده است. افشاریان درباره اظهارات رئیس هیات فوتبال هرمزگان می گوید: من فکر می‌کنم کسی که این حرف را زده به اشتباه منظور خود را رسانده است. چنین چیزی را ندیده‌ام.
او درباره اینکه آیا در مدت زمان اخیر نامزدهای انتخاباتی یا برخی افراد خارج از فدراسیون برای جلب رای او در مجمع و همینطور سفارش اینکه به علی کریمی رای ندهد، تماسی با او گرفته است، گفت: مردانه کسی به من زنگ نزده است. همه اخلاق من را می‌دانند که حرفی به دور از واقعیت نمی‌زنم. هیچ کس برای رای دادن به من زنگ نزده است. البته این قاعده کار است که برای جلب رای دیگران تماس بگیرند و رایزنی کنند اما برای این موضوع و حتی برای علی کریمی کسی تماس نگرفته است.

وی ادامه داد: از طرفی مگر به سفارش کردن است؟ آرای مجمع که مخفی است. هر کسی می‌تواند رای دلخواه خود را بدهد. از طرفی من رفتار هیات‌ها و مدیران را می بینم. واقعا با هوش و با ذکاوت برخورد می‌کنند. همه این افراد نسبت به رای خود مسئول هستند و برای یک استان و یک مجموعه تصمیم می‌گیرند.
این عضو مجمع فدراسیون فوتبال درباره ورود علی کریمی به انتخابات گفت: واقعا خوشحالم که علی کریمی پا پیش گذاشته است. به یاد دارم وقتی علی کریمی به بایرن مونیخ رفت، می‌گفتند او برف آلمان را نمی‌بیند اما کریمی دو فصل ماند و کولاک کرد. حضور او در انتخابات به من حس مثبتی می‌دهد. ای کاش ورزشی‌ها بیایند و مدیریت کنند. شاید اصلا آن‌ها هماهنگ کننده‌های خوبی باشند.
افشاریان با بیان اینکه رئیس فدراسیون فوتبال تنها نیست و روسای کمیته‌ها، دپارتمان‌ها و اعضای هیات رئیسه کمک حال هستند گفت: رئیس فدراسیون اصلا نباید در فدراسیون حاضر شود. او باید برود و کارهای کلان را انجام دهد.
این عضو مجمع در واکنش به اینکه شاید ارعاب و تهدید وجود داشته باشد و افراد در ظاهر از دستورات تمکین کنند اما با توجه به آرای مخفی، می‌توانند به بهترین فرد رای دهند تاکید کرد: رئیسی که بترسد، رئیس نیست. مگر چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد؟ من صاحب رای هستم و من تصمیم می گیرم به چه کسی رای بدهم. من برای صلاح بخشی که نماینده آنجا هستم رای می‌دهم. در اساسنامه آرا به نام هیچ شخصی نیست بلکه این آرا برای افراد حقوقی است که هر دوره با دوره دیگر فرق دارد.
اصولی: کسی از من نخواسته به فردی رای ندهم
احسان اصولی، رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی که در بهش نماینده هیات‌ها نامزد شده است، در واکنش به ادعای رئیس هیات فوتبال هرمزگان مبنی براینکه سفارش شده به علی کریمی رای ندهند گفت: چنین چیزی در ارتباط با من رخ نداده است. شاید تماس گرفته باشند و برنامه خود را ارائه کنند که این موضوع ارتباطی با این بحث ندارد.
او تاکید کرد: اینکه فردی بگوید به من رای بده منطقی است اما این را که کسی بخواهد به فرد دیگری رای ندهم، تجربه نکرده‌ام. ما یک انتخابات دموکراتیک برگزار می کنیم و هر کسی مختار است به گزینه خود رای دهد.

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی یادآور شد: سال‌ها این انتقاد وارد بود که شرایط به گونه‌ای است که خیلی از عزیزان فوتبالیست حرفه‌ای امکان و فرصت حضور در انتخابات را ندارند اما الان فرصت مهیا شده است.
اصولی خاطرنشان کرد: کمتر از دو ماه تا انتخابات مانده و در این دو ماه گفت‌وگو می‌کنیم و دهم اسفند هر کسی به گزینه مدنظر خود رای می‌دهد و سفارشی وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، با توجه به اظهارات اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، تماسی که رئیس هیات فوتبال هرمزگان در ارتباط با رای ندادن به علی کریمی مطرح کرده، برای همه اتفاق نیفتاده و همچنان نامشخص است که او روی چه حسابی دو ماه قبل از انتخابات گفته "کریمی رای نخواهد آورد چون جامعه ایران آمادگی پذیرش یک مدیر فوتبالی را ندارد." قطعا رئیس هیات فوتبال هرمزگان و سایر اعضای مجمع فدراسیون فوتبال باید درباره این اظهارات شفاف‌سازی کنند تا درست از نادرست متمایز شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین