تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
plusresetminus
حزب الله:در آستانه برگزاری داربی، فضای مجازی مثل خوره به جان پرسپولیس و استقلال افتاده است.
۰
کد مطلب : ۲۴۴۶۵۳
بلایی به نام کانال‌های هواداری
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«حاشیه‌سازی در فضای مجازی برای بر هم زدن آرامش پرسپولیس قبل از داربی. این را یحیی بارها و بارها به دوستان نزدیکش در پرسپولیس گفته است. یحیی گفته فقط می‌خواهند تمرکز تیم را به‌ هم بزنند و بس. حاشیه‌ها دارد هر روز زیاد و زیادتر می‌شود. به‌خصوص پس از چند تساوی پی‌درپی در لیگ‌ برتر. حال تیم گل‌محمدی پس از فینال آسیا شاید چندان ایده‌آل نباشد و این طبیعی است اما فضای مجازی و کانال‌های هواداری شده‌اند بلای جان. کانال‌هایی که ادمین‌های آنها یک نفر است و از خارج از ایران هدایت می‌شوند. یحیی نکات ریز زیادی را به بازیکنانش گوشزد کرده و از آنها خواسته تا تحت هیچ شرایطی اسیر حاشیه‌سازی‌ها نشوند و تمرکزشان را فقط بگذارند روی یک مسابقه یعنی داربی. این شرایط برای استقلال هم وجود دارد. کل‌کل‌های هواداری در فضای مجازی که ادمین‌های آنها فقط و فقط دنبال جذب مخاطب هستند باعث شده تا آتش حاشیه‌ها دامن دو تیم را هم بگیرد.
یحیی داربی را ببازد از پرسپولیس می‌رود!
خبری کذب و حاشیه‌ساز. گل‌محمدی با پرسپولیس قرارداد دارد و هرگز هیچکدام از مقامات مسئول در باشگاه هیچ اظهار نظری در این مورد نکرده‌اند که یحیی از تیم‌شان خواهد رفت. آنها حتی اولتیماتومی هم نداده‌اند و اگر قرار بر برکناری سرمربی‌ای باشد حتما از قبل زمزمه‌اش در کانال‌های هواداری خودی شنیده می‌شود نه در کانال‌های هواداری رقیب و آن هم در آستانه داربی!
کمک‌های داوران به استقلال!
حاشیه‌ای دیگر برای بر هم زدن تمرکز استقلالی‌ها در آستانه داربی. بدون شک هر داوری ممکن است اشتباه کند؛ به‌خصوص در بازی‌های بزرگ. در بازی استقلال و آلومینیوم اراک چند صحنه مشکوک اتفاق افتاد و نظر کارشناسان داوری مختلف هم درباره قضاوت این صحنه‌ها متفاوت بود. این‌ که این اتفاق اسبابی بشود برای فشار گذاشتن روی داور داربی شاید کار پسندیده‌ای نباشد. در کانال‌های پرسپولیسی جوی راه افتاده است که داور داربی هر کسی که باشد تحت‌ تاثیر قرار خواهد گرفت و این داور باید بداند که حواس هواداران هست! حواس هواداران یا ادمین‌های سودجویی که برای‌شان نه پیروزی پرسپولیس مهم است و نه پیروزی استقلال. آنها اختلاف می‌اندازند تا کار خودشان راه بیفتد.
فکری و این دستور اکید؛ فضای مجازی ممنوع!
محمود فکری چند باری هست که گفته فضای مجازی شده بلای جان تیمش. او به همین دلیل هم هست که دستور اکید داده تا شاگردانش در فضای مجازی به‌خصوص اینستاگرام پرهیز کنند. پس از نایب‌قهرمانی پرسپولیس در آسیا خیلی از بازیکنان استقلال وارد کل‌کل‌های هواداری شده‌اند که این اتفاق واکنش فکری را به همراه داشت. او از بازیکنانش خواسته تا پست‌های خودشان را پاک کرده و دیگر وارد چنین بازی‌هایی نشوند.
تماس وزارت ورزش با فکری؛ با قدرت ادامه بده!
یکی دیگر از حاشیه‌هایی که کانال‌های قرمز دارند روی آن مانور می‌کنند شایعه تماس از وزارتخانه با سرمربی استقلال است. آنها ادعا می‌کنند که سلطانی‌فر حامی استقلال است و با قدرت دارد از فکری و تیمش حمایت می‌کند. این دقیقا همان چیزی است که استقلالی‌ها درباره پرسپولیس می‌گویند. کانال‌های هواداری پرسپولیسی معتقدند اگر حمایت‌های وزارت ورزش نبود تیمی که در بهترین حالت باید در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار می‌گرفت به لطف داوران و وزارت ورزش صدرنشین است!
پرسپولیس افت کرده
از وقتی پرسپولیس از آسیا برگشته در کانال‌های هواداری تیم رقیب تخریب‌ها آغاز شده است. مثلا می‌گویند که پرسپولیس افت کرده چون دیگر حمایت داورها و وزارت ورزش و جوانان را ندارد! یکی - دو سالی است که رئال‌ مادرید با افت شدیدی روبه‌رو شده است؛ طوری که نه نتایج خوبی در لالیگا می‌گیرد و نه در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد درخشانی داشته است. حتی تیم‌های خیلی بزرگ در دنیا هم با افت شدید روبه‌رو می‌شوند و این در جهان فوتبال یک امر طبیعی است.
مهندسی داربی!
پست عبدیان، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال در فضای مجازی و راه‌افتادن حاشیه‌ای دیگر؛ حاشیه‌ای که باز سر از کانال‌های هواداری درآورد. بر اساس ادعای آنها عبدیان گفته که مدیران پرسپولیس و استقلال تا روز داربی ممنوع‌المصاحبه هستند اما شکوری و افشین پیروانی مدام حرف می‌زنند و مصاحبه می‌کنند. این در حالی است که در هیچکدام از رسانه‌های رسمی خبری درباره این‌ که مدیران پرسپولیس و استقلال ممنوع‌المصاحبه هستند، منتشر نشده است. به عقیده کانال‌های استقلالی وزیر ورزش و جوانان می‌خواهد با مهندسی کردن، داربی را به نفع پرسپولیس رقم بزند!
سوژه، تساوی‌های پی‌درپی
یکی از نقدهایی که در کانال‌های هواداری برجسته شده تساوی‌های پی‌درپی تیم گل‌محمدی در ‌لیگ بیستم است. آنها که فوتبال را دنبال می‌کنند به‌ خوبی می‌دانند که تیم برانکو هم تساوی‌های پی در پی زیاد داشت اما صبوری مدیران و هواداران باعث شد تا اتفاقات خوب و بزرگی رقم بخورد و پرسپولیس چهار قهرمانی پی‌درپی و حضور در فینال آسیا را تجربه کند.
دلبری برای هواداران با چاشنی آبروریزی
در آستانه داربی بزرگ پایتخت جنگ زرگری به سنگر مدیران استقلال و پرسپولیس هم رسیده است. ابراهیم شکوری، مدیر اجرایی قرمزها و عبدیان، عضو هیات‌مدیره استقلال، در ۴۸ ساعته گذشته در فضای مجازی به هم تاخته‌اند. شکوری روز پنجشنبه به فدراسیون فوتبال رفت تا به قول خودش پیگیر مسائل پرسپولیس باشد. حضور او در فدراسیون باعث شد تا عبدیان، عضو هیات‌مدیره استقلال موضع‌گیری تندی کند و بنویسد: «دیدار آقایی خاص در جایگاه مدیر اجرایی تیم خاص با آقای دبیر کل فدراسیون عضو اسبق هیات‌مدیره تیم خاص یک سیاست نخ‌نما و تاروپود پوسیده‌ای که هدفش تعیین نتیجه بازی در بیرون از مستطیل سبز است.»
او حتی ادعا کرد اشتباهات داوری در لیگ‌ برتر به نفع تیمی خاص بوده است! عبدیان از واژه بده‌بستان بین فدراسیون و تیم خاص هم استفاده کرد. حرف‌های عبدیان اما با واکنش تند ابراهیم شکوری روبه‌رو شد. مدیر اجرایی قرمزها با انتشار عکسی از ۴ قهرمانی این تیم در لیگ‌برتر نوشت: «خاص داریم تا خاص. تیم خاصی داریم که پوکر کرده و طی سه سال، دو بار فینال آسیا بوده. تیم خاصی هم داریم که در یک بازی ۲ پنالتی علیه‌شان نگرفتند تا پیروز میدان باشد.» او سپس عبدی را نشان رفت و ادامه داد: «شمایی که با زد و بند و رانت رسیدی به جایگاه هیات‌مدیره و با دو برد نطق می‌کنید تا برنده شوید!»
عبدیان هم سکوت نکرد و دوباره جواب داد و نوشت: «شما وزارت ورزشی را متهم به لابی‌گری می‌کنید که تمام سوابق مدیریتی‌تان در این دوره وزارتخانه خلاصه می‌شود. مراقب قلم‌تان باشید.»
این جنگ زرگری بار دیگر ثابت کرد وزارت ورزش در جمع کردن حواشی دو باشگاهی که خود متوالی آنهاست، ناتوان است و نمی‌تواند مانع از درگیری‌هایشان شود. استقلال و پرسپولیس زیر نظر وزارت ورزش اداره می‌شوند و برای همه عجیب است چرا دو باشگاه به طور مدام با هم دعوا دارند.»
منبع : جام جم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین