تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
plusresetminus
طبق ویدئوهای منتشره در رسانه های اجتماعی؛

نقض مکرر حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی

حزب الله: لبنان اعلام کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی برای انجام حمله‌های هوایی به سوریه، بطور مرتب حریم هوایی این کشور را نقض می‌کنند.
۰
کد مطلب : ۲۴۴۸۴۷
نقض مکرر حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روزنامه الشرق الأوسط روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که جت‌های جنگنده رژیم صهیونیستی در عملیات‌هایی که تقریباً به یک رویداد معمول تبدیل شده است، به اجرای رزمایش‌های هوایی در ارتفاع پایین بر فراز بیروت، پایتخت لبنان اقدام می‌کنند.
در همین راستا، لبنان بارها اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی عموماً برای انجام حمله هوایی به سوریه حریم هوایی این کشور را به طور مکرر نقض می‌کند.
در رویدادی مشابه در روز جمعه، شهروندان شهر بیروت از پرواز شش ساعته جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز مناطق جنوبی لبنان خبر دادند.
طبق گزارش‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، ظرف دو هفته گذشته تعداد پرواز این جنگنده‌ها در ارتفاع پایین بر فراز پایتخت لبنان افزایش یافته است که این امر باعث بیم و هراس شهروندان بیروت و همچنین تشدید نگرانی‌ها از احتمال وقوع یک درگیری در منطقه شده است.
گفتنی است که از آغاز سال میلادی جدید، یک حساب کاربری در توئیتر با نام «اینتل اسکای» (Intel-Sky) که به بازبینی و نظارت بر حرکت هواپیماها در خاورمیانه می‌پردازد، ده‌ها مورد از پرواز جت‌های اسرائیلی بر فراز لبنان را به طور مستند ثبت کرده است.
از سوی دیگر، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد مستقر در لبنان (یونیفل/ UNIFEL) در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در تخطی از قطعنامه‌های سازمان ملل و حق حاکمیت این منطقه، به طور منظم حریم هوایی لبنان را نقض کرده است.
یونیفل در گزارش خود اعلام کرد که در بازه زمانی ژوئن تا اکتبر ۲۰۲۰ روزانه به طور متوسط ۱۲.۶۳ مورد نقض حریم هوایی- در مجموع بالغ بر ۶۱ ساعت و ۵۱ دقیقه پرواز- صورت گرفته که در مقایسه با چهار ماه پیش از آن، یک افزایش چشمگیر را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که حدود ۹۵ درصد از این موارد نقض حریم هوایی توسط پهپادها انجام گرفته است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین