تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
plusresetminus
حزب الله: حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی از مؤسسه خیریه صنایع‌دستی خانه هدی در زاهدان بازدید و آموزش، تبلیغ و ایجاد کمپین با استفاده از فضای مجازی را عامل مهمی در ایجاد بازارهای د اخلی و خارجی برای صنعتگران عنوان کرد.
۰
کد مطلب : ۲۴۴۷۰۹
کمک به درمان صنعتگران سیستان و بلوچستان از طریق مجمع خیرین سلامت کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وی گفت: ماسک‌های سوزن‌دوزی‌شده ابتکاری جالب است که قطعا با استقبال مردم روبرو می‌شود، اما باید با تبلیغ گسترده برای ایجاد بازار فروش به صنعتگران کمک شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث درمان صنعتگران، ضمن اینکه پیگیری برای بیمه آنها انجام می‌شود، تا زمان حل مشکل بیمه، کمک‌های مقطعی از طریق مجمع خیرین سلامت کشور انجام خواهد شد.
وی گفت: هنر سوزن‌دوزی یکی از افتخارات این استان است و در بین هنرمندان این رشته زنان خودسرپرست زیادی وجود دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند.
شهریاری اذعان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف و ضریب امنیت بالای این استان، لازم است تا صدا و سیما به جای پخش اخبار امنیتی، داشته‌ها و هنر ارزشمند این استان را به تصویر بکشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز در این بازدید اظهار کرد: خانه هدی یک خانه صنایع‌دستی است که بیش از ۴۰۰ صنعتگر در رشته‌های سوزن‌دوزی، خامه‌دوزی، سکه‌دوزی در این خانه فعالیت می‌کنند.
وی گفت: در این مرکز که با هدف اشتغال بانوان خودسرپرست راه‌اندازی شده، فعالیت‌هایی از جمله آموزش، تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی صورت می‌گیرد.
جلال‌زایی بیان کرد: این تولیدات علاوه بر فروش در سطح کشور به صورت چمدانی به کشورهای خارجی صادر می‌شود.
 
وی گفت: با توجه به ثبت ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن‌دوزی و ادیمی به عنوان شهر ملی خامه‌دوزی، تلفیق این دو هنر بر وحدت رویه زنان سیستانی و بلوچستانی افزوده که سعی می‌کنیم از این نوع فعالیت‌ها حمایت کنیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: به بسیاری از صنعتگران وام‌های مشاغل خانگی پرداخت شده و این اداره‌کل در بین همه دستگاه‌های اجرایی استان رتبه یک پرداخت وام مشاغل خانگی را دارد.
وی گفت: با تفاهمی که با شرکت ایران‌خودرو منعقد شده، قرار است ۴۰۰ هزار جلد قرآن توسط سوزن‌دوزان استان تولید شود تا در خودروهای این شرکت قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اکثر صنعتگران، متقاضی بیمه تامین‌اجتماعی هستند،اما امکان بیمه همه صنعتگران به صورت کامل فراهم نیست، بنابراین در سال‌های اخیر از طریق صندوق بیمه روستایی و عشایری تعداد زیادی از این صنعتگران تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
منبع : روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین