تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
plusresetminus
حزب الله: نام‌نویسی برای انتخابات فدراسیون فوتبال به پایان رسید و چهره مدعیان قبل از تایید صلاحیت‌ها مشخص شده است؛ مدعیانی که موجب پیچیده‌تر شدن معادله نهایی و پیروزی در انتخابات خواهند شد.
۰
کد مطلب : ۲۴۴۷۹۱
۵ مدعی ریاست بر فوتبال/ وارث «میراث تاج» چه کسی است؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، تغییرات اساسنامه فدراسیون فوتبال باعث دشوارتر شدن انتخابات برای برخی چهره‌ها شده است و خبری از برگزاری فرمالیته یک نمایش و پیروزی آسان نیست. با انجام نام‌نویسی تا عصر روز شنبه و به پایان رسیدن ثبت نام از دوطلبان، حالا ترکیب مدعیان برای تصاحب صندلی ریاست و همینطور هیات رئیسه مشخص شده است.
در بخش ریاست پنج چهره مدعی و یک روحانی ناشناس حضور دارند که نتیجه را همان مدعیان تعیین خواهند کرد. با نگاهی به اسامی می‌توان متوجه غیرقابل پیش‌بینی بودن انتخابات شد؛ جایی که گزینه‌های ریاست تا جای ممکن صاحب نفوذ هستند و تا آخرین لحظه در حال تشکیل ائتلاف با رقبا و تهیه لیست برای پیروزی قاطع در انتخابات بودند.
علت جلو نیامدن برخی از چهره‌های حاضر در انتخابات سال گذشته هم افزایش شانس نامزدهای فعلی و تنگ‌تر شدن عرصه برای سایر نامزدها بود که در ادامه نگاهی به ترکیب مدعیان ریاست و هیات رئیسه خواهیم داشت.
مسئله کلیدی در این بررسی‌ها، نامشخص بودن فهرست نهایی است جرا که از امروز فرآیند بررسی مدارک و تایید صلاحیت داوطلبان انجام می‌شود و حضور هیچ یکی از نامزدهای ریاست و هیات رئیسه در انتخابات دهم اسفند قطعی نشده است. پس اگر نامزدی در هفته‌های آینده مجوز شرکت در انتخابات را نگرفت، تعجبی نیست.
* مدعیان ریاست
دفتر رئیس فداسیون فوتبال در طبقه پنجم ساختمانی در کوچه سوم از خیابان شیخ بهایی تهران قرار دارد. این ساختمان و "میراث تاج" بعد از انتخابات دهم اسفند، به مدت ۴ سال در اختیار فرد پیروز در انتخابات خواهد بود. اگر چه در حال حاضر ۵ چهره سرشناس نامزد ریاست شده‌اند اما در صورت تایید صلاحیت هر پنج نفر، مسلما از بین عزیزی خادم و بهاروند یک نفر کنار می‌رود تا آرای این دو نفر تجمیع شود.
به جز این دو نفر، کیومرث هاشمی، علی کریمی و مصطفی آجرلو در صورت تایید صلاحیت در انتخابات دهم اسفند مدعیان جدی هستند و تا آخرین لحظه و قبل از ورود به انتخابات در حال رایزنی برای کسب افزایش آرای خود بودند.
در انتخابات سال ۸۶ کفاشیان تنها مدعی بود، در انتخابات سال ۹۰ باز هم کفاشیان قاطعانه رئیس شد و همینطور در انتخابات سال ۹۵ مهدی تاج بدون مشکل، آجرلو و عزیز محمدی را کنار زد ولی این انتخابات حال و هوای رقابتی بیشتری دارد.
این موضوع را می‌توان از اختلاف نظر اهالی رسانه و فوتبال در پیش‌بینی فرد پیروز تشخیص داد به طوری که هیچکس به طور قاطعانه نمی‌تواند پیروز نهایی را مشخص کند و قطعا مطابق اساسنامه، پیروز انتخابات در دور دوم رای گیری‌ها و با باقی ماندن دو چهره نهایی مشخص خواهد شد.
* 7 کرسی هیات رئیسه و یک لشکر مدعی
سه کارشناس، دو مدیرعامل باشگاه و دو رئیس هیات فوتبال ترکیب هیات رئیسه ۱۱ نفره را تشکیل خواهند داد. اگر در سال‌های گذشته افراد به صورت انفرادی می‌توانستند پیروزی خود را در هیات رئیسه رقم بزنند، امسال خبری از این مسائل نیست و نامزدهای ریاست برای خود لیستی را تهیه کرده‌اند.
هر کدام از نامزدها برای پیروزی حداکثری و رقم زدن هیات رئیسه همراه و موافق، لیستی را تهیه کرده که در صورت تحقق، می تواند در چهار سال آینده روزگار بهتری را برای رئیس فدراسیون رقم بزند و کمک حال و همراه او باشند.
به همین دلیل امسال خیلی از نامزدها قبل از ورود به گردونه رقابت، توانستند در لیست یکی از نامزدها قرار گیرند و خودشان را به کرسی هیات رئیسه نزدیک‌تر کنند.
*آغاز بررسی صلاحیت‌ها
کمیته بدوی انتخابات از امروز کارش را شروع می‌کند و تا روزهای ابتدایی بهمن، نتیجه بررسی‌های خود مبنی بر تایید یا رد صلاحیت به نامزدها و همینطور دبیرخانه مجمع اعلام خواهد کرد.
پس از این معترضان می‌توانند به کمیته استیناف انتخابات مراجعه و آخرین شانس خود را هم امتحان کنند. در نهایت حداقل ۱۹ بهمن اسامی نهایی نامزدها اعلام خواهد شد و دهم اسفند مجمع برای انتخابات هیات رئیسه دور هم جمع می‌شوند.
در ادامه نگاهی به فهرست اولیه داوطلبان انتخابات فدراسیون فوتبال خواهیم داشت:
ریاست
کاندیدای ریاست (نواب رئیس اول، دوم و سوم)
شهاب‌الدین عزیزی خادم (منصور قنبرزاده، حیدر بهاروند، شهره موسوی)
حیدر بهاروند (شهاب‌الدین عزیزی خادم، منصور قنبرزاده، شهره موسوی)
علی کریمی (مهدی مهدوی کیا، سعید دقیقی، فاطمه علیپور)
کیومرث هاشمی (علیرضا رحیمی، غلامرضا بهروان، پریا شهریاری)
مصطفی آجرلو (حسن نصر اصفهانی، سعید فتاحی و لیلا محمدیان)
ستار عبدی‌پور (نامشخص)
روسای هیات‌های فوتبال
عبدالکاظم طالقانی (خوزستان)، طهمورث حیدری (چهارمحال و بختیاری)، حسین باجیوند (قزوین)، امیرحسین محتشم (بوشهر)، علی طاهری (اصفهان)، عباس صوفی (همدان)، جواد ششگلانی (آذربایجان شرقی).
مدیران عامل باشگاه‌ها
محمدرضا ساکت (سپاهان)،‌ محمد جواهری (گل‌گهر)، اکبر محمدی (پیکان)، بهرام رضاییان (پارس جنوبی)، فرهاد حمیداوی (شهرخودرو)، سعید نجاریان (تیم فوتسال شهروند ساری)، احمد مددی (استقلال)، مهرداد سراجی (سایپا)، جواد محمدی (ذوب آهن).
کارشناس
فریدون اصفهانیان، مسعود مرادی، داود رفعتی، علیرضا رحیمی،‌ حمیدرضا مهرعلی، صادق دوردگر، میرشاد ماجدی، احمدرضا براتی، حسن کامرانی‌فر، محسن ترکی، علیرضا کهوری، سعید نحوی، محمد آخوندی، هوشنگ نصیرزاده، توحید سیف برقی، امین نوروزی، حسین شمس، علیرضا شهاب، غلامرضا جباری، علی علیزاده، منصور قنبرزاده، هدایت ممبینی، شهامت عباسی، رضا درویش، نیما نکیسا و غلامحسین زمان‌آبادی، حسین زرگر، مهرداد هاشمی، رسول فروغی، سعید فتاحی، خداداد افشاریان، بهنام ابوالقاسم پور، بیت الله رضایی.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین