تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
plusresetminus
حزب الله:تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس دوشنبه در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر به مصاف یکدیگر می‌روند.
۰
کد مطلب : ۲۴۴۷۵۹
استقلال - پرسپولیس/ مقایسه نفر به نفر سربازان یحیی و محمود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران دوشنبه از ساعت ۱۶:۳۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
پرسپولیس ۲ بازی کمتر از استقلال انجام داده و با ۱۱ امتیاز در رده دهم قرار دارد. استقلال هم با ۱۸ امتیاز، صدرنشین است.
در این گزارش به مقایسه و بررسی بازیکنان استقلال و پرسپولیس می‌پردازیم.

حامد لک
ستاره پرسپولیس در بازی با سپاهان یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان این فصل پرسپولیس بوده است. او که در فصل نقل و انتقالات به سرخپوشان پیوست، در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید و عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌ها را به دست آورد. لک در لیگ بیستم ۷ بار درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته و موفق به ثبت ۵ کلین شیت شده است.

رشید مظاهری
سنگربان سابق تراکتور که با حواشی زیاد راهی استقلال شد، پس از ۲ بازی که حسینی درون دروازه آبی‌ها قرار گرفت، جایگاه خود را پیدا کرد و با عملکرد خیره کننده به یکی از نقاط قوت استقلال تبدیل شد. اوج درخشش مظاهری در بازی با گل گهر و آلومینیوم بود که با واکنش‌های به موقع، برد را به محمود فکری هدیه داد. مظاهری هم آماری شبیه حامد لک دارد. او ۷ بار درون دروازه استقلال قرار گرفته و ۵ بار موفق به ثبت کلین شیت شده است.

جلال حسینی
مدافع با تجربه پرسپولیس بدون شک در دربی یکی از بازیکنانی خواهد بود که یحیی گل محمدی حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز کرده است. سید جلال حسینی در تمام سال‌هایی که در فوتبال حضور داشته، همیشه در یک سطح بازی کرده و همچنان نقطه اتکای سرخپوشان محسوب می‌شود. کاپیتان پرسپولیس در این فصل یک گل هم به ثمر رسانده است.

محمدحسین مرادمند
مدافع سابق شهر خودرو که در فصل نقل و انتقالات به استقلال پیوست کمی طول کشید تا در تیم جا بیفتد اما رفته رفته جایگاه خود را در این پیدا کرد و در حال حاضر یکی از بازیکنان کلیدی آبی‌ها محسوب می‌شود. مرادمند تا یک قدمی پیوستن به پرسپولیس هم پیش رفت اما در نهایت با استقلال قرارداد بست.

محمدحسین کنعانی زادگان
پس از جدایی شجاع خلیل زاده و پیوستن به تیم الریان قطر، یحیی گل محمدی تنها ۲ مدافع وسط تخصصی به نام جلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان در اختیار دارد. کنعانی سابقه بازی در استقلال را دارد و اتفاقا روزهای خوبی را هم در این تیم پشت سر نگذاشت. او در اردوی اخیر تیم ملی هم حضور داشت و یکی از مهره‌های بدون جانشین یحیی در پرسپولیس به حساب می‌آید.

عارف غلامی
غلامی سال گذشته راهی استقلال شد و در زمان استراماچونی یکی از ۳ ضلع مثلث دفاعی آبی‌ها بود. یک مصدومیت او را از شرایط آرمانی جدا کرد و غلامی با یک افت نسبی مواجه شد. غلامی در این فصل هم مهره ثابت فکری در قلب دفاع بوده است. غلامی در بازی قبل مقابل آلومینیوم کمی متزلزل ظاهر شد و در یک صحنه لیز خوردن او ممکن بود منجر به گل خوردن استقلال شود اما مظاهری به داد استقلال رسید.

سیامک نعمتی
پس از اینکه شیری مصدوم شد، یحیی گل محمدی به ناچار از نعمتی در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کرد و اتفاقا پاسخ مثبت هم دریافت کرد. نعمتی یکی از بهترین نفرات پرسپولیس در لیگ قهرمانان بود. با بازگشت شیری به نظر می‌رسید نعمتی به پست اصلی خود یعنی هافبک هجومی برگردد اما یک نمایش ضعیف از شیری در فینال لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر شیری را به پست دفاع راست برگرداند. جدال نعمتی با مهدی قایدی می‌تواند یکی از رقابت‌های جالب دربی ۹۴ باشد.

احمد موسوی
موسوی خیلی زود توانست جایگاه خود را در ترکیب اصلی استقلال پیدا کند و با توجه به روشی که فکری از آن استفاده می‌کند، موسوی در پست دفاع راست به کار گرفته شد. او در این فصل یک بار هم موفق به گلزنی شده است. موسوی سرعت فوق العاده ای دارد و به خوبی با رفت و برگشت های سریع به آبی‌ها کمک می‌کند. با حضور موسوی وریا غفوری یک خط جلوتر بازی می‌کند و به راحتی می‌تواند در کارهای هجومی شرکت داشته باشد.

سعید آقایی
مدافع چپ سابق تراکتور و سپاهان این فصل راهی پرسپولیس شد و در لیگ قهرمانان آسیا نمایشی فراتر از حد انتظار از خود نشان داد. او به نوعی جای محمد انصاری را در پرسپولیس گرفت و مدافع با سابقه سرخپوشان را از ترکیب اصلی دور کرد. آقایی در لیگ بیستم یک پاس گل داده و بازیکن خشنی هم بوده است. او در بازی با ذوب آهن اخراج شد و در بازی با سپاهان غایب بود. او در این مسابقه باید مقابل وریا غفوری بازی کند.

محمد نادری
مدافع چپ سابق پرسپولیس احتمالا سورپرایز محمود فکری برای دربی خواهد بود. نادری که مدتی را به دلیل مصدومیت از جریان مسابقه دور بود به موقع قبل از دربی به تمرینات استقلال اضافه شد. نادری فصل گذشته یکی از نفرات کلیدی پرسپولیس بود که ترجیح داد در تیم رقیب به فوتبال خود ادامه دهد. در نبود نادری، محمد دانشگر در پست دفاع چپ برای استقلال به میدان رفت و اگر فکری مایل به ریسک کردن نباشد، شاید در دربی به میدان برود. البته دانشگر دفاع چپ تخصصی نیست و خصوصیات دفاعی دارد.

میلاد سرلک
کمال کامیابی نیا در چند سال گذشته به خوبی کمربند میانی پرسپولیس را محکم کرد اما مصدومیت‌های طولانی کمی او را از شرایط مسابقه دور کرد به همین دلیل یحیی گل محمدی یک جایگزین مناسب برای او پیدا کرد. میلاد سرلک از تیم شهر خودرو جدا شد و به پرسپولیس پیوست. سرلک در این فصل یک گل زده و یک پاس گل هم ارسال کرده است.

مسعود ریگی
هافبک دفاعی استقلال با جدایی علی کریمی کمی در میانه میدان تنهاتر شد و البته وظایفش هم نسبت به گذشته بیشتر شد. مسعود ریگی بازیکنی است که کاملا ساده فوتبال بازی می‌کند و کاملا در خدمت تیم است. او در این فصل یک بار با کارت زرد جریمه شده است.

احمد نوراللهی
کاپیتان دوم پرسپولیس که با وجود سن نه چندان زیاد یکی باز بازیکنان با سابقه سرخپوشان محسوب می‌شود معمولا در یک سطح فوتبال بازی می‌کند و کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد. نوراللهی در جریان بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا یک پنالتی بحث برانگیز داد اما در کل یکی از نفرات تاثیرگذار تیم یحیی گل محمدی بود. نوراللهی در لیگ بیستم یک گل زده و یک پاس گل هم ارسال کرده است.

مهدی مهدی پور
پس از جدایی علی کریمی، استقلالی‌ها به دنبال بازیکنان مختلفی بودند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که مهدی پور را به تیم اضافه کنند. مهدی پور در ابتدا بازیکن نیمکت نشین بود اما به مرور زمان جایگاه خود را در تیم پیدا کرد و نظم خوبی به خط میانی استقلال داد. ضربات ایستگاهی استقلال را هم معمولا مهدی پور ارسال می‌کند. او در این فصل یک پاس گل داده است.

