کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش محسن یگانه به یک رکورد مجازی/ «سالار» برای «بازی» می‌خواند

مهر , 20 دی 1399 ساعت 12:34

حزب الله:واکنش محسن یگانه به ۱۰۰ میلیونی شدن بازدید یک موزیک ویدئو، همکاری سالار عقیلی با یک بازی رایانه‌ای و اعلام جزییات یک رویداد هنری در دوران کرونا از اهم اخبار مجازی حوزه موسیقی بود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در ایام کرونایی که تقریباً تمامی فعالیت‌های مربوط به حوزه موسیقی در تعطیلی کامل به سر می‌برند و به غیر از برگزاری چند رویداد موسیقایی در فضای مجازی و البته چند اجرای زنده محدود که به صورت آنلاین توسط برخی از مجموعه‌های دولتی و خصوصی پیش روی مخاطبان قرار گرفت، فعالیت چشمگیر دیگری در حوزه موسیقی صورت نمی‌گیرد. شرایطی که به طور حتم اولین و شاید تنهاترین دلیل کمرنگ شدن فعالیت‌ها در این حوزه نظام پرچالش اقتصاد موسیقی ایران است که کمتر تهیه کننده و تولید کننده‌ای به حضور موثر در این فضای ملتهب و نامعلوم قدم می‌گذارد.
همین شرایط موجب شده در این اوضاع و احوال نامعلوم کرونایی فضای مجازی تبدیل به بستر تازه‌ای برای استمرار هنرمندان با مخاطبان و طرفداران‌شان شود. فضایی که علاوه‌بر عرضه تازه‌ترین محصولات، گاه به ویترین حواشی و اظهارنظرهای متنوع هنرمندان نیز بدل می‌شود.
«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی در دوران کرونا است.

جهان زنده است؛ هنر زنده است
تعدادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف موسیقی، تئاتر، دیجیتال آرت و سینما طی روزهای گذشته اقدام به برگزاری یک رویداد هنری آنلاین با عنوان جشنواره آنلاین «هنر زنده است» کرده‌اند.
طبق مطالبی که طی روزهای گذشته در خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی منتشرشده است، اولین دوره جشنواره‌ی آنلاین «هنر زنده است» در چهار بخش فیلم، تئاتر، موسیقی و دیجیتال آرت برای عرضه آثار هنری در سراسر ایران با پیام «جهان زنده است، هنر زنده است، هنرمندان زنده‌اند، مخاطبان زنده‌اند» در پلتفرم‌های نمایشی برگزار می‌شود.
به گفته برگزارکنندگان، این جشنواره، مولود شرایطی است که بیماری کووید -۱۹ بر جامعه جهانی تحمیل کرده است. باوجود مصائبی که این همه‌گیری به بار آورد، انگیزه‌ای ایجاد شد تا ضمن توجه به راه‌های ارتباطی سنتی، راه‌های پر امکان ارتباطات مجازی، از نو مورد توجه قرار گیرد.
فردین خلعتبری آهنگساز و دبیر بخش موسیقی این رویداد گفته است: این جشنواره به همت هنرمندانی شکل گرفته که نگران سکوت هنرمندان هستند و دل‌شان می‌خواهد در این ایام فرزندانِ این خاک را به فعالیت دعوت کنند. من همواره از تجمیع آرای هنری استقبال کرده‌ام و این اتفاق در «هنر زنده است» روی داده است در عین حال هیات داوران نیز به نوعی انتخاب شدند که بتوانند درباره انواع موسیقی نظر دهند. ما موسیقی را به بخش‌های نواحی، پاپ، سنتی، جز و غیره تقسیم نکردیم، چون نمی‌خواهیم یک ژانر را با یک ژانر دیگر مقایسه کنیم به عبارتی می‌خواهیم اثرِ هنری به لحاظ اجرای هنری مورد ارزیابی قرار گیرد. البته هیچ محدودیتی برای حضور در این رویداد از لحاظ سن و هم‌چنین آماتوری و حرفه‌ای بودن وجود ندارد و اگر کسانی نخواهند در بخش رقابتی حضور داشته باشند، می‌توانند در بخش غیررقابتی حضور پیدا کنند. این سوال نیز در شورای سیاست‌گذاری جشنواره مطرح شد که چرا هنرهای دیگر (مثلاً هنرهای تجسمی) در این رویداد حضور ندارند؛ اما می‌خواستیم هنرهایی ارایه دهیم که امکان نمایش در ظرف فیلم و ویدیو کلیپ را داشته باشند.
امیر بهاری دبیر اجرایی جشنواره هنر زنده است نیز درباره این رویداد مجازی اظهار کرد: شاید هنر زنده است گام کوچکی باشد؛ اما پاسخ به نیازی است که در سال جاری بسیار جدی است. حلقه ارتباط بخش‌های مختلفِ این جشنواره، ذات هنر است که هم‌اکنون فراموش شده و هدف ما این است که فاصله‌ای که ژانرها، سبک‌ها و عناوین بین موزیسین‌ها ایجاد کرده، از بین برود. ضمن اینکه ما به موسیقی خوب فکر کردیم؛ چرا که موسیقی امروز محل تلاقی اندیشه و افکار است.

«بهت قول می‌دم» محسن یگانه ۱۰۰ میلیونی شد!
محسن یگانه خواننده موسیقی پاپ ایران که طی ماه‌ها گذشته چه در فضای مجازی و چه در فضای تولید فعالیت کمتری به نسبت دوره‌های پیشین حضورش در موسیقی دارد طی اخرین پستی که در اینستاگرام منتشر کرده از بازدید ۱۰۰ میلیونی قطعه پرطرفدار «بهت قول می‌دم» که ویدئوی اجرای زنده آن در یکی از کنسرت‌ها به شکل جالب توجهی مورد استقبال قرار گرفته، خبر داده است.
این خواننده که درباره نحوه حضورش در ایران صحبت‌ها و حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد و در برخی از محافل غیر رسمی نیز گفته می‌شود که در کشور کانادا سکونت دارد، در تازه‌ترین پستش نوشته است: «۱۰۰ میلیون بازدید، اونم فقط تو یوتیوب که اینجا فیلتره!... تلویزیون هم که ساز نشون نمی‌ده و یه بارم پخشش نکرد... تا اونجایی که یادمه تو این چند سال این آهنگ انتخاب هیچ هیئت داورانی هم نبوده... اما خودم هر دفعه که از این ۵۳ هزار کامنت چند تاشو می‌خونم و می‌بینم بیشتر کامنت‌ها غیر ایرانی هستند و اینقدر ابراز علاقه به زبان پارسی داشتن، و این گروه و صدای هم‌خوانی شما و حس و حال کنسرت رو دوست داشتن، به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم».
یگانه همچنین خبر داده است: «راستی شهر خاکستری میکسش داره تموم میشه و به زودی پخشش می‌کنیم، «تو خوب» هم کاراش انجام شده، می دونم دیر شد.»

انتشار دکلمه‌ای با صدای افشین یداللهی در سالروز تولدش
آرش یداللهی برادر مرحوم افشین یداللهی شاعر و ترانه سرای مطرح کشورمان که چهار سال گذشته بر اثر سانحه رانندگی دارفانی را وداع گفت از انتشار یک قطعه شنیده شده با صدای این شاعر فقید در روز تولدش خبر داد.
سامانه «موسیقی ما» درباره این اثر نوشته بود: «قرار است روز بیستم دی و در آستانه سالروز تولد زنده‌یاد افشین یداللهی از یکی از قطعات دکلمه‌های این هنرمند رونمایی شود. بر اساس اعلام آرش یداللهی، برادر افشین یداللهی، این پزشک و ترانه‌سرا در زمان حیاتش مراحل تولید آلبوم دکلمه‌هایش را آغاز کرده بود. او در آن زمان ساخت موسیقی آلبوم دکلمه‌هایش را به «امیرحسین سمیعی» می‌سپارد اما سانحه رانندگی ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ فرصت تکمیل آن پروژه را نمی‌دهد. دکلمه‌ای که با صدای افشین یداللهی در دست انتشار است از سروده‌های سپید او است که سال ۱۳۹۴ در کتاب «روزشمار یک عشق» از سوی انتشارات «نگاه» منتشر شده بود.

آرش یداللهی درباره حضور امیرحسین سمیعی نیز در این پروژه گفت: از امیرحسین سمیعی عزیز که با مهر و اخلاق‌مداری ستودنی، خانواده را از وجود این مجموعه آگاه نمودند و در حال پیش‌برد مجموعه هستند قدردانی می‌کنم.».

قرار است آلبوم دکلمه‌های افشین یداللهی که با صدای آنها در زمان حیات خودش ضبط شده بود تا بهار سال آینده تکمیل و روانه بازار شود. اما تا پیش از آن و احتمالاً در ماه‌های بهمن یا اسفند یک قطعه دیگر از آلبوم دکلمه‌های افشین یداللهی هم منتشر خواهد شد.

بابا جانم تولدتون مبارک باشه، دلم براتون خیلی تنگ شده
احسان خواجه امیری خواننده مطرح موسیقی پاپ هم که طی ماه‌های گذشته حضور موثری در فضای مجازی دارد، در یکی از تازه‌ترین پست‌های خود تولد پدرش حسین خواجه امیری (ایرج) را تبریک گفته و با متنی که نشان از دوری این پدر و فرزند از یکدیگر بوده، نوشته است: «باباجانم تولدتون مبارک باشه به امید خدا همیشه تنتون سالم باشه و سایه‌تون هم بالای سرم، دلم براتون خیلی تنگ شده. از راه دور می بوسمتون.»
این خواننده جوان در پست بعدی خود ضمن انتشار یکی از عکس‌های دوران نوجوانی‌اش در حالی که مشغول تمبک نوازی بوده نوشت: «از قدیم ندیما تو کار شادی آفرینی بودم»
خواجه امیری در استوری جدیدی هم که طی روز گذشته منتشر کرده یاد و خاطره درگذشتگان سانحه هواپیمای اوکراینی را نیز گرامی داشت.

سالار عقیلی؛ از آغاز تدریس در دانشگاه تا حضور در یک بازی رایانه‌ای
سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی نیز با انتشاری مطلبی در استوری صفحه شخصی خود به تاریخ ۱۸ دی ماه از حضورش به عنوان مدرس دانشگاه در رشته آواز ایرانی خبر داد.
این خواننده که قرار است در بهمن ۹۹ در مقاطع کاردانی و کارشناسی یکی از مراکز فرهنگ و هنر تحت نظر دانشگاه علمی – کاربردی به تدریس در رشته آواز ایرانی بپردازد. شرایطی که باید دید آیا با اوقات شلوغ خوانندگان پرطرفدار و ستاره که وقت چندانی برای رسیدگی به چنین اموری ندارند، به صورت مستمر ادامه خواهد داشت یا نه؟
عقیلی در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود نیز از حضورش به عنوان خواننده یک بازی رایانه‌ای به آهنگسازی بابک زرین خبر داده و نوشته است: «بازی رایانه‌ای تحت عنوان «سفیر عشق» توسط یک سری از جوانان با استعداد ایرانی برای اولین بار در ایران تولید و عرضه گردید که بنده هم افتخار خواندن تیتراژ این اثر را به آهنگسازی هنرمند خوب کشورمون جناب بابک زرین عزیز داشتم. تیتراژ این اثر را تقدیم همه شما خوبان می‌کنم امید است مقبول طبع شما عزیزان واقع گردد. با سپاس سالار عقیلی»

بهزاد عبدی و پایان ضبط اپرای «همای و همایون»
بهزاد عبدی آهنگساز شناخته شده موسیقی کشورمان که طی سال‌های اخیر عمده تمرکز خود را بر آهنگسازی سینما و تئاتر متمرکز کرده، در صفحه شخصی خود از پایان ضبط موسیقی اپرای «همای و همایون» به کارگردانی بهروز غریب‌پور خبر داده است.
در این اثر ولادیمیر سیرنکو رهبر و الکساندر هورنستای مدیر ارکستر ناسیونال اوکراین هم حضور دارند. این در حالی است که به گفته بهزاد عبدی این اثر چهارمین اپرایی است که با همراهی ارکستر اوکراینی صورت می‌گیرد و این همکاری وارد پانزدهمین سال خود شده است.
اپرای عروسکی «همای و همایون» بر اساس یکی از مثنوی‌های خواجوی کرمانی به سفارش مسئولان فرهنگی استان کرمان و حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی به کارگردانی بهروز غریب‌پور پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

بهزاد عبدی این آهنگساز ۴۷ ساله، از جمله هنرمندان مطرح و صاحب سبک موسیقی کشورمان است که در بسیاری از عرصه‌های تولید آثار موسیقایی فعالیت‌های ثمربخش و ارزشمندی را به ثبت رسانده و جوایز متعددی را نیز دریافت کرده است.
سوئیت سمفونی «آینده روشن» و ارکستر، پوئم سمفونی «وقتی خداوند تو را می‌خواند»، «اپرای مولوی»، «اپرای عاشورا» و «اپرای حافظ» از جمله آثار شاخص بهزاد عبدی هستند که تاکنون در اختیار شنوندگان قرار گرفته است.


کد مطلب: 244694

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/244694/واکنش-محسن-یگانه-یک-رکورد-مجازی-سالار-بازی-می-خواند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com