کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای شهر کرج به‌دنبال تحقق شهرداری الکترونیک است

پایگاه خبری کرج امروز , 22 دی 1399 ساعت 10:25

حزب الله:رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج گفت: گام برداشتن به سمت ایجاد شهرداری الکترونیک و هوشمند سبب ارتقای زندگی شهروندان و مدیریت شهر می‌شود در این راستا این کمیسیون به دنبال تحقق شهر، شهروند و شهرداری هوشمند است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمدحسین خلیلی اردکانی عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور دویست و سی و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: بیش از دو سال است که در مورد شفاف‌سازی و مکانیزاسیون املاک تلاش شده تا سیستم سنتی بایگانی و بروکراسی اداری و متکی بودن مدیریت املاک به اطلاعات برخی کارشناسان و سلیقه‌ای عمل کردن و وابسته به شخص بودن مدیریت املاک به برخی کارشناسان و دچار نقص شدن اطلاعات املاک با جابه‌جا شدن و بازنشستگی آن‌ها و احتمال سوءاستفاده برخی، از داشتن اطلاعات به دنبال الکتریکی کردن آن‌ها هستیم.
وی ضمن تقدیر از تلاش مجدانه مدیریت املاک و فاوا در راستای الکترونیکی کردن، افزود: اقدامات و جلسات متعدد در جهت استخراج گردش کار و دستورالعمل اجرایی و چگونگی ورود اطلاعات و احصاء املاک فاقد UTm  و ارجاع آن به کارشناسان رسمی دادگستری جهت تعیین حدود اربعه و تکمیل اطلاعات مربوط به جانمایی املاک و احصاء مغایرت‌های مابین پرونده‌های موجود در بایگانی ستاد مرکز و منطقه در جهت تکمیل کردن بانک اطلاعاتی سیستم و توسعه نرم افراز مطابق با نیازهای حوزه املاک شامل افزودن قابلیت‌هایی همچون امکان ثبت توافقات باز( منجر به سند نشده) و قراردادهای واگذارشده مسکن و شهرسازی، معابر و انهار متروکه، قراردادهای حق انتفاع، صورت‌جلسات واگذاری و لایه‌های مربوطه در نقشه GIS انجام‌شده است.
رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج بیان کرد: به‌منظور اجرایی شدن اقدامات فوق بنا به اظهار مسئولان املاک و فاوا مبنی بر پیشرفت مناطق ۳ و ۹ که با تلاش شهرداران مناطق یادشده و مسئولین املاک آن‌ها به‌عنوان پایلوت آماده شدند و به‌زودی در شرف رونمایی و بهره‌برداری نهایی است.
خلیلی اردکانی یادآور شد: در سامانه‌ای که بدین منظور در نظر گرفته‌شده ورود اطلاعات املاک بالغ‌بر۱۳۰ مورد شاخص شامل اطلاعات مربوط به مساحت، کاربری، اطلاعات ثبتی ملک، اطلاعات مربوط به قرارداد، اطلاعات حقوقی و ... نهایتاً با جانمایی ملک بر روی نقشه‌های مکان محور می‌توان اشراف اطلاعاتی کاملی را بر روی املاک شهرداری به دست آورد.
وی افزود: درواقع پایگاه اطلاعاتی از املاک و اراضی شهرداری باهدف شناسایی و نگهداری اطلاعات املاک و مستغلات و کلیه معاملات ملکی شهرداری، قرارداد خرید و توسعه زیرسیستم املاک و مستغلات و کلیه معاملات ملکی شهرداری برای نگهداری و آرشیو الکترونیکی اوراق مهیا شده است.
رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج گفت: درواقع وضع موجود تکمیل بانک اطلاعاتی پرونده‌های املاکی که ثبت‌شده‌اند شامل پرونده‌هایی که بخشی ازملک در اصلاحی واقع‌شده و پرونده‌هایی که کل ملک در شهرداری است و همچنین املاکی که در مالکیت شهرداری هستند انجام‌شده است.
خلیلی اردکانی گفت: ضمناً تفکیک موضوعی تملک و واگذاری، فرم‌های سیستمی جهت ثبت اطلاعات پرونده‌ها طراحی و پیاده‌سازی شده و ملک هم‌روی نقشه جانمایی شده است به‌گونه‌ای که لایه‌های مختلف شامل لایه‌های تملک و واگذاری و نقشه جهت شناسایی راسته‌های املاک، موقعیت هر ملک در نقشه مشخص است و دسترسی به آن‌ها و امکان دستیابی به اطلاعات پرونده مربوطه به انتخاب ملک از روی نقشه فراهم‌شده است.
وی افزود: همچنین در راستای ایجاد شهر هوشمند و حذف مراجعات شهروندان به شهرداری، سیستمی کردن سایر مواردی که در حال حاضر به‌صورت دستی پاسخگویی می‌شود با توجه به تعدد تنظیم توافقنامه اصلاحی هنگام صدور پروانه‌های ساختمانی این فرآیند نیز در فرآیند پروانه‌های ساختمانی پیاده‌سازی شده که آماده بهره‌برداری است.
رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج عنوان کرد: همچنین گزارش توافقنامه اصلاحی با ساختار و قالب اعلامی از سوی اداره کل املاک در سیستم پیاده‌سازی شده و تنظیم اقرارنامه پس از صدور توافقنامه اصلاحی موردنیاز جهت املاک سنددار و قولنامه‌ای در نسخه تستی نرم‌افزار پیاده‌سازی شده که پس از تائید عملیاتی خواهد شد.
خلیلی اردکانی گفت: از اقدامات باقی‌مانده در صورت عدم ارائه تمامی فرآیندهای اداره کل املاک، فاصله اطلاعاتی بین اطلاعات ثبت‌شده در سیستم و پرونده  فیزیکی ایجاد می‌شود و موجب بلااستفاده شدن و عدم اطمینان به پرونده‌های سیستمی خواهد شد لذا ضروری است تمامی فرآیندهای مربوطه جهت جلوگیری از مشکلاتی که درگذشته رخ‌داده پیاده‌سازی شود و ویرایش نهایی اطلاعات ثبت‌شده صورت گیرد همان‌گونه که عرض شد این اقدامات در منطقه ۳ در حال تست شدن است تا اشکالات آن برطرف گردد در اینجا لازم است در آینده بسیار نزدیک با رفع اشکالات در مناطق دیگر قابل رونمایی و اجرا است.


کد مطلب: 244859

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/244859/شورای-شهر-کرج-به-دنبال-تحقق-شهرداری-الکترونیک

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com