امید عالیشاه
پس از جدایی بازیکنان کلیدی پرسپولیس از جمله بشار رسن و مهدی ترابی، امید عالیشاه که به نیمکت پرسپولیس تبعید شده بود، با نظر گل محمدی دوباره به ترکیب اصلی اضافه شد و با وجود کمبود بازیکن خلاق در تیم پرسپولیس، احتمالا در دربی ۹۴ هم بازیکن ثابت پرسپولیس خواهد بود. عالیشاه در بازی با ذوب آهن موفق شد تک گل پرسپولیس را به ثمر برساند.

آرش رضاوند
هافبک سابق سایپا نتوانسته کیفیت فوق العاده خوبی را در استقلال نشان دهد و این فصل هیچ گلی نزده و پاس گلی هم نداده است. رضاوند در دربی هم بازیکن فیکس محمود فکری خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که فکری از اسماعیلی به جای رضاوند استفاده کند.

احسان پهلوان
هافبک سابق ذوب آهن یکی از نفرات خلاق خط میانی پرسپولیس محسوب می‌شود و با جدایی بشار رسن بار بازی‌سازی تیم را به دوش می‌کشد. پهلوان در لیگ قهرمانان آسیا هم یکی از نفرات تاثیرگذار پرسپولیس بود. جدال او با موسوی می‌تواند رقابت جالبی در این مسابقه باشد. پهلوان در لیگ بیستم ۹ پاس کلیدی داده و دقت پاس بالای ۸۰ درصد داشته است. البته هافبک سرخپوشان هنوز گلی نزده و پاس گلی هم نداده است.

وریا غفوری
کاپیتان استقلال در این فصل با آمدن احمد موسوی یک خط جلوتر رفته و در پست هافبک راست بازی می‌کند. وریا این فصل هم یکی از نقاط قوت استقلال بوده است. بار هجومی آبی‌ها در این فصل بیشتر از سمت راست بوده است. غفوری در لیگ بیستم ۹ پاس کلیدی و یک پاس گل هم داده است. او موفق شده در این فصل ۳ گل هم به ثمر برساند.

وحید امیری
ستاره پر تلاش پرسپولیس و یکی از نقاط قوت سرخپوشان در این فصل با جدایی چند بازیکن مکمل کلیدی توفیقی نداشته و نتوانسته در امر گلزنی و گلسازی موفق کار کند. امیری یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در لیگ قهرمانان بود و نبودش در بازی فینال کاملا حس شد. هنوز در این فصل موتور خط حمله پرسپولیس روشن نشده اما با وجود بازیکنان با کیفیتی مثل امیری دیر یا زود این اتفاق رخ خواهد داد.

مهدی قایدی
یکی از بهترین بازیکنان دربی ۹۳ که یک گل فوق العاده به یاد ماندنی را هم در آن دیدار به ثمر رساند، با تکنیک فوق العاده بالایی که دارد، می‌تواند عصای دست محمود فکری در بازی مقابل پرسپولیس باشد. با توجه به سرعت نه چندان بالایی که مدافعان سرخ پوش دارند، قایدی می‌تواند خطرناک ظاهر شود. پای شماره ۱۰ استقلال در این فصل خیلی دیر به گلزنی باز شد اما او خیلی به موقع قبل از دربی به آمادگی کامل رسید.

مهدی عبدی
مهاجم جوان سرخپوشان در بازی نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر و اولسان هیوندای گلزنی کرد و به نظر می‌رسید بتواند جای خالی ستاره سرخپوشان یعنی عیسی آل کثیر را پر کند اما هنوز در مسابقات لیگ چنین اتفاقی رخ نداده است. مهدی عبدی هم در این فصل نتوانسته گلی به ثمر برساند. البته عملکرد آرمان رمضانی هم نتوانسته رضایت گل محمدی را جلب کند تا عبدی گزینه اول و آخر یحیی محسوب شود.

ارسلان مطهری
گیتارزن خط حمله استقلال که با مصدومیت شیخ دیاباته به خوبی جای خالی او را پر کرد، کمی در این فصل پر فراز و نشیب ظاهر شده اما در بازی با گل گهر سیرجان پنالتی گرفت و به تیم آلومینیوم اراک گل زد تا با آمادگی کامل به مصاف خط دفاع پرسپولیس برود. مطهری در این فصل موفق شده ۲ گل به ثمر برساند. شیخ دیاباته هم دیگر گزینه هجومی آبی‌ها است که در صورت صلاحدید محمود فکری می‌تواند به استقلال کمک کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین