تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
plusresetminus
حزب الله:شهردار تهران گفت: مدیریت مسئله آلودگی هوای تهران از توان مدیریت شهری خارج است و از دولت خواهش می‌کنم تا با توسعه حمل و نقل عمومی آن را پیگیری کند.
۰
کد مطلب : ۲۴۴۷۰۸
حل معضل آلودگی هوای تهران از توان مدیریت شهری خارج است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پیروز حناچی در آیین آغاز عملیات اجرایی شارباغ فاطمه زهرا (س) با محوریت باز آفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران - تبریز و بهره برداری از فاز دو بزرگراه شهید نجفی رستگار، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و نیز شهادت حاج قاسم سلیمانی و درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: امروز دو پروژه عظیم داریم. پروژه حاضر که ۴.۷ کیلومتر طول آن است و در این پروژه ۳۰۷ میلیارد تومان مستقیم هزینه شده و ۴۹۰ میلیارد تومان تملک شده است. ۲۱ میلیارد تومان هم هزینه جابجایی تاسیسات بوده است. با این پروژه بار ترافیکی بزرگراه بسیج و کمربندی جنوب تهران کم می‌شود و در اتلاف وقت و سوخت تاثیر می‌گذارد.
وی در ادامه گفت: پروژه دیگر محور شارباغ است که وجه تسمیه آن شهر باغ است. این پروژه در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهر تهران اجرا شد. پروژه‌ای که به لب خط معروف بود و عبور راه آهن در ساعات مختلف روز مزاحمت برای شهروندان داشت. مردم این محل درخواست داشتند که سر و صدای راه آهن حل شود.
شهردار تهران ضمن تشکر از همراهی راه آهن عنوان کرد: از مدیر راه آهن تشکر می‌کنم که با دست باز این کار را دنبال کردند ما هم به تعهدات خود عمل می‌کنیم و در ادامه ایمن سازی مسیر زیر و استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های پیش بینی شده در دستور کار است. در سطح فراخوان بین المللی داده‌ایم که یک شرکت ایرانی و دو مشاور خارجی برنده این مسابقه شدند. تلاش می‌شود که در پروژه‌های بزرگ شهر تهران از مشاوران بیشتر استفاده شود.
حناچی عنوان کرد: انشاءالله این محور به یکی از بزرگترین محورهای طراحی شهری به طول بیش از هشت کیلومتر تبدیل می‌شود و تاثیر خود را روی پلاک‌های مجاور خواهد داشت. در این دوره برخلاف شرایط تحریم و شیوع کرونا به عنوان یک بلای پیش بینی نشده با کاهش درآمد و افزایش هزینه روبرو بودیم ولی تمامی پروژه‌های بزرگ شهر تهران با گشایش بزرگراه نجفی رستگار به پایان رسید و نسل جدید پروژه‌ها به کیفیت و آرامش در محدوده‌های مسکونی و توسعه قلمروی عمومی بیشتر می‌اندیشد و تلاش می‌کند که احترام به محیط زیست و فضای سبز را در دستور کار خود قرار دهد.
وی ادامه داد: از ابتدای مدیریت جدید شهری تاکنون از ۱۷ پارک بهره برداری شده است. اولویت با نقاطی است که سرانه فضای سبز کمتری دارند. سیاست عمومی ما با همراهی شورای شهر ارزان‌تر و منطقی‌تر اداره کردن شهر تهران و سرمایه گذاری روی ظرفیت‌های موجود است.
شهردار تهران با بیان اینکه شرایط ما سخت بوده است، افزود: رود دره اوین را با پیگیری شهروندان دنبال می‌شود که یکی از رود دره‌های طرح جامع است و می‌توانم ادعا کنم که منطبق با طرح تفصیلی عمل کرده‌ایم.
حناچی ادامه داد: به نمایندگی از همکارانم در شهرداری تهران از دولت خواهش دارم که آن هم دو عارضه آلودگی و ترافیک است که معضل تهران و سایر کلانشهرهاست. وقتی در کنترل و پایش هوای تهران تغییرات جدی می‌بینیم نشان می‌دهد که یکی از آلاینده‌ها از مسیر خود خارج شده، روزهای سختی که به طور طبیعی در اواخر آذر و دی ماه داریم ناشی از کاهش سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها در شهر است و اگر آلاینده اضافه شود شرایط تنفس در شهر سخت می‌شود.
وی افزود: می دانم که دولت در اصلاح سوخت اقدامات اساسی انجام داده اما آلاینده‌ها از مرز تقسیمات کشوری تبعیت نمی‌کنند و کافی است در جهت جریان باد آلودگی‌های عظیمی باشد و به سمت تهران آید و این شرایط را سخت می‌کند. مدیریت این مساله از توان مدیریت شهری تهران خارج است و خواهش می‌کنم آن را پیگیری کنید. در همین زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و دستگاه‌های برقی در دستور کار قرار گیرد. این راهی است که در آینده پیش روی ماست.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین