تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
plusresetminus
حزب الله:متخصصان می‌گویند علی‌رغم خواص بی نظیر انبه، مصرف نامناسب این میوه می‌تواند سلامت بدن را به مخاطره بیاندازد.
۰
کد مطلب : ۲۴۴۶۳۸
مرگبارترین دلایلی که نباید انبه مصرف کنید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،انبه یک میوه گرمسیری و پرطرفدار است که امروزه به صورت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرچه بسیاری از مردم عاشق این میوه هستند و خواص بی نظیر آن برای بدن اثبات شده است، اما باید بدانید مصرف نامناسب انبه می‌تواند به سلامت بدن آسیب برساند.
بزرگترین اشتباهات در مصرف انبه شامل موارد ذیل است:

۱- خوردن انبه زمانی که گرسنه هستید

متخصصان تاکید دارند افراد به طور قطع زمانی که گرسنه هستند نباید اقدام به مصرف انبه کنند حتی اگر این میوه کاملاً رسیده باشد، زیرا این میوه می‌تواند منجر به آسیب به معده شود. خواص اسیدی این میوه می‌تواند باعث تحریک ترشح اسید معده شود و خطر بیماری‌های گوارشی را افزایش دهد.

۲- خوردن انبه خیلی رسیده

زمانی که انبه خیلی رسیده باشد بدن نمی‌تواند میزان کافی ویتامین C را از آن جذب کند.

۳- خوردن چند انبه به طور همزمان

نباید در خوردن انبه زیاده روی کرد، به ویژه کسانی که دارای تب و لرز، اضافه وزن و چاقی و دیابت هستند باید در مصرف این میوه دقت کنند.
مرگبارترین دلایلی که نباید انبه مصرف کنید

۴- آلرژی و مصرف انبه

کسانی که آلرژی دارند باید بدانند که انبه یکی از میوه‌هایی است که می‌تواند باعث ایجاد حملات آلرژیک در آن‌ها شود. از علائم رایج آلرژی با انبه می‌توان به خارش اطراف دهان و لب ها، خشکی زبان، خشکی چشم و کهیر اشاره کرد. در موارد شدید این آلرژی می‌تواند باعث درد شکم، تورم لب ها، و تنگی نفس شود.

۵- دیابت و مصرف انبه

افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند باید از مصرف انبه رسیده اجتناب کنند، زیرا این میوه سرشار از قند است همچنین به دلیل آنکه انبه می‌تواند سریعاً باعث افزایش قند خون شود، باعث افزایش فعالیت باکتری‌های پوست و بیماری‌های پوستی مانند جوش می‌شود.

۶- آسم و مصرف انبه

به دلیل آنکه انبه دارای مواد آلرژی زا است، مصرف آن برای کسانی که به آسم مبتلا هستند توصیه نمی‌شود. این میوه می‌تواند منجر به واکنش‌های جدی در این بیماران و تنگی نفس شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